Hei! Opin viikossa av:n puhumattomat säännöt!
- älä vastaa ketjuihin ,jotka puhuttelevat tunteitasi. Ihan turhaa ajankulutusta taistella täällä tuntemattomien kanssa!
-aloita aloitukset kohteliaan sävyyn
-älä vastaa jankkaajille,ne ei lopeta!vaikka eivät tietäisi asiasta mitään.
-jos joku tulee pilaamaan ketjua,älä kommentoi sille mitään,ohita kokonaan sen viesti .
ja niitä palstaterroristeja täällä tuntuu olevan enemmän kuin ketään muita...harmi...
Kommentit (17)
Itseäni ärsyttävät eniten sivusta huutelijat, joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin loukata ihmisiä, usein sellaisiakin, jotka ovat todella ahtaassa raossa kysymässä neuvoja. Esimerkkinä jokaiseen masennusta käsittelevään ketjuun sama moniongelmainen käy rääpäisemässä älykkään "masennus on muoti-ilmiö" -kommentin. Ne pitää vain jättää huomiotta, ja kehottaa muitakin samaan. Jankkaajat myös käyvät hermoon, ja usein vastaankin, että "sori, mä en ala sun kaa, sä et pysty", ja jätän siihen. Kaikenkaikkiaan on todettava, että AV oli aivan helvetin ahdistava paikka, kunnes kävin kerran Lidlissä ostoksilla, katselin ympärilleni, ja totesin, että täällähän nämä mammat ovat. Katsoin todella tarkasti. :D Sen jälkeen ei ole enää ahdistanut, koska tiedän kuka täällä päästelee suustaan niitä idioottimaisuuksia.
Ja tiedättekö,näin tänään bussissa 2 tod. nuorta äitiä(jotka puhui tosi rumasti lapsilleen) ja yhtäkkiä tajusin, että tuollaisia varmaan ovat nämä nälvijät täällä av:lla!!
En siis yleistä mitään, mutta mäkin sain kasvot näille pahimmille kaikkitietäville ja ilkeille mammoille täällä, se helpotti omaa oloani,kun välillä ahdistaa lukea täällä niitä tylyimpiä viestejä!!! ja oikeasti välillä ihmettelen että minkälaisia ihmisiä he oikein ovat..........
minä olen ollut täälä 9 vuotta, enkä ole vielä tuota ensimmäistä oppinut...
Lisäisin vielä listaan, että älä ota mihinkään asiaan voimakkaasti kantaa, vaan pidä mielipiteesi mahdollisimman neutraalina.
Mä oon seurannut tätä touhua puoli vuotta ja oon tullut samaan tulokseen sun kans.
Paitsi etten vieläkään tajua niitä lyhenteitä, ku on ev:tä ja ov:tä jne... Sen tiiän et av on aihe vapaa ja reps tarkoittanee sitä et repee nauruun ;)
-aloita aloitukset kohteliaan sävyyn
Mulla on tapana käyttäytyä aina kohteliaasti tilanteessa kuin tilanteessa, ellei toisenlainen käytös ole tarpeen. Sillä tavalla saan yleensä miellyttävää palvelua.
Parhaita vastauksia saa, kun tosiaan kirjoittaa kohteliaaseen sävyyn ja selittää tilannetta vähän enemmän. Jos avauksessa on vain muutama lause, jossa ei selvitetä tilannetta tai taustoja kunnolla, alkaa vastaajaa ärsyttämään, kun kirjoittaa ensin jonkin pitkän viestin ja sitten ap sanoo "ei se noin mee kun asian on oikeesti näin". Jos siinä avauksessa antaa tarpeeksi tietoa, niin tällaisia tilanteita syntyy vähemmän.
Mä oon tehnyt tänne avauksia sellaisistakin aiheista, jotka usein aiheuttaa riitaa, mutta kun oon kirjoittanut avausviestin miellyttävään sävyyn, myös miellyttävää keskustelua on synytynyt.
No, monethan tietenkin haluavat vain provosoida viesteillään, ja mikäs siinä. Tänne sopii kaikenlaista keskustelua.
Mä oon seurannut tätä touhua puoli vuotta ja oon tullut samaan tulokseen sun kans.
Paitsi etten vieläkään tajua niitä lyhenteitä, ku on ev:tä ja ov:tä jne... Sen tiiän et av on aihe vapaa ja reps tarkoittanee sitä et repee nauruun ;)
että ev tarkoittaa ei viestiä (otsikon lisäksi), ov tarkoittaa, että otsikon takana on viesti. Ilmeisesti peräisin vanhemmalta av:lta, olisko sitten vähän samanlainen kuin toi online, jossa oon käynyt joskus kurkkaamassa, mutta ei oo oikein vakuuttanut.
Lisäisin vielä listaan, että älä ota mihinkään asiaan voimakkaasti kantaa, vaan pidä mielipiteesi mahdollisimman neutraalina.
Päinvastoin, aina kannattaa ottaa voimakkaasti kantaa, muuten ei tule kunnon väittelyä mistään asiasta! Ei haukku haavaa tee, ja kunnon kärjistys voi pelastaa muuten täysin turhan ketjun.
enää nykyään katsoa puurakenteena, mutta siinä siis nuo ev ja ov olivat/ovat ihan käteviä kun viestiä ei tarvitse klikata auki, jos otsikon lisäksi ei ole muuta viestiä.
Niin totta. Mua harmittaa, miten vihamielinen tästä palstasta on tullut. Olen palstaillut jo useamman vuoden (koska tämä on ollut oikeasti yksi netin parhaista keskustelupalstoista!), mutta nykyään huomattavasti vähemmän, koska ilmapiiri on muuttunut niin negatiiviseksi. Vielä pari vuotta sitten täällä oli ihanaa naisenergiaa, nyt tuntuu, että kahdeksan vastausta kymmenestä on sellaista teiniprovosointia ja haukkumista!
Joo, onhan se kohteliasta olla kohtelias, ja normaalimaailmassa sillä saakin paljon aikaan. AV ei liene normaali maailma...
Jos minulla on joku vauvapulma, johon haluan apua av-äippäkollegiolta ja kyselen, vastatkaapas, kiitos, mitenkäs teillä -tyyliin, saan vähän vastauksia. Jos taas muotoilen otsikon jollakin tapaa syyllistäväksi, vastauksia tulee enemmän.
Niin totta. Mua harmittaa, miten vihamielinen tästä palstasta on tullut. Olen palstaillut jo useamman vuoden (koska tämä on ollut oikeasti yksi netin parhaista keskustelupalstoista!), mutta nykyään huomattavasti vähemmän, koska ilmapiiri on muuttunut niin negatiiviseksi. Vielä pari vuotta sitten täällä oli ihanaa naisenergiaa, nyt tuntuu, että kahdeksan vastausta kymmenestä on sellaista teiniprovosointia ja haukkumista!
Joskus on ihan hauskaa väitellä, ja jotkut provot on ihan hauskoja, mutta mä en ainakaan usko, että jatkuva negatiivisuus on kenenkään psyykelle hyväksi. Onneksi joskus on parempiakin keskusteluja, valitettavasti nekin välillä pilaantuvat. Niin kuin eilen se naisviha-keskustelu, joka alkoi tosi asiallisesti ja hyvään, keskustelevaan ja pohtivaan sävyyn. No, sen keskustelun torpedoi kyllä ulkopuolinen porukka, eivät av-mammat tällä kertaa, käsittämällä kaiken väärin ja provosoitumalla omasta mielikuvituksestaan.
että ev tarkoittaa ei viestiä (otsikon lisäksi), ov tarkoittaa, että otsikon takana on viesti. Ilmeisesti peräisin vanhemmalta av:lta, olisko sitten vähän samanlainen kuin toi online, jossa oon käynyt joskus kurkkaamassa, mutta ei oo oikein vakuuttanut.
Päinvastoin, aina kannattaa ottaa voimakkaasti kantaa, muuten ei tule kunnon väittelyä mistään asiasta! Ei haukku haavaa tee, ja kunnon kärjistys voi pelastaa muuten täysin turhan ketjun.
miksei voi sanoa asioita niinkuin ne oikeasti kokee? Asioiden värittäminen ei ole minusta hyvä juttu.
Itseäni ärsyttävät eniten sivusta huutelijat, joilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin loukata ihmisiä, usein sellaisiakin, jotka ovat todella ahtaassa raossa kysymässä neuvoja.
Esimerkkinä jokaiseen masennusta käsittelevään ketjuun sama moniongelmainen käy rääpäisemässä älykkään "masennus on muoti-ilmiö" -kommentin.
Ne pitää vain jättää huomiotta, ja kehottaa muitakin samaan. Jankkaajat myös käyvät hermoon, ja usein vastaankin, että "sori, mä en ala sun kaa, sä et pysty", ja jätän siihen.
Kaikenkaikkiaan on todettava, että AV oli aivan helvetin ahdistava paikka, kunnes kävin kerran Lidlissä ostoksilla, katselin ympärilleni, ja totesin, että täällähän nämä mammat ovat. Katsoin todella tarkasti. :D
Sen jälkeen ei ole enää ahdistanut, koska tiedän kuka täällä päästelee suustaan niitä idioottimaisuuksia.
Esimerkkinä jokaiseen masennusta käsittelevään ketjuun sama moniongelmainen käy rääpäisemässä älykkään "masennus on muoti-ilmiö" -kommentin.
En ole koskaan vastannut kys. henkilön letkautukseen mitään, mutta puren kyllä minuuttitolkulla nurkassa pesuvamppua aina kun näen tuon kommentin.
Itselläni on sekä omakohtaista että toisen käden kokemusta masennuksesta, ja olisin erittäin mielelläni välttänyt tämänkin muoti-ilmiön, samoin kuin lateksilegginsit (joo, toisaalta hauska idea, mutta useimmiten näyttää vain hölmöltä ja läskinlylle korostuu).
Masennus on pimeyden kuva. (Tämännimisen kirjan William Styron on kirjoittanut masennuksesta.) Ei siitä sen enempää, sanat eivät riitä kuvaamaan.
jotain välikausihaalarikeskustelua käydä ellei siihen joku koeta laittaa pientä kierrettä. Itsestäänselvyydet ja lähinnä olemattomasta itsetunnosta kertovat pätemiskommentit vaan ovat älyyyyttömän tylsää luettavaa, ja minä ainakin arvostan suuresti niitä "provoilijoita", jotka kärjistävät ja vääntävät muuten täysin typerät keskustelut joko huumoriksi tai kinasteluksi.
riittävää huomiokykyä havaita, milloin joku aihe on sellainen, että sitä EI tulla vetämään kinasteluksi ja huumoriksi.