Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikassa asuvia palstalla?

Vierailija
10.03.2010 |

Millaisessa paikassa asutte, onko kumpikin vanhemp työssä? Millaisessa koulussa lapset ovat, miten ovat sopeutuneet? Miten itse olet sopeutunut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita myöhemmin uudelleen.

Vierailija
2/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko koko mannerta vai Yhdysvaltoja? "Amerikka" kun ei todellakaan ole yhdenkään valtion nimi.

Itse olen asunut Keski-Amerikassa parissakin valtiossa, mutta äskettäin muuttanut takaisin Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko koko mannerta vai Yhdysvaltoja? "Amerikka" kun ei todellakaan ole yhdenkään valtion nimi.

Itse olen asunut Keski-Amerikassa parissakin valtiossa, mutta äskettäin muuttanut takaisin Suomeen.

se nyt asian joksin muuttaa.

Vierailija
4/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko koko mannerta vai Yhdysvaltoja? "Amerikka" kun ei todellakaan ole yhdenkään valtion nimi. Itse olen asunut Keski-Amerikassa parissakin valtiossa, mutta äskettäin muuttanut takaisin Suomeen.

Vierailija
5/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat on jo itsessään laaja alue puhumattakaan Amerikan mantereesta. Kannattaisiko vähän tarkentaa ap.

Vierailija
6/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko koko mannerta vai Yhdysvaltoja? "Amerikka" kun ei todellakaan ole yhdenkään valtion nimi. Itse olen asunut Keski-Amerikassa parissakin valtiossa, mutta äskettäin muuttanut takaisin Suomeen.

Vierailija
7/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutut ja kokemukset olisvat kivoja, ilmeisesti kukaan ei ole halukas niitä kertomaan.

Vierailija
8/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun usan itarannikolla pikkukaupungissa kera amerikkalaisen miehen (tavattiin suomessa) ja kahden lapsen. kayn koulutustani vastaavassa tyossa ja lapset on takalaisessa peruskoulussa. sopeutuminen ei ollut kovin vaikeaa, olinhan vieraillut taalla useaan otteeseen pidempiakin aikoja.

Vierailija
9/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen tavoite ei todellakaan ollut päteä, vaan kysyä tarkennusta hyvin laaja-alaiseen kysymykseen. Anteeksi niille, joiden elämää tämä nyt hetkautti.

Omat kokemukseni Keski-Amerikasta ovat lähes yksinomaan positiivisia. Maat ovat toki köyhiä ja elämänmeno hyvin erilaista kuin Suomessa, mutta ihmiset ovat ihania, lämpimiä ja avuliaita. Espanjan kieleen on melko helppo päästä sisään, jos yhtään ymmärtää kielistä, ja sillä pystyykin sitten kommunikoimaan 400 miljoonan ihmisen kanssa! Matkustelu Keski-Amerikassa on helppoa, mutta rajanylitykset voivat viedä hieman aikaa.

Ihmisten lisäksi parasta ja luonto. Esim. Costa Ricassa sen suojelusta ollaan hyvin tarkkoja, ja luontokohteet ovat jotakin sellaista, jota ei voi missään muualla kokea.

Jokapäiväinen elämä vaatii vähän rennompaa asennetta, eivätkä asiat hoidu yhtä helposti ja nopeasti kuin Suomessa, mutta itselleni teki ainakin hyvää ottaa vähän rennommin ja kulkea mieluummin hymy naamalla kuin naama norsunveellä :)

Vierailija
10/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa asiaa tutkinut ja tehnyt siitä loppututkinnonkin, eli jonkin verran asiasta on tietoa.

Eroja on, mutta en ole vielä koskaan nähnyt niiden estävän ymmärtämistä. Lähinnä eri varianttien puhujista on hauskaa vertailla sanasto- ym. eroja.

Lisäksi Keski- ja Etelä-Amerikan eri maiden välillä voi olla yhtä paljon eroa kuin Espanjan ja jonkun muun espanjankielisen valtion välillä. Vrt. esim. Meksiko ja Argentiina.

Vierailija
11/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Georgiassa, parin tunnin paassa Atlantasta. Ollaan asuttu taalla nyt nelisen kuukautta. Miehen tyon mukaan muutellaan ja mina aina etsin jotain tyota paikan paalla, mita nyt sattuu olemaan tarjolla. Olen toissa talla hetkella mutta ei vastaa koulutustani eika ole edes kokoaikaista. Lapsista toinen on koulussa. Koulu on ihan ok, mutta lapsella on itsellaan jonkun verran kaytosongelmia. Toinen lapsi on viela vauva joten ei ole koulussa. Me muutetaan viimeistaan loppuvuodesta, todennakoisesti Texasiin.

Vierailija
12/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikasta minäkin, joten ehdin jo innostua :) Mutta tosiaan Jenkkien puolella en ole koskaan asunut, jotta saat varmaan noilta muilta parempia vinkkejä ja kokemuksia.

Vierailija
13/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on kevät kuinka pitkällä. Meillä pohjoisessa (siis täällä Kanadassa) ovat juuri viimeiset lumet lähtemässä ja lämpötila kipuaa tuonne viiden-seitsemän asteen tienoille. Tänään oli jo ekoja muuttolintuja rannalla :)

Vierailija
14/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikoksi ja viikonlopuksi on tulossa sadetta. Sen jälkeen jos lämpiää niin kevät oikein ryntää eteenpäin. Deckillä tarkenee kyllä auringossa istuskella oikein mukavasti.

Vierailija
15/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä raahasin kanssa jo puutarhakalusteet tohon terassille. Ihanaa kun tulis nyt vaan jo äkkiä se kesä. Teilläkään ei siis ilmeisesti ole vielä puissa silmuja?

Vierailija
16/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa paikassa asutte, onko kumpikin vanhemp työssä? Millaisessa koulussa lapset ovat, miten ovat sopeutuneet? Miten itse olet sopeutunut?

Asumme ihanassa pikkukaupungissa, Dallasin kupeessa. Mies on toissa, itse olen kotona. Lapset ovat paikallisessa koulussa, ihan ok ovat sopeutuneet, paitsi etta aitia hirvittaa testien ja arviointien maara. Itsekin olen sopeutunut oikein hyvin. Tama on todella helppo paikka asua, luonto on kaunista, ihmiset ovat aidosti ystavallisia, nautin todella paljon!

Oletteko itse muuttamassa Yhdysvaltoihin? Minnepain?

Vierailija
17/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on kevät kuinka pitkällä. Meillä pohjoisessa (siis täällä Kanadassa) ovat juuri viimeiset lumet lähtemässä ja lämpötila kipuaa tuonne viiden-seitsemän asteen tienoille. Tänään oli jo ekoja muuttolintuja rannalla :)

meillä oli viikonloppu ja alkuviikko ihanan lämpimiä, eilenkin noin 16 lämmintä, aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja ihanan lämmintä oli. tänään on luvannut taas 16-17 mutta pilvistä. loppuviikosta pitäis sataa vettä. toivotaan kovasti että lunta ei enää tule.

Vierailija
18/18 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siella on paljon Yhdysvalloissa asuvia!