Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höntit espoolaiset työkaverin jotka aina dissaavat itä- Helsinkiä

Vierailija
08.03.2010 |

nolostuivat, kun kuulivat erään suomalaisen tv- sarjan olevan kuvattu ESPOOSSA, kun itä- Helsingistä ei löytynyt tarpeeksi rupuista paikkaa!

(tuo tv- sarjahan sijoittui itä-Helsinkiin...)

Ja Espoossa on todellakin ihan hirveitä betonilähiöitä kuten Suvela tai Perkkaa, mutta myös viihtyisiä alueita.

Ihan kuin täällä itä- Helsingissäkin.

T. äippä Jollaksesta

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsiessä, koska Itis on niin järkky mesta. Eli koska kuitenkin halutaan, ettei kauppaan yms. asioille tarvii mennä aina autolla, niin palvelut sais olla suht miellyttävät. Itiksen narkkari/pultsari/sekakäyttäjä/teiniäiti/muu roskasakki, joka on käytännössä täyttänyt koko ostoshelvetin, ei kiinnosta.

Vierailija
2/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä tunnen erään perheen Kontulasta, joka on jo jonkin aikaa etsinyt asuntoa Espoosta. Syy muuttohalukkuuteen on se, että lasten koulunkäynti kärsii, koska luokassa on niin paljon maahanmuuttajia ja opetus on siis hidasta.

Sitten he lukivat Hesarista artikkelin, jossa oli luvut siitä, kuinka paljon Espoon tietyillä alueilla on mamuja...Siellä perhe vieläkin Kontulassa elelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muuttaisi ko. paikkaan takaisin, mutta en kyllä muuttaisi Espooseenkaan. Nyt asutaan Vantaalla, ja hyvin on viihdytt, tosin pian paikkakunta vaihtuu vieläkin viihtyisämpään:)

Vierailija
4/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä asun Vartiokylässä, aivan Itiksen vieressä, ja näin ollen Itis on luonnollinen paikka shoppailla.

Ehkä olen turtunut siihen porukkaan, mutta

a) minulle ei ole koskaan kukaan urputtanut siellä neljäänkymmeneen vuoteen

b) minua ei ole koskaan pahoinpidelty, ei lähennelty, ei ryöstetty - itse asiassa en muista, onko kukaan vieras ihminen minulle edes sanan sanaa sanonut, oli sitten aamu tai ilta

c) en muista nähneeni ketään narkkaria siellä, ts. silmät päässä seisovaa. Teiniäitejä siellä on sitäkin enemmän, mutta eivätpä he minua häiritse.

Tallinanaukio on aika epämiellyttävä paikka, varsinkin kun tuo kevät tuo, kevät tuo hampparin... eli spurgut minua häiritsevät, eivät muut.

etsiessä, koska Itis on niin järkky mesta. Eli koska kuitenkin halutaan, ettei kauppaan yms. asioille tarvii mennä aina autolla, niin palvelut sais olla suht miellyttävät. Itiksen narkkari/pultsari/sekakäyttäjä/teiniäiti/muu roskasakki, joka on käytännössä täyttänyt koko ostoshelvetin, ei kiinnosta.

Vierailija
5/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä työkaverini puhuvat Espoosta, kuin se olisi yhtä ihanaa aluetta koko Espoo ( Asuvat Olarissa ja Haukilahdessa)

Ehkä nämä ovatkin ihan viihtyisiö paikkoja, mutta olen itse asunut Perkkaalla, enkä sinne enää takaisin muuttaisi.

Enkä ehä sinne Kontulaankaan, mutta täällä itä-Helsingissä on todella upeita alueita. ap

Vierailija
6/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vain menee päivä pilalle, kun näkee vaikkapa ringin rööki suussa kiroilevia pissisteinimutseja, joilla kaikilla yksi tai useampi kitisevä moku-lapsi rattaissa. Ei voi mitään - olisihan se kiva olla sellainen, jota ei mikään häiritse, mutta kun en ole, niin itä ei ole mun paikka.

2

Vierailija
7/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulaisperhe asuu Saton kämpässä todella karulla alueella Espoon perukoilla. En oikein halua mennä sinne käymäänkään, kun on niin epämääräistä seutua.

Ja minulla ei ole Itiksessä ollut koskaan mitään ongelmia. En minä muualla käykään. Stockan kahvila on tosi mukava paikka, hyvät kahvit ja leivonnaiset, eikä siinä Stockassa muutenkaan mitään vikaa ole ;) ja muutenkin Itiksestä löytyy kaikki tarvittava. No siellä Andiamon nurkilla parveilee vähän liikaa roskasakkia, mutta ei siellä tarvitse liikaa oleilla.

T: äippä Rastilasta

Vierailija
8/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis muutenkaan katso vastaantulijoita. Ehkä tämä juontaa siitä, että olen asunut kolmessa eri suurkaupungissa. Itiksen porukka ei yhtään eroa siitä, millaista porukkaa tuolla muualla kulkee.

Niin, olen ollut pariin otteeseen poissa Suomesta. Ja aina palaan Itä-Helsinkiin. Täällä on elämää.

5

mulla vain menee päivä pilalle, kun näkee vaikkapa ringin rööki suussa kiroilevia pissisteinimutseja, joilla kaikilla yksi tai useampi kitisevä moku-lapsi rattaissa. Ei voi mitään - olisihan se kiva olla sellainen, jota ei mikään häiritse, mutta kun en ole, niin itä ei ole mun paikka. 2

Vierailija
9/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen ollut pariin otteeseen poissa Suomesta. Ja aina palaan Itä-Helsinkiin. Täällä on elämää.

5

mulla vain menee päivä pilalle, kun näkee vaikkapa ringin rööki suussa kiroilevia pissisteinimutseja, joilla kaikilla yksi tai useampi kitisevä moku-lapsi rattaissa. Ei voi mitään - olisihan se kiva olla sellainen, jota ei mikään häiritse, mutta kun en ole, niin itä ei ole mun paikka. 2

Vierailija
10/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioin aina Itäkeskuksessa aikoinaan, kävelin yöllä kotiin jne... nautin siellä asumisesta, luonto ja kävelyreitit Tammisalossa ja Marjaniemessä esim, todella ihanaa... Oliko 5-6 v sitten kun kävin isäni luona ja päätin mennä lapsen kanssa Itikseen... Ja totesin vaan, että onneksi ei tarvitse lapsiani siellä kasvattaa... Henkeen ja vereen koen olevani helsinkiläinen, vaikka nyt 8 vuotta olenkin asunut Espoossa - hyvällä omakotialueella -

Vierailija
11/17 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Jollas, Marjaniemi, Tammisalo yms. ongelma on vaan koulupiirit. Noissa mainitsemissani paikoissa ei ole omaa koulua vaan lapset joutuvat lähistön mamu kouluihin. Lisäksi tuo itis ei ole mikään mieltäylentävä paikka käydä ostoksilla. Espoossa löytyy vielä paljon mamu-vapaita kouluja ja Omenakin on ihan siisti paikka käydä ostoksilla ainakin vielä toistaiseksi.

Vierailija
12/17 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Jollas, Marjaniemi, Tammisalo yms. ongelma on vaan koulupiirit. Noissa mainitsemissani paikoissa ei ole omaa koulua vaan lapset joutuvat lähistön mamu kouluihin. Lisäksi tuo itis ei ole mikään mieltäylentävä paikka käydä ostoksilla. Espoossa löytyy vielä paljon mamu-vapaita kouluja ja Omenakin on ihan siisti paikka käydä ostoksilla ainakin vielä toistaiseksi.

Juuri näin minäkin ajattelen. Olen 70-80-luvuilla asunut ensimmäiset 15 ikävuottani idässä ja meillä on edelleen tuttuja, jotka asuvat noilla mainitsemillasi ihanilla ranta-alueilla. En kuitenkaan itse muuttaisi sinne juuri noista samoista syistä. Haluan pysyä nykyisessä kotikaupungissani Espoossa, alueella Haukilahti - Westend - Tapiola - Pojois-Tapiola - Mankkaa.

Tottakai Espoossakin on rupulähiöitä, mutta enpä ole näillä alueilla käynyt, eikä ole mitään aikomusta käydäkään.

Vierailija
13/17 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon eri osat ovat oma maailmansa ja Tapiolassa on hyvä asua.

Juuri näin minäkin ajattelen. Olen 70-80-luvuilla asunut ensimmäiset 15 ikävuottani idässä ja meillä on edelleen tuttuja, jotka asuvat noilla mainitsemillasi ihanilla ranta-alueilla. En kuitenkaan itse muuttaisi sinne juuri noista samoista syistä. Haluan pysyä nykyisessä kotikaupungissani Espoossa, alueella Haukilahti - Westend - Tapiola - Pojois-Tapiola - Mankkaa.

Tottakai Espoossakin on rupulähiöitä, mutta enpä ole näillä alueilla käynyt, eikä ole mitään aikomusta käydäkään.

Vierailija
14/17 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin minäkin ajattelen. Olen 70-80-luvuilla asunut ensimmäiset 15 ikävuottani idässä ja meillä on edelleen tuttuja, jotka asuvat noilla mainitsemillasi ihanilla ranta-alueilla. En kuitenkaan itse muuttaisi sinne juuri noista samoista syistä. Haluan pysyä nykyisessä kotikaupungissani Espoossa, alueella Haukilahti - Westend - Tapiola - Pojois-Tapiola - Mankkaa. Tottakai Espoossakin on rupulähiöitä, mutta enpä ole näillä alueilla käynyt, eikä ole mitään aikomusta käydäkään.

Enkä mäkään enää muutaissi sinne. Se on muuttunut niin paljon siitä kun itse siellä lapsuutta asuin. Mä käyn myös kavereita siellä moikkaamassa ja ikinä mä en pelkään, mutta jos vaikka itikseseen eksyn niin kyllä sitä huomaa se osa porukasta siellä on ihan "tööt". Mielummin kasvatan lapseni muualla.

Vierailija
15/17 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattakaa te vain lapsenne muualla. Esimerkiksi Varkaudessa, jossa kidnapataan lapsia... Ja muistakaa, että läpi maapallon koulusurmat tapahtuvat pikkukaupungeissa. Koskaan ne eivät tapahdu siellä "slummialueiden" kouluissa. Mistäköhän tämäkin kertoo?

Vierailija
16/17 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattakaa te vain lapsenne muualla. Esimerkiksi Varkaudessa, jossa kidnapataan lapsia... Ja muistakaa, että läpi maapallon koulusurmat tapahtuvat pikkukaupungeissa. Koskaan ne eivät tapahdu siellä "slummialueiden" kouluissa. Mistäköhän tämäkin kertoo?

Noi olis voinut tapahtua ihan missä tahansa. Me asutaan edelleen pääkaupunkiseudulla, enkä halua täältä mihinkään kauas muuttaa, silti mä en enää muuttaisi itä-helsinkiin. Yleensä se on niin että vasta sitten silmät aukeaa kun sieltä muuttaa pois.

Toisekseen mä tiedän että eräissä kouluissa sattuu ja tapahtuu vaikka ne ei aina uutiskynnystä rikokaan. Hyvän kaveri otti lapsensa pois eräästä itä-helsingin koulusta koska meno oli jo jotain ihan hulvatonta, nyt lapsi käy toisaalla koulua ja on itsekin tyytyväinen ratkaisuun.

Vierailija
17/17 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään Helsingin väestörakenne on 80-luvun ja 90 luvun alun jälkeen muuuttnut. Tuolloin maahanmuuttajia ei ollut katukuvassa. En silti Helsingistä muuta koskaan. Haluan kuitenkin nähdä Helsingin kauniina paikkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi