Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen odottajia?

09.03.2010 |

Hei,

Löytyisiköhän muita toisen lapsen odottajia? En löytänyt vielä ryhmää,yksi oli ainakin suljettu ryhmä. Olisi mukava saada keskusteluseuraa kokemusten ja kuulumisten vaihtoon muista pikku kakkosen odottajista.

Itselläni on tyttö s. 5/08, silloin kirjoittelin jonkin verran ensikoissa, mutta palstailu jäi kuitenkin pikku hiljaa. Mutta nyt uuden raskauden ja toisaalta taas uuden tilanteen myötä olisi kiva kuulla myös muiden kuulumisia. Laskettu aikani on elokuussa, eli raskaus on menossa viikolla 17+. Noita viikkoja ei muuten nyt muistakaan ihan niin tarkkaan kuin esikoista odottaessa..silloin tiesi heti mikä päivä oli menossa, nyt täytyy kotvan miettiä...

Toivottavasti tähän saadaan pinoa aikaiseksi.

Weera

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minäkin listata tietojani tähän :) Eli 26.6.10 / Marsu / minä 24v mies 25v / Helsinki / esikoinen 21.10.07 / Kätilöopisto

Laitoin siis tuohon tietoihin omaksi iäkseni jo 24v vaikka oikeasti synttärit on vasta viikon päästä :D

Muuten ei mitään ihmeellistä tänne. 29. päivä mulla on sokerirasitustesti, sitä siis odotellessa. Seuraava neuvola vasta ensi kuun lopulla ja neuvolalääkäri ensi kuun puolessavälissä.

Eilen illalla ja tänään aamulla on närästänyt taas ihan liikaa, alkaa hermot mennä kun tuntuu ettei mikään auta :/

Vauva on nyt koko aamun tunkenut joko peppuaan tai päätään oikeanpuoleiseen kylkeeni ja välillä jopa ihan sattuu kun toinen on selvästikin päättänyt tulla läpi siitä kohtaa :D Välillä ilmestyy sellainen kova pallero siihen kohtaan ja sitten hetken päästä häviää, tulee ihan alienolo :))

Esikoinen on nyt napannut itselleen kunnon räkätaudin. Nenä vuotaa, yskittää ja aivastuttaa ja ääni on käheänä :/ Onneksi ei ainakaan vielä ole kuumetta niin varmaan päästään tänään käymään ulkonakin, ainakin nyt siellä näyttäisi olevan oikein nätti ilma kun aurinkokin paistaa.

Pitäisi tänään vähäsen täytellä noita kelan papereita kun en vielä ole saanut aikaiseksi. Jos vaikka saisin nekin laitettua eteenpäin :)

Marsu + poju + möttönen 26+2

Vierailija
22/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekkin päin tulossa toinen lapsi :) LA 29.7.10/mertza/minä vm-88 ja mies vm-87/Vantaa/ esikoinen 04/08. Ihanaa, että täältä löytyi tämmöisiä keskusteluja, esikoisen aikaan en edes osannut etsiä :)

mertza rv 21.4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pikkukakkosen odottaja..:)

Esikoinen 19.07/07 ja kakkosen laskettu 27.7/10 eli melko tarkkaan 3v tulee ikäeroa :) toivottavasti ei nyt ihan samana päivänä synny...

Raskaus on ollu melko samanlainen.. maha on tietty tälläkertaa nopeammin esillä ja pelottaakin että mimmonen pontso oon sitte viimisilläni..:) Kilojakin tulee varmasti enemmän (ekassa n.15kg) ku nyt en jaksa niin tarkkaan miettiä mitä syön ja karkitkin maistuu :)

nasuste rv22

Vierailija
24/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, nyt pitää taas päästä purkamaan sydäntä ja saada hieman vertaistukea!!Kuvittelin jo niin päässeeni yli tuosta keskenmenon pelosta, mutta taas viikonlopun aikana ne pienetkin liikkeet, mitä jo tunsin on kadonnut. Ja tuntuu, että mahakin on pienentynyt. Ja ollut sellaista pientä kipuilua mahassa, ei menkkamaista, mutta sellaista enemmän ylävatsassa olevaa.. Ja eilen vetäsin melkein kokonaisen paketin (yli 10 palaa)leipää, ja vasta sen jälkeen huomasin, että oli täynnä pellavansiemeniä!!

Tää neuroottisuus on aivan naurettavaa, mä en käsitä miten olen tällainen! Voiko neuvolaan soittaa ja pyytää kuunnella sydänääniä? Seuraava olisi vasta rakenneultran jälkeen huhtikuun lopulla, siis kokonaisen kuukauden päästä vasta tiedän totuuden?!? Ihan hirveetä.

Auttakaa, siskot, auttakaa ja tehkää musta taas normaali!

reimari 16+1

25/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitän vastauksista tota sukupuoli asiaa kohtaan =) Niinhän se taitaa olla suurimmaksi osaksi, että sama se kumpi tulee, kunhan vain on terve lapsi. Tässä vetelen viikkoja 32+1 ja juuri saavuin kotiin neuvolasta. Huolestúttaa tämä vatsan kasvun hitaus... Sf mitta oli nyt 27,28vkolla 23 kuitenkin.... Vauva painaa niin alas, että onneksi ei ollut pidempi matka köpötellä, olisin jäänyt varmasti istumaan bussipysäkille loppupäiväksi...

Vierailija
26/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa on jatkuva keskenmeno pelko. Se helpottaa aina hetkeks kun on ollu neuvola taikka ultra. Ultra ja eka lääkäri oli jo viikolla 11 ja noin viikolla 14 tunsin muutaman kerran liikkeitä, sitten en enää niin tuli kamala paniikki olo. Onneks viime viikolla oli neuvola ja hyvinhän kaikki oli.=) Nyt oon päättäny etten enää panikoidu! Jos jotain ikävää tapahtuu niin sille ei mitään voi, se että stressaa ei varmaan ainakaan auta asiaa. Onneks täällä päin on neljän viikon välein neuvola. Pääkaupunkiseudulla on vissiin vähännetty käyntejä ja onko niin ettei tota ekaa lääkärikäyntiäkään oo? Mites muualla?

Reimari, eiköhän neuvolatäti suostu ne sydänäänet kuuntelemaan aikasemminki. Jos sulla on ihan jatkuva paniikki niin ootko aatellu kotiin hankkia sitä laitetta millä kuunnella sydänääniä? Mä en kyllä viitti koska varmaan oisin sitten koko ajan niitä kuuntelemassa ja sitten kun niitä ei joskus kuuluiskaan niin mitä siinä voi tehdä? Ei yhtään mitään. Eli yritetään ottaa rennosti!=)

Saparo 16+0

Vierailija
27/35 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimari Kyllä mulle ainakin sanottiin neuvolasta että jos huolestuttaa niin voi mennä sinne ihan vain kuuntelemaan sydänääniä, tosin meillä on neuvolakäyntejä harvennettu niin paljon nyt uudelleen odottajilta että varmaan sen takia joustetaan ainakin tuossa kohtaa. Jos kovasti huolestuttaa niin kannattaa ainakin soittaa ja kysyä, eihän siitä mitään haittaakaan ole :)

Itsekin olen koko alkuraskauden murehtinut kaikenlaista mahdollista keskenmenosta ties mihin kehityshäiriöihin :/ Ei sitä jotenkin esikoisen aikaan edes tiennyt mitä kaikkea voi mennä vikaan. Nyt olen kovasti alkanut miettimään ja murehtimaan synnytystä. Mitään varsinaista synnytyspelkoa mulla ei ole mutta esim. leikkaukseen joutuminen on alkanut pelottaa. Toivon niin kovasti että kaikki sujuisi tälläkin kertaa yhtä hyvin kuin ekalla kerralla :) Ja jos saisin valita niin mieluummin normaali alatiesynnytys kuin leikkaus, tosin tietenkin jos vauvan tai oma terveys siitä riippuu niin tietenkin sitten ei ole muita vaihtoehtoja..

Marsu + möttönen

Vierailija
28/35 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on ollut keskenmenon pelkoa ja mulle neuvolan täti sanoi, että jos tuntuu että kaikki ei ole hyvin, niin neuvolaan voi soittaa heti 8 aamulla tai sitten voi silloin puhelinaikana mennä käymään ja ne kuuntelee siellä ne sydänäänet.

Vierailija
29/35 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolaan ja sain perjantaiaamulle ajan, nyt siis odotusta enää 3 päivää!

Onko kenelläkään muulla muuten samanlaisia vaivoja, eli ei pysty pitkiä aikoja istumaan, kun tuntuu, että on aivan "turvoksissa" tuolta alhaalta. Mä joudun istumaan toisella kankulla puolta vaihtaen, kun ei vaan jaksa istua kunnolla. Muutenkin alapäätä painaa paljon ja useasti. Ekassa ei ollut todellakaan tällaista, paitsi ehkä lopussa.

Mutta siis kiitos vielä henkisestä tuesta, toivotaan parasta perjantaille!

Vierailija
30/35 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ootellaa pikkukakkosta LA 19.8.2010 eli raskausviikkoja nyt 18+6. Esikoinen poika 03/07 . Viikon päästä olisi rakenneultra ja innolla ootellaan sitä.

Vierailija
31/35 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimari: Hyvä, että sait ajan neuvolaan. Tärkeintä on nyt saada sulle mielenrauha, eihän se stressaaminen auta yhtään sinua eikä vauvaa. Varmasti ovat neuvolassa ymmärtäväisiä asian suhteen. Ja saat jatkaa odotusta hieman rauhallisimmin mielin. Itsekin mietin, että oisin juuri samoilla viikoilla pyytänyt käydä kuuntelemassa sydänääniä, mutta sitten liikkeet alkoikin vahvistua. Esikoisesta nimittäin kävin, oireet kun hävisi ja liikkeitä ei tuntunut, sitä oli kovin huolissaan mitä siellä mahassa oikein tapahtuu…. Perjantaihan on jo ihan lähellä :)

Saparo: Meillä on neljän viikon välein neuvola ja lääkärineuvolassa kävin jo ennen terveydenhoitajan neuvolakäyntiä. Siellä jo tehtiin ensimmäinen ultra, katsottiin että onko oikeassa paikassa ja arvioitiin laskettua aikaa. Joten kovin nämä seurannat on erilaisia ympäri Suomen.

Kyllä se vaan tämä toisen odotus aiheuttaa toisaalta enempi huolta ja murhetta, vaikka luulisi jo osaavan nauttia, kun on jo yksi odotus takana. Mutta tieto lisää tuskaa ja kun odotukset ei mene samalla kaavalla joka kerta. Mutta koitetaan kuitenkin jaksaa vähän nauttiakin tästä olosta ja odotuksesta.

Marsun kelan papereiden täyttämisestä tuli mieleen, että meinaatteko ottaa pakkauksen myös nyt , jos otitte jo esikoisellekin? Minä olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta kaikki on tallella ja hyvässä kunnossa vielä ja osa jäi käyttämättäkin kuten se talvihaalari, oli nimittäin niin iso, että sopisi varmaan vieläkin. Me myytiin turvakaukalo pois ja on mietitty josko ottaisi rahana ja ostaisi uuden kaukalon niillä sitten. Mutta jahka julkasevat uuden pakkauksen sisällön, täytyy sitten miettiä vielä.

Perjantaina oisi edessä rakenneultra, hiukka jänskättää. Mutta ihana päästä kyllä katsomaan mitä mahaan kuuluu :) Tulen viimeistään sitten kertomaan kuulumisia.

Niin ja uusille tervetuloa mukaan!

Weera 19+5

Vierailija
32/35 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös olin pitkään kahden vaiheilla että otanko rahana vai pakkauksena. Päädyin nyt sitten kuitenkin ottamaan rahana. Noita vauvanvaatteita on esikoisen ajalta tuolla kaapeissa vielä niin hurjasti etten kyllä saa enempää mahtumaan millään. Eihän se rahasumma kovin iso ole mutta ajattelin jos vaikka saisin sillä hommattua kantoliinan kun olen suunnitellut että vauva kulkisi siinä kätevästi kesällä. Me kun ei meinata hankkia enää mitään tuplarattaita kun tuo esikoinenkin on sitten jo melkein 3v kun tämä toinen syntyy niin suunnittelin että sitten pidemmillä reissuilla esikoinen voisi istua rattaissa ja vauva kulkea liinassa. Pitää vain toivoa että vauva siinä viihtyy :D

Mulla on nyt pari päivää ollut selkä aika kipeänä. Tuntuu ettei mikään asento ole hyvä kun selkä heti väsyy ja tulee kipeäksi :/ Olisi tarkoitus nyt huomenna perjantaina lähteä mun vanhempien luona käymään, saa nähdä kuinka jaksan istua pitkän bussimatkan tämän selän kanssa.

Esikoinen on koko viikon jo kysellyt että koska mennään mummulle, ei viitsi reissua peruakkaan kun toinen niin innoissaan odottaa :)

Nyt taidan lähteä siivoamaan pari hyllyä lastenhuoneen vaatekaapista, jospa vaikka saisin jossain vaiheessa laitettua joitakin vauvanvaatteita valmiiksi. Meillä ei vielä vauvaa varten ole mitään valmisteluja tehty, kohta varmaan iskee paniikki kun huomaankin että h-hetki lähestyy :DD Tuossa juuri eilen illalla laskin että eihän tässä enää ole kuin huhti ja toukokuu ja sitten onkin jo kesäkuu :O :D

Marsu + möttönen 26+5

Vierailija
33/35 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.5.10/ heluna1981/ esikoinen 11/07

26.6.10/ Marsu / minä 24v mies 25v / Helsinki / esikoinen 21.10.07 / Kätilöopisto

1.7.10/ Vimpula/ esikoinen 06/2005

27.7.10/ Nasuste/ esikoinen 19.7.07

29.7.10/mertza/minä vm-88 ja mies vm-87/Vantaa/ esikoinen 04/08.

9.8.10/ iipukka/ esikoinen 05/08

13.8.2010/ Weer@/ minä 32 v, mies 34 v /Kainuu /esikoinen 05/08 / KAKS

19.8.2010/ miia_888/ Esikoinen 03/07

?/ Reimari/ esikoinen 10/06

9/10/ Saparo/ esikoinen 4/08

17.10.2010/jane88/minä 21 ja mies 22/Pori/ esikoinen 02.2009/ Satks

18.10.10 / Korka/ molemmat vm. -82/ Espoo/ esikoinen 10/08/ NKL

Täydennelkääs tietoja, kun ehditte :) Voin huhtikuulle vaikka avata meille sitte uuden pinon ja aloittaa sen listalla. Minäkö organisoija, miten niin? ;)

Hienoa, Reimari, että soitit neuvolaan! Minäkin sinun esimerkistä rohkaistuneena otin ja soitin naistenklinikalle, kun ei ole np-ultra kutsua kuulunut... Noh, sepä ei ollut mennyt sinne perille vaan ne tilas sen sinne nyt eli hyvä, että soitin! 6.4. eli pääsiäisen jälkeen sinne suunnataan. Sitä odottaessa siis... Minullakin on sitä keskenmenon pelkoa, mutta yritän olla ajattelematta... Mutta oireet on nyt niin vähäiset, että vaikea onnistua.

Äitiyspakkauksesta: en usko, että otetaan... Kun tuota rojua on kaapit täynnä!

Meidän ei-kerrota-ennen-ultraa-linja petti, kun äiti soitti ja kysyi, että onko teille vauva tulossa... Oli nähnyt sellaisen unen. En osannut suoraan kysymykseen valehdellakaan :) Noh, äiti kyllä tietää syksyisestä keskenmenostakin, joten osaa suhtautua. Toivottavasti ei samoja uutisia tule tällä kertaa.

Nyt viihdyttämään lämpöistä lasta. Vilkutukset kaikille ja jaksamista janelle pahoinvointiin!

Korka 10+3

Vierailija
34/35 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs laskettu aika on 6.9.2010/Saparo/molemmat 27v/Lohja/esikoinen 11.4.2008. Meniköhän ihan oikein?=) Mä en varmaankaan ota äitiyspakkausta, kun esikoisen kaikki vaatteet on säilössä... Ainoo minkä haluisin ois se itse laatikko, että vauveli vois aluks nukkua siinä. =D Varmaanki vuokraan vaavisängyn sitten alkuun. Onko kellään muuten kokemusta siitä?

Vierailija
35/35 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä 19.8.2010/miia_888/molemmat vm-88/Oulu/esikoinen 03/07 /OYS

Me ollaan miehen kans aateltu että otettais tuo äitiyspakkaus,riippuu tietenki et kumpi sieltä on tulossa. Esikoisen vauvavaatteet on tallessa että jos poika tullee ni sitten en varmaa ota äitiyspakkausta.