Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rautahammas noussut kokonaan maitohampaan taakse, hammaslääkäriin

Vierailija
10.03.2010 |

vai väkipakolla irti itse? Kun eihän se kovin paljoa liiku kun ei se rautahammas ole työntämässä, tosiaan päässy kokonaan nousemaan sinne taakse, alas eteen. Pitäskö käyttää lekurilla vai voisko sen vaan kiskoa väkipakolla irti itse? Kyseessä siis eka irtoova hammas joten ei oo kokemusta vielä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tavallisesti pysyvän hampaan puhjetessa, muttei aina kunnolla. Tällöin hammaslääkäri poistaa maitohampaan, jotta vältyttäisiin myöhemmin oikomiselta. Pysyvä palautuu useimmiten omalle paikalleen kun maitohammas on pois edestä. Kun maitsikka on pois, kannattaa kehottaa lasta pukkaamaan kielellä pysyvää hammasta eteenpäin, niin palautuminen nopeutuu. Joskus muuta hoitoa siihen ei edes tarvita. Jos maitohammas on tiukasti aloillaan edelleen, suosittelen käyntiä hammaslääkärillä.

Vierailija
2/5 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä on kaks alaetuhammasta kasvaneet sinne maitohampaiden taakse, eikä siin pal heluttelut auttaneet. Kun hammaslääkärissä poistivat niin molemmissa oli tosi pitkät juuret, kun pysyvät eivät olleet "kuluttaneet" juurta pois. Ekan juuri oli sentin, joten empä usko et itse oltais sitä pois saatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät lähteneet itsellään pois. Rautahampaat kasvoi yläpuolelle läpi.

Onneksi aika äkkiä lakivat sitten oikeille paikoilleen kun maitohampaat oli otettu pois.

Veisin kyllä lääkäriin. Aika kamalaa jos väkisin itse ilman puudutuksia alkaa kiskomaan. Meillä ei ainakaan hampaat heiluneet yhtään.

Vierailija
4/5 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiukassa olivat ne maitohampaat. Joka päivä varmaan viikon verran nitkuteltiin niitä irti, lopulta lähti. Aluksi sitten tietysti ne rautahampaat oli vinossa taaksepäin kun maitohampaat olivat olleet tiellä, mutta noin kuukauden päästä oli hampaat siellä missä pitääkin :) nyt odotellaan josko ylähampaat vihdoin irtois kohta, sitkeessä on tällä meidän 7vuotiaalla :)

Vierailija
5/5 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hammaslääkäri sanoi niin. Lapsen leukaluu kasvaa vielä niin paljon että ne mitkä näyttää nyt hassuilta ovat kuitenkin ihan suorassa aikuisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi