Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma vauva 9kk + hoitolapseksi 1-vuotias = mahdoton yhtälö?! (OV)

Vierailija
09.03.2010 |

HOitovapaan päättyessä syksyllä olisi mahdollisuus ottaa tuttavan 1v lapsi hoitoon ja jaktaa näin kotona oloa. Muuten taloudellisista syistä pakko mennä töihin, enkä taas omaa lastani haluaisi vieraalle hoitoon laittaa.

MItenhän vaan tuo onnistuisi, onko liian pienet lapset? Onhan tietty ihmisillä kaksosiakin ja niiden kanssa pärjätään... Onko tuo vaan sitten hankala ikäero, kun toinen luultavasti jo kävelee ja toinen enkä konttailee? Ja tosiaan syksyllä tämä tapahtuisi, eli onkohan ulkoilu sitten noiden kanssa ihan mahdotonta?

Muutenkin olisi kiva kuulla kokemuksia niiltä, jotka ovat ottaneet hoitovapaalle itselleen yhden hoitolapsen oman lisäksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo asennoitunut, ettei kukaan viitsi kommentoida, mutta toisin kävi.

Oma lapsi on luultavasti luonteeltaan rauhallinen (mahdotonta vielä varmaksi sanoa, kun nyt vasta muutaman kk ikäinen), mahdollinen hoitolapsi taas aika vauhdikas tapaus (jo näkee). Lapsi on kuitenkin minulle läheinen, itse asiassa tuttava on minulle tällä hetkellä läheisin perheen ulkopuolinen ystävä, joten samalla rakkaudella kuin omaani, jaksaisin varmaan hoitaa tätä toistakin. Vaikka työstähän tuo takuulla tulisi käymään.

Hyvä vinkki tuo tuplarattaat! Niin pitkälle en ehtinyt vielä ajatellakaan. Ja tuo nukuttamishomma täytyy myös miettiä. Nyt molemmat lapset nukkuu parvekkeella päiväunet.

Ap.

Vierailija
22/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenhän erilaiset rytmit tuon ikäisillä mahtaa olla?

Tai siis noiden päiväunien kannalta, nukkuvatko sekä 9kk että 1v yleensä esim. kahdet päiväunet? Se taitaisi nimittäin olla hankalaa, jos nukkuisivat eri aikaan...

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat 1-vuotiaana nukkuneet vain yhdet päiväunet. 9 kk ikäisenä aamupaivällä lyhyet tirsat 10-10.30. Jotka onnistuu, vaikka olisit puistossa vanhemman kanssa. Tai nimenomaan just silloin onnistuukin.

Toiset päiväunet sitten samaan aikaan esim. klo 13. Tai 1-vuotias vähän aikaisemmin.

T.6

Vierailija
24/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi kaikki 5 päivää viikossa, niin ehkä silloin ois hyvä että lapsilla ois suht sama rytmi. tuon ikäiset nukkuu suunnilleen saman verran vuorokaudesta, ja ehkä kahdet päikkärit päivässä olis hyvät. tosin meilläkin 1v asti nukuttu vain yhdet.

meillä oli kaverin lapsi (2kk nuorempi kuin omamme) hoidossa vain silloin tällöin (pari päivää/vko) ja kun muuten perheillämme oli aika erilaiset rytmit, niin sovitin oman lapsemme päikkärit toisen lapsen kanssa samoihin aikoihin. itse kerkesin lasten päikkäriaikaan tekemään ruokaa.

mutta nauti nyt ap vielä äitiyslomasta ja pienestä vauvasta, yritä olla stressaamatta tulevalla tai miettimättä rahaa, nauti kun vauvasi on pieni!

Vierailija
25/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koitetaan nauttia vielä kun voidaan! ;) Tuon toisen lapsen äidin pitää vaan alkaa jo päättää mihin lapsi menee syksyllä hoitoon eli jos en ota, hakevat päivähoitopaikkaa. Hoitoaika ei onneksi tulisi olemaan edes 8 tuntia päivässä vaan vahdellen varmaan 5-7 tuntia. Täytyy miettiä, jos saataisiin muksut samaan rytmiin nukkumaan.

Ja oma tilanne tosiaan se, että asuntolaina painaa päälle (ei mahdollisuutta esim. pelkkien korkojen maksuun), joten lisätienestiä pakko saada jostain.

Ap.

Vierailija
26/26 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen rattaisiin ja toinen kantoreppuun tai rinkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän