Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välikorvan tulehdus aikuisella (on viesti)

Vierailija
10.03.2010 |

Onko jollakulla ollut? Paraniko hyvin? Onko ollut lapsena?

Minulla nyt elämäni ensimmäinen, ikää on 28 v. Lapsena ei ole ollut. Tarkoitan siis tuota välikorvan tulehdusta, mikä yleensä lapsilla, en korvakäytävän tulehdusta, mikä aikuisilla melko yleinenkin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korva- ja silmätulehdus. Oli muuten tosi kipeä se korva... ymmärrään hyvin jos lapset huutaa kipuaan

Vierailija
22/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaan matkalta niin pahan korvatulehduksen, että olin viikon sairaalassa. Sen jälkeen korvat kroonistuivat vuosiksi. Nyt en ole tarvinut tippoja pitkään aikaan, mutta kyllä niitä kutisee aina silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama viikko sitten, hyvin parani antibiootilla!

Vierailija
24/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aikuisilla melko yleinenkin. Siihen on hoitona tippoja, ja se tulehdus on korvakäytävässä, ei välikorvassa.

ap

(minulla ollut myös korvakäytävän tulehduksia)

Vierailija
25/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut aikuisena muutamia välikorvan tulehduksia, jotain alle 10. On ollut tosi kivuliaita ja täysin kivuttomia. Kivuttomissa ainoa oire on (yleensä flunssaoireiden lisäksi) että korva on ollut lukossa. Joskus on taas ollut niiiiin järjetön korvakipu että on tuntunut ettei sitä kestä järjissään. Yleensä aika tasan 24h niin kipu on helpottanut mutta siihen asti olen joutunut ottamaan kolmea eri kipulääkettä että on pystynyt edes hetkittäin ajattelemaan muuta kuin kipua. Lähinnä se muistuttaa sitä kun porataan hammasta ilman puudutusta mutta vihlaus ei häviäkään vaan pysyy yhtä tuskaisena sekunti, minuutti ja tunti toisensa jälkeen ja tekisi mieli kiljua jos kivultaan pystyisi.

Mulla oli lapsenakin paljon korvatulehduksia. Sitten tuli teini-iässä (16v) yksi korvatulehdus, tosi tuskallinen ja seuraava vasta kolmekymppisenä. Korvatulehdus n usein tullut heti lapsen korvatulehduksen jälkeen joten olen miettinyt että pakko olla jotenkin tarttuvaa.

Vierailija
26/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireili tämä tulehdus niin, että korva oli lukossa ja oli huono olo yleisesti. Ei siis kipua lainkaan.

ap

Vierailija
27/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli välikorvan tulehdus. Sen jälkeen korvakäytävän ongelmia.

T. 12

Vierailija
28/28 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön kipu,särkylääkettä meni laatikkollinen,että pysty nukkumaan,flunssa yhteydessä.diagnoosi:välikorvan tulehdus amoxillin antibiootti 1viikko.niin ja ikä on 50v.