mistä vauvalle mukavat lämpimät sukat?
vauvan jalat on aina kylmän nihkeät. vauvalla on tavallisesti peruspuuvillasukka ja villasukat. muuten poika on ns. lämminverinen. suositelkaa hyviä sukkia ja kertokaahan mistä niitä saa ostaa.
Kommentit (16)
ostin funkyfeetfashionsilta mukavia lämpimiä tossuja jotka pysyy
ihania tossuja, tekisi mieli tilata.
täyttä villaa?
Usein villasukiss on sekoitevillaa eli osa langasta esim.70% on villaa ja loput keinokuitua.
Villa on hyvä, sillä se imee itseensä mahdollisen kosteuden ja sito sen itseensä, villa on märkänäkin lämmin.
Jos saat oikeasti villaiset vauvan sukat, eikä vauvan iho kutiuse tms. villasta, on hyvä laittaa ihoa vasten, esim. potkuhousun alla pysyy hyvin tai puvun jossa terät.
bambu-sukat. Ovat tosi pehmeät ja lämpöiset, normaalisukkaa paksummat. Taisivat olla ihan Sidosteen.
Minun tytön jalat on nihkeät vaikka miten villasukat laittaisi, jos on muuten liian vähän päällä. Sisälläkin usein kahdet paidat, sukkikset ja housut.
ihan kaupanlangoista kudottuja. aito villasukka kuulostaa karhealta, mutta täytyy etsiä josko löytäisi sukat vaikka merinovillasta. ruskovilla ainakin myy omia sukkia. lisää vinkkejä otan mielelläni vastaan!
t. ap
jos on liian vahan vaatetta paalla.
Toisaalta vauvalla on helposti kylmat raajat ja joillakin varmasti luontaisesti kylmemmat kuin toisilla.
Minun tytön jalat on nihkeät vaikka miten villasukat laittaisi, jos on muuten liian vähän päällä. Sisälläkin usein kahdet paidat, sukkikset ja housut.
hermostuu herkästi jos yhtään liikaa päällä. meillä on tosi lämmin, yleensä mennään yhdellä kerroksella vaatetta. niska menee hikiseksi jos reilummin päällä. jalat vaan aina kylmät ja hikiset, paitsi vaunu-unien jälkeen on lämpimät.
t. ap
käsittelemätöntä villaa. Muitakin vastaavia merkkejä on.
Puuvillasukka on kostuessaan kylmä eli ei sitä ihoa vasten vaan villaa tai villasekoitetta. Villa ei ole kosteanakaan kylmä.
Neulo itselle vaikka vauvalle sukat, silkkivillalangasta vaikka. Saa tilattua muistaakseni ruskovillaltakin ja ihan lankakaupoista löytyy. Tai bambukuitua ja villaa sekaisin tai pelkkää silkkilankaa
jälkeen lämpimät? Mistä luulet johtuvan?
Olisiko sisätiloissa kuitenkin tuo vauvan jalkoihin kertyvä kosteus se joka pitää jalat kylminä - kosteus lisää kylmää. Puuvillasukka imee kosteutta ja jää märäksi jolloin vauvan iho on kylmä.
Villa on ainutlaatuisen lämmittävää, sitoo itseensä runsaasti ilmaa. Villan lämpöeristys toimii aina, niinpä villa on viileällä ihanan lämmin ja lämpimällä mukavan hengittävä.
Villa voi imeä kosteutta 40% painostaan eikä silti tunnu märältä. Villavaate on kostuneenakin miellyttävä ja lämmin ihoa vasten.
Olen 6 ja siksi ehdotin jo aiemmin että villasukkia voisi kokeilla vaikka potkareiden alla, ei sukan päälle laitettuna niin että kosteus imeytyy sukkaan....
Villa sitoo ja neutraloi ihon eritteitä, joten ei muodostu otollista kasvualustaa bakteereille.
Villassa itsessään ei ole ainesosia jotka aiheuttavat allergiaa. Jotkut allergiset lapset voivat ärsyyntyä villasta sen vuoksi että heidän ihonsa on normaalia ohuempi ja herkempi, ja mekaaninen ärsytysreaktio voi aiheuttaa iho-oireita.
Merinolampaan villa ei ärsytä herkkää ihoa.
Ostin kiekon 100% villahahtuvalankaa josta aion neuloa sukulaisen vauvalle vaippahoust ja hatun.... Vauvasi sukkien tekemiseen ei mene kauaa jos neuloisin. Ei tavitse maksaa langasta tai työstä mitään, sillä näkyy että vauvasi tarvitsee sukat. Jos saat järjestymään niin että voin kirjemaksun verran laittaa postiennakolla esim. Vauva-lehden toimitukseen sukat, voin tehdä. Sinulle maksaa vain kirjemerkki.
Laitoin vuosia sitten HS-toimitukseen vastauksen kun eräs äiti valitti ettei löytänyt vauvan näköistä nukkea lapselleen, asui jossain maalla. Meillä oli vauvanukke ja laitoin sen ilmaiseksi eteenpäin, HS toimitti osoitteeseen äiti oli jättänyt osoittensa...
kiitos sinulle, haluan kyllä maksaa sukista. miten tuo "toimitus-juttu" toimii?? miten saisin toimitukseen annettua sähköpostiosoitteeni, voisit kysyä sen sieltä, niin oltaisiin sähköpostitse vielä yhteyksissä?
ja en ota kuin kirjemaksun, koska langasta jää kuitenkin pienille sukille.
Minulla on sähköpostiosoite
taidemamma@gmail.com
Hahtuvalanka on sellaista neuloa, että se poikkeaa helposti ja neuleeni ei ole koneneulonnan veroista, mutta lämpimyyshän on se pääasia.
Jos sähköpostini auttaa jotenkin, käytä, mutta laitan toimitukseen kyselyn voinko sine toimittaa sukat, kuinka kirjemaksu postiennakolla jne. Helsingin Sanomiin aikoinaan laitoin tiedon nukestya, ja sitä kautta meni paketti.
Oottele niin kysyn, jos sieltä vielä tänään vastataan.
Ajattelen noita kylmiä jalkoja vauvalla, se sai minut tarjoamaan sukat koska nyt neulon kuitenkin muutakin, ei todellakaan maksa mitään koska itse tarjoudun, sama kylmyys ollut omilla lapsillanikin, ja laitoin potkuhousun sisälle villasukat niin ei pudonneet jalasta.
ja kysyin kuinkahan onnistuu.
Voin laittaa päälimmäiseen kuoreen toimituksen osoitteella kuoren jossa on sukat. Kaksi kuorta, jossa päällimmäisessä on toimituksen osoite. Jos siellä joku ystävällisesti avaa kuoren ja kirjoittaa päälle Sinun sinne kertomasi osoite. Näin Sinun osoitteesi ei tule minulle ja minä vain laitan täältä toimitukseen...
Näin taisi olla HS:n tapauksessa nuken toimittaminen eteenpäin. Toimitus kirjoitti sen äidin ilmoittaman osoitteen ja paketti lähti postiennakolla, minule kai yksi kirjemerkki maksettavaksi, mutta hyvään tarkoitukseenhan sukat tulevat.
ja laittaisit sukat suoraan minulle? ja haluan ehdottomasti antaa korvauksen. mietin vaan miten sinun kaltaisia ihmisiä vielä onkaan tässä maailmassa! :D
laitoin yhteystietoni sähköpostilla Vauva lehden toimitukseen, että mahdollisesti vastaavat miten onnistuu.
Punnitsin äsken hahtuvasta neulomani pikku sukat, painoivat 22g, sillä villa on ilmava ja kevyt.
Olen kai sellainen "taivaan rannan maalari" ja etenkin lapsia ajatteleva. Olen työssä lasten parissa ja omat kuusi lasta saanut hoidettua isommiksi. Pari "iltistä" on opiskelijoina, joten aikaa on pariin sukan neulomiseen.
Olen täällä pari viikkoa sitten saanut "satikutia" kun kerroin kuinka autoin erästä opiskelij-tyttöä lopputyön teossa melkein parikymmentä vuotta sitten.
En voinut olla auttamatta koska opettajansa oli antanut vaikean aiheen. Tulin silloin junalla kotiin töistä ja kuulin tyttöjen kovaäänisen keskustelun viereisissä penkeissä, kuinka opettaja saattoi luulla tytön selviävän siitä lopputyöstä. Aihe oli niin vieras siihen aikaan, ainakin suomenkielellä olevia kirjoja ei ollut oikeastaan joten koska minä pystyin auttamaan laitoin kaikkea mitä hän tarvitsi teksteineen ja valokuvineenkin,,,aivan ventovieraalle. Opettajat laittoivat kiittäen terveisensä, työ oli ollut hyväksyttävä tytön saadessa asiallista tietoa enkä tehnyt mitään tytön puolesta, annoin materiaalit joita hän ei mistään olisi saanut.....luitkohan?
Ap, voit laittaa sähköpostiini yhteystietosi, voin laittaa postiennakolla tulemaan sukat.
ostin funkyfeetfashionsilta mukavia lämpimiä tossuja jotka pysyy