Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välikorvan tulehdus aikuisella (on viesti)

Vierailija
10.03.2010 |

Onko jollakulla ollut? Paraniko hyvin? Onko ollut lapsena?

Minulla nyt elämäni ensimmäinen, ikää on 28 v. Lapsena ei ole ollut. Tarkoitan siis tuota välikorvan tulehdusta, mikä yleensä lapsilla, en korvakäytävän tulehdusta, mikä aikuisilla melko yleinenkin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran. Korva on lukossa ja kipeä ja on pientä kuumeilua. En ole niitä missään hoidattanut, ovat menneet ohi itsekseen muutamassa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 viikkoa aivan järkyttävässä flunssassa ja korvasärky ja poskisärky paheni päivä päivältä. Olen itse lääkäri enkä kehdannut sentään flunssan takia mennä korvalääkärille. Sitten toinen korva alkoi vuotaa ja kävin korvapolilla näyttämässä. Toinen tärykalvo oli itse puhjennut ja toinen puhkaistiin jotta märkä tuli ulos. Samalla punktoitiin poskiontelot, joista molemmista märkää kanssa. Syön edelleen antibioottia ja suun kautta kortisonia, mutta onneks ei tarvinnut olla pois töistä kuin 1 päivä. Nyt jo lähes normaali olo.

Vierailija
4/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeellä sitkeä flunssaa...Kiva, kun paranit kuitenkin. Oletko lapsena kärsinyt korvatulehduksista?

ap

Vierailija
5/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi tapaus jo tiedossa työpaikallani.

Vierailija
6/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 viikkoa aivan järkyttävässä flunssassa ja korvasärky ja poskisärky paheni päivä päivältä. Olen itse lääkäri enkä kehdannut sentään flunssan takia mennä korvalääkärille. Sitten toinen korva alkoi vuotaa ja kävin korvapolilla näyttämässä. Toinen tärykalvo oli itse puhjennut ja toinen puhkaistiin jotta märkä tuli ulos. Samalla punktoitiin poskiontelot, joista molemmista märkää kanssa. Syön edelleen antibioottia ja suun kautta kortisonia, mutta onneks ei tarvinnut olla pois töistä kuin 1 päivä. Nyt jo lähes normaali olo.

Anteeksi että hymyilyttää.

Vierailija
8/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 27 ja taitaa olla ensimmäinen korvatulehdus mulla. 2 viikon flunssan jälkeen menin lääkäriin ja sain kkuurin. Korva ei ollut kipeä!

Vierailija
9/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi vaikeaa katsoa kun oma lapsii itkee korvasärkyä kun tietää kuinka kauheaa se voi olla. Täältäkin olen lukenut että joku on antanut lapselle Panadolin ja kun ei ole itku lakannut on päätellyt että taitaa sitten itkeä ihan muuten vain kun ei ainakaan kipua pitäisi enää olla. Vaikea monelle ymmärtää ettei se kipu välttämättä lähde vaikka ottaisi kuinka paljon lääkkeitä. Morfiini ja nuijanukutus voisi auttaa. Ja itseä helpotti myös mahdollisimman pystyssä nukkuminen. Mutta vain helpotti, ei todellakaan vienyt kipua, eikä edes tehnyt sitä siedettäväksi.

Itsellä kivuttomat korvatulehdukset on vieneet minut todella huonoon kuntoon nopeasti. Vaikka korva ei ole kipeä, eikä kuumettakaan pahemmin niin nopeasti olo on muuttunut niin voimattomaksi ettei jalat jaksa kantaa ja olo on flegmaattinen. Kerran puoliksi makasin pöydän päällä terveyskeskuksen odotustilassa kuola poskella enkä olisi välittänyt tippaakaan vaikka Madonna ja Michael Jackson olisi tulleet tervehtimään. Tuntui kuin elämä olisi paennut joka solusta vaikka olin syönyt jo pari päivää antibioottia. Lääkkeet vaihdettiin ja olo alkoi pikkuhiljaa kohenemaan.

15

Vierailija
10/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 21v. Tai saada alkunsa flunssaisena lentämisestä. Lapsena ei ole ollut kertaakaan.

Vierailija
11/28 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis unohtui laittaa että parani hyvin eikä ole kymmeneen vuoteen sen jälkeen ollut.

Vierailija
12/28 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiän välikorvan tulehdus. Flunssainen olen ollut tämän talven aikana jo useita kertoja, ja tämä viimeisin tauti on ollut kyllä kovin sitkeää. Viikonloppuna keuhkoputkia ahdisti niin, että tuntui kun olisi joku isompikin mötikkä ollut rinnan päällä.

Viime yönä heräsin parin tunnin unien jälkeen aivan hirveään korvasärkyyn. Sen jälkeen ei nukkua tarvinnut, särkylääkkeistä huolimatta. Tuntui kyllä että itsekkin olisin voinut itkeä, niin kipeä se oli, eli kaikki sympatiani pieniä lapsipotilaita kohtaan.. :(

Tänään sain penisiliini-kuurin korvaani, ja yhden päivän sairaslomaa. Vähän epäilen omaa työkuntoani, mutta minkäs teet kun lääkäri kirjoitti vain yhden päivän. No huomenna viikko puolivälissä. Tsempillä loppuun asti..

Vierailija
13/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tulehdus on elimistön? tai jonkun yliluonnollisen? viesti jostain;)

Vierailija
14/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää oli tuolloin 20+. Ihan hyvin se parantui. Lapsena mulla oli vain yksi korvatulehdus ja aika yllätys oli, kun lääkäri diagnosoi mulle parikymppiselle tuon lastentaudin :).

Vierailija
16/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
17/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran aikuisiällä just sun iässä (parani hyvin) ja nyt 30-vuotiaana oli toinen. Nyt ei parantunut ekalla kuurilla juuri yhtään (ja tuli pieni puhkeamakin), vasta tokalla antibiootilla.

Vierailija
18/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle tuli jopa liimakorva jota hoidettiin pidemmän aikaa... Eli sattuu sitä aikuisillekin.

Vierailija
19/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka toki varmaan lapsilla on yleisempi paljon

ap

Vierailija
20/28 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin, kun hän ei kuullut toisella korvalla kunnolla. Mitään kipua ei kuitenkaan ollut. Monta viikkoa sitä kesti. Lopulta sain menemään lääkäriin ja välikorvantulehdushan siellä oli. Sai tipat korvaan ja vaiva parani muutamassa päivässä.