mahatähystys huomenna!!!
Viimehetken vinkkejä? Mua pelottaaaaaaaaa
Kommentit (26)
se nieleminen on yllättävän vaikeaa, nielu yrittää estää tavallaan tukehtumisen.
Röyhtäyttää myös koko ajan.
lääkettä ottaa.
Hyvänen aika, kyllä jotain voi kestää ilmankin.
Hoitaja rauhoittelee sua, kun lekuri tuppaa sitä putkea.
oon ihan paniikissa kun suuhun laitetaan jotain.
vedän muuten letkut veks.
tuskinpa vaan oon ainoo, joka lääkitystä tarttee/vaatii
Se letku sujahtaa aika helposti alas. Kurkkuun voidaan antaa puudutussuihke. Ikävältä se kyllä tuntuu, välillä voi tulla tunne että oksentaa (muista olla syömättä ja juomatta!), mutta koko homma on ohi aika nopeasti. Kun hengittää rauhallisesti ja syvään, olo vähän helpottaa.
ja oksentakoot sen siihen tähystysputkeen.
Piikillä sitä ei varmaan voi antaa kun ap tarttis siihenkin jonkin rauhoittavan...
Ennemmin kuolisin kuin olisin hereillä tähystyksessä, oikeasti.
Minulta ei saa edes nieluviljelyä otettua.
ap:ltä puuttuu sellainen todellisuuden taju.
Tähystys nyt on vaan tehtävä ja se on kestettävä. Mitä siitä vaikka se ei ole mukavaa? Pikkaisen sellaista sissiasennetta ja avot homma on ok.
ap,
miksi sinä yksi ivailet mulle koko ajan?
En tarvitse piikkiä varten lääkettä.
jos sinulla on mennyt tähystys ok, on se hieno juttu.
olen vaan pelokas tutkimuksen takia, syöpäpelko päälimmäisenä, kipuja kestänyt aika kauan, oksentanut monta kuukauta.
Menen nukkumaan, tulipa paha mieli. =(
Kiitos kannustajille ja hyvää yötä.
Minulta ei saa edes nieluviljelyä otettua.
ei oikein minultakaan ja välillä on hankalaa hammaslääkärissäkin takahampaiden hoidossa. Mutta niin vaan saatiin tähystettyä.
Kurkku puudutettin, siinä kaikki. Letku saatiin ongelmitta työnnettyä alas, on muuten oikeasti lyhyt matka. Tunsin koko ajan letkun kurkussa ja siinä tulikin vähän väliä oksenneltua. Se oli koko homman ikävin puoli. Välillä onnistuin katsomaan monitoriin. Ei sitä joka päivä omiin sisuksiin näekään.
En anna lääkärin työntää edes lastaa suuhun. Hammaslääkärissä selviän jotenkin.
itse en ole joutunut koskaan nielemään, mutta tilaisuudessa olen ollut "läsnä" hmm.. ehkä satoja kertoja? ;)
Ja toki kannattaa pyytää lääkettä, jos tuntuu että siitä ei vaan tule mitään. Jos nielu on kovin herkkä, ja oksettaa helposti, voi pyytää nielun puudutusta. Helpottaa hiukan siihen kyökkimiseen. Ja rauhoittavaa voidaan myös antaa, jos tutkimuksesta ei vaan kertakaikkiaan tule mitään, eikä hoitajan rauhoittelu riitä.
Joillakin tuo onnistuu helpommin, joillakin tekee tiukempaa, ja on joitain harvoja joilla tähystys ei hereillä onnistu lainkaan.
Kärvistelen kivuissa kotona mielummin kuin menen kuvattavaksi- tälläkin hetkellä!! :(
Sitä letkua pitää niellä, että se menee alas. Kun vaan keskityt siihen niin kaikki sujuu loistavasti.
Ne suihkuttaa siihen koko ajan puudutetta, joka puuduttaa matkan varrella kurkunpäätä ja nielua, joten hetken päästä ei enää vaivaa se letku.
Mulla tosin puudutusaine teki pään hirveen kipeeksi, joten pyydä varata päänsärkytabut tms varuiksi, jos tulee sullekin sama.
Mun piti olla ainakin syömättä ja juomatta ennen toimenpidettä ja tähystettiin mahan kautta myös ohutsuolta.
Tosi poikki olin toimenpiteen jälkeen kun piti olla silleen koko ajan skarppina ettei tee pahaa jne ja sitten tuli se päänsärky päälle.
Tsemppiä!! Ei kuitenkaan ole se kauhein kokemus mulla mitä lääkärissä on tehty :)
korvattu jos ohitusleikkauksia yms pystytään tekemään ranteesta pienellä kameralla!?
että jos joudutaan tähystämään niin voi saada esilääkityksen, jotain rauhoittavaa ja nielu puudutetaan niin että ei tunnu niin ikävälle. Eihän se kai kestä kovin kauan kuitenkaan... kymmenisen minuuttia ... ota jotain rauhoittavaa musiikkia mukaan mp3-soittimeen tms!!
ei ole neuvoa, mutta kyl selviät. tuttuja jotka on joutunut nieleen sen letkun.