Sokerirasituskoe. Mihin varautua loppupäivän osalta?
Tuleeko tuosta huono tai heikko olo, nälkä, päänsärkyä tms, vai onko ihan ok ja voi lupautua loppupäivän pystyy olemaan varmuudella töissä?
Kommentit (9)
Eikä mulla erityisen nälkä rasituksen jälkeen ollut. Ehkä energiapitoinen juoma täytti.
Sama kun söisit pari sataa grammaa irtokarkkia tyhjään vatsaan aamulla.
Miksi ihmeessä muuten valtavat määrät irtokarkkeja ovat ihmisten mielestä noormaalia elämää ja hyvä tapa viettää aikaa, mutta sitten kun saman glugoosimäärän joutuu nauttimaan tutkimustarkoituksissa niin siihen tarvittaisiin vapaapäivä?
Jotakin kun syö tai juo ennenkuin lähtee liikenteeseen labrasta, niin ei tuu huono olo.
oli todella heikko olo kokeen aikana, pyörryin ja muuta. Ja olin ikionnellinen, että olin pyytänyt vapaan sille päivälle sillä minulla oli kyllä loppupäivänkin vielä huono ja oksettava olo. Eli varmaan on aika yksilöllistä.
ON varmaan harvinaista kovasti huono olo. Varsinkin, että se jatkuu pitkään, koska kokeen jälkeenhän saa sitten syödä normaalisti.
ja olen joka kerta ollut pyörtymisen partaalla kokeen lopussa. Sokerikin on yleensä siinä vaiheessa ollut jotain vähän yli kaksi. Loppupäivänä sen jälkeen kun olen saanut ruokaa, olen ollut niin puhki että tuskin olisin jaksanut töitä tehdä.
Jotakin kun syö tai juo ennenkuin lähtee liikenteeseen labrasta, niin ei tuu huono olo.
Jos ei ole normaali sokeriaineenvaihdunta, olo voi olla todella kammottava. Kokemusta on.
Mulla kummassakin raskaudessa on ollut ihan normaalit arvot sokerirasituskokeessa. Ehkä tästä syystä itse koekaan ei ole pahemmin tuntunut missään? Nyt jälkimmäisellä kerralla olo oli kyllä toisen tunnin aikana vähän vetämätön ja mielelläni lueskelin lehtiä labran odotushuoneen sohvalla pötkötellen, mutta varsinaisesti huono olo ei tullut. Ns. kunnon ruokaa kyllä teki mieli saada tuon kokeen jälkeen aika nopeasti.
En osaa sanoa, miltä mahtaa tuntua, jos sokeriaineenvaihdunnassa sitten olisi jotain häikkää.
Syöt heti sen jälkeen, ja töissä voi olla.
Ei vaikuta mihinkään.