Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vastatkaa av-raati: olenko huono äiti?

Vierailija
09.03.2010 |

En saa mitään aikaiseksi täällä kotona mutten saa itseäni lähtemään uloskaan. Mulla on kaksi lasta, esikoinen reilu 2v ja 3kk vauva. Käyn lasten kanssa ulkona ehkä kerran viikossa jos kauppareissuja ei lasketa, niitä tehdään ainakin 3-4kertaa viikossa, ja isompi kävelee tietty itse suurimman osan matkoista.

Pari kertaa viikossa käymme vanhempieni luona kylässä kun asuvat lähellä. Vielä syksyllä kävimme säännöllisesti esikoisen kanssa puistossa mutta nyt talvella en vain saa itseäni ulos. Tai sitten väsyttää liikaa kun vauva valvottaa, tai ei vain huvita nostaa persettä ylös tuolista.

Suurimman osan ajasta olemme siis sisällä..istun suurimmaksi osaksi tässä tietokoneella (samalla kyllä leikin esikoiseni kanssa ja luen hänelle, pidän sylissä yms joten en kyllä jätä ihan huomiotta. Vauvakin on tässä sylissä tai vieressä, se nukkuu vielä kyllä paljon. En saa oikeastaan paljon kotitöitä tehtyä, ei vaan huvita enkä siksi saa aikaseksi. Ruokaa tietenkin laitan ja lapset saavat syödäkseen ja vaipat vaihdan ,mutta tuntuu että pitäisi jaksaa enemmän..

Olen oikeastaan kaiken aikaa itsekseni lasten kanssa, lukuunottamatta noita vanhempieni tai kavereideni luona vierailuita, ja yleensä vietämme joka viikko ainakin yhden yön eri kaupungissa miesystäväni luona, joten edes jotain vaihtelua on.

Olen lasten yksinhuoltaja joten ei ole sitä toista aikuista joka illalla tulisi töistä ja voisi viedä esikoista ulos tms jos en itse saa aikaiseksi. Olenko aivan kamala äiti ja saako lapseni nyt tästä valtavat traumat? Onko kellään vinkkejä kuinka saisin ryhdistäydyttyä? Toivon tosiaan että nyt kun kevät tulee saisin raahauduttua ulos edes kerran päivässä..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omaa oloasi voisi piristää jos yrittäisit vähän useammin pakottaa itsesi pois mukavuusalueelta ja vaikka sinne puistoon muihin vanhempiin tutustumaan.

Itse tunnistan paljon itseäni tuosta kotona iskevästä laiskotuksesta, mutta vaikka ei ollut helppo motivoida itseään pakkososiaaliseksi niin kyllä se teki hyvää itsellenikin. Yritä alkuun kehittää vaikka joka viikko yksi kerta että menet jonnekin missä on muita äitejä lapsineen ja otat niihin jotain kontaktia. Se helpottuu sitten vähitellen, kun ne ihmiset tulevat tutummiksi.

Vierailija
2/5 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kyllä huomaa ettet ole henkisesti läsnä ja minusta ulkoilu vähintään 1xpv kuuluu lapsen perushoitoon. Jos tahdot asioiden parantuvan niin sun on vaan otettava itseäsi niskasta kiinni. Jos epäilet olevasi masentunut niin hae apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono äiti...

Vierailija
4/5 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus!