Välikorvan tulehdus aikuisella (on viesti)
Onko jollakulla ollut? Paraniko hyvin? Onko ollut lapsena?
Minulla nyt elämäni ensimmäinen, ikää on 28 v. Lapsena ei ole ollut. Tarkoitan siis tuota välikorvan tulehdusta, mikä yleensä lapsilla, en korvakäytävän tulehdusta, mikä aikuisilla melko yleinenkin.
Kommentit (28)
ulkomaan matkalta niin pahan korvatulehduksen, että olin viikon sairaalassa. Sen jälkeen korvat kroonistuivat vuosiksi. Nyt en ole tarvinut tippoja pitkään aikaan, mutta kyllä niitä kutisee aina silloin tällöin.
muutama viikko sitten, hyvin parani antibiootilla!
Se on aikuisilla melko yleinenkin. Siihen on hoitona tippoja, ja se tulehdus on korvakäytävässä, ei välikorvassa.
ap
(minulla ollut myös korvakäytävän tulehduksia)
Mullakin on ollut aikuisena muutamia välikorvan tulehduksia, jotain alle 10. On ollut tosi kivuliaita ja täysin kivuttomia. Kivuttomissa ainoa oire on (yleensä flunssaoireiden lisäksi) että korva on ollut lukossa. Joskus on taas ollut niiiiin järjetön korvakipu että on tuntunut ettei sitä kestä järjissään. Yleensä aika tasan 24h niin kipu on helpottanut mutta siihen asti olen joutunut ottamaan kolmea eri kipulääkettä että on pystynyt edes hetkittäin ajattelemaan muuta kuin kipua. Lähinnä se muistuttaa sitä kun porataan hammasta ilman puudutusta mutta vihlaus ei häviäkään vaan pysyy yhtä tuskaisena sekunti, minuutti ja tunti toisensa jälkeen ja tekisi mieli kiljua jos kivultaan pystyisi.
Mulla oli lapsenakin paljon korvatulehduksia. Sitten tuli teini-iässä (16v) yksi korvatulehdus, tosi tuskallinen ja seuraava vasta kolmekymppisenä. Korvatulehdus n usein tullut heti lapsen korvatulehduksen jälkeen joten olen miettinyt että pakko olla jotenkin tarttuvaa.
Mulla oireili tämä tulehdus niin, että korva oli lukossa ja oli huono olo yleisesti. Ei siis kipua lainkaan.
ap
oli välikorvan tulehdus. Sen jälkeen korvakäytävän ongelmia.
T. 12
Järjetön kipu,särkylääkettä meni laatikkollinen,että pysty nukkumaan,flunssa yhteydessä.diagnoosi:välikorvan tulehdus amoxillin antibiootti 1viikko.niin ja ikä on 50v.
korva- ja silmätulehdus. Oli muuten tosi kipeä se korva... ymmärrään hyvin jos lapset huutaa kipuaan