Jos et "sais" asua suomessa
niin missä asuisit maassa asuisit ja miksi ?
Mä asuisin espanjassa sään takia ja koska tykkään siitä kulttuurista ja kielestä.
Kommentit (35)
muuttaa Tukholmaan. Italia on kiva maa lomailla, mutta veikkaan, että arki voisi olla aika työlästä toteuttaa.
Hallittavan kokoisia kaupunkeja ja pidän niiden ilmapiiristä. Sopivan boheemeja.
Jos saan töitä sieltä, muutamme varmasti.
en haluaisi asua muualla. Euroopassa muutamassa maassa asuneena silla mantereella on ahdistava ilmapiiri. Aasiasta en tieda muttei houkuttele kun anoppi on sielta kotoisin (kauhea akka), Afrikkaan en menisi kuin kuolleena (toivottavasti en silloinkaan). Australia olisi aika eksoottinen ja kielellisesti hyva, mutta aika eristyksissa joten ei sinnekaan. Etela-Amerikkaan en lahtisi valkoisena Eurooppalaisena, en halua tulla kidnapatuksi lunnasrahojen toivossa. Kanadassa on liian kylma ja siella puhutaan ranskaa, eli ei. USA siis minulle ainoa hyva maa.
Se on wannabe USA. Suurin osa kansaa asuu 50 mailin paassa USAn rajasta, loppu maa on melkein tyhjaa. Olen asunut siella, ei kiitos.
joko USA:ssa tai Australiassa, molemmissa olen asunut ja hyvin viihtynyt. Näistä parempi vaihtoehto on Australia, jossa ihmiset on rentoja ja elämäniloisia - elämästä on tarkoitus nauttia eikä suorittaa sitä. Ilmasto myös on huomattavasti mukavampi kuin Suomessa.
eli siellä sitten, mutta jos näiden maiden ulkopuolelta pitäisi valita niin sitten ehdottomasti joku englanninkielinen maa. Meillä on perheessä jo kolme eri kieltä, suomi, miehen kieli ja yhteisenä kielenä englanti. En haluaisi yhtään lisäkieltä vielä hankaloittamaan tätä. USA ja siellä lämpimät osavaltiot olisivat ykkösvaihtoehto. Euroopasta ainoa mahdollisuus olisi Iso-Britannia ja Irlanti. Australia on varmaan tosi kiva, mutta todella kaukana kaikesta. Suomesta olisi matkat jo aika kalliit, lennot noin tonnin luokkaa ja vähintään vuorokauden välilaskuineen. Silloin jäisi monilta tutuilta vierailut tekemättä ja omatkin Suomen vierailut jäisi vähiin.
Eli siis USA ja Britannia varmaan ne ykkösvaihtoehdot. Tulemme kuitenkin luultavammin asumaan miehen kotimaassa ihan pysyvästi, maan nimeä en mainitse, kun en halua, että meidät tunnistetaan (pieni maa kyseessä).
alallani parempi palkka, halvemmat asumiskulut (= leveämpi leipä), hyvät sosiaalietuudet, lapsiystävällisempi ympäristö kuin Suomi.
Ruotsissa ja Tanskassa on kuninkaalliset ja pitkä kulttuurihistoria. Ihmiset ovat avoimempia ja iloisempia kuin Suomessa. Ruotsissa ja Tanskassa arvostetaan kulttuuria ja tarjonta on runsasta. Pukeutumista ja sisustamista arvostetaan eri tasolla kuin Suomessa. Naiset ovat ehkä jonkin verran kauniimpia - ainakin hoikempia - mutta miehet! Miehet ovat aivan eri rotua kuin suomalaiset juntit! Pitkiä, komeita, tuuheatukkaisia, tyylikkäästi pukeutuvia, hyvät käytöstavat ja etiketin tuntevia.
Koska tunnen maan jo niin hyvin, voisin ihan hyvin siellä asuakin, kun kerta olen maan kansalainenkin. Olen asunut myös Etelä-Saksassa, ei sekään olisi hullumpi. Mutta irlantilaiset on välittömiä ihmisiä, eivätkä ole muukalaiskammoisia.
Kanada vois olla kanssa kiva maa, veljeni asui siellä pitkään. Onhan siellä parempi sosiaaliturva, ja terveydenhoito on USA:ssa, muutenkin rauhaisampi maa.
Kaunis, kaunis maa. Rakastan irlantilaisten puhetapaa. Irlannin vanhat tarut ja uskonnot myös kiehtovat kovasti.
Olemme asuneet useamman vuoden Etelä-Amerikassa ja nyt puheissa on alkanut vilahtamaan Kanada. Alamme saada tarpeeksi haasteista täällä ja koska haluamme pysyä Amerikan mantereella, mutta länsimaassa poissulkien Yhdysvallat, niin Kanada tuntuu luontevalta vaihtoehdolta.