Kummiasiaa
Kuinka pyysit jotakin lapsesi kummiksi? Ihanko vaan suoraan, vai kirjeellä, vai mitenkä?
Kommentit (8)
minun ja lapsen isän veljen hauskalla "heidän näkösellä" tekstiviestillä, ovat nuoria miehenkolliaisia. :) pyysin siskoani kasvotusten, ja taisi olla niin, ettei lapsen isä ollut silloin paikalla. tietysti oli yhdessä mietitty ja etukäteen sovittu ketä pyydetään. kolme kummia mun mielestä riittää, määrä ei korvaa laatua. tosi läheisiä ovat nämä sisarukset meille ja lapselle.
Kiitos vastauksista. Suoraan siis vaan. :)
ja kun ei pyydettykkään.. miten reagoi?
Paitsi erästä puolisoa, jota emme yllätkseksemme nähneetkkään. Halusimme hänelle ihan oman pyynnön ja läheteimme tilanteesta heti tekstarin, sen joka kuuluu jotenkin: vaippoja ei tarvitse vaihtaa...
ja kun ei pyydettykkään.. miten reagoi?
luulivat molemmat pääsevänsä kummeiksi, mutta ei sitte pyydetty kumpaakaan (vaikka aluksi aiotiin toista pyytää, mut ei osattu päättää kumpaa). Heillä oli tullu vähän riitaa että kumpi heistä pääsee kummiksi, kyselivät meiltä jo ennen kuin lapsi oli edes syntynyt että aiottako pyytää X (tuota toista siskoa) kummiksi, jne... Päätettiin lopulta ettei kysytä kumpaakaan, koska halusimme itse päättää ketä pyydämme ja ketä emme. Molemmat oli vähän pettyneitä kun kummikutsua ei tullutkaan.
ja näin on myös minua aina pyydetty kummiksi, en oikein näe mitään muuta järkevää vaihtoehtoa. Toki kirja voisi olla sellainen, jos muutenkin kirjoittelee.