Käytän tästä lähtien lapsiin rahaa vain sen verran mitä yhteiskunta antaa.
siis 146+139€/lapsi. Jos rahat loppuu kesken kuukauden, niin voi voi.
Kommentit (38)
ihan huvikseni tuossa kasassa lukematta puolen vuoden Vauva, Meidän Perhe, Me naiset ja talo ja koti- lehdet??? Ihan huvikseniko mä en oo niitä ehtinyt lukea.
Kävikö mielessä että mulla ei kenties ole omaa aika sekunttiakaan.
ap:n henkilöllisyyden ja toimittamaan ap:n hoitoon.
päiväkoti niin sulla ei oo muuta tekemistä kuin valittaminen. Eli lopetat (tai ainakin vähennät) valittamisen, niin ehdit lukea lehdet. DADAA.
enkä saatana ole yhtään lehteä ehtinyt puoleen vuoteen lukea. Päiväkoti huolii lapset vasta 12.5 alkaen.
Jollakulla on varsin ruusuinen kuva Suomen psykiatrisen hoidon kapasiteeteistä.
yhteiskunnan rahoilla sairaalassa ja sit jäisin eläkkeelle enkä maksais mun opintolainoja ikinä pois. Ja eläkkeellä mun tulot olis samat kuin nyt, mutta etuja enemmän. Voisin asua kaksiossa ilman lapsiani, saisin alennusta joka paikassa ja olis aikaa ja varaa matkustella vaikka junalla, yms.
Haluun heti sinne hoitoon.
ihan huvikseni tuossa kasassa lukematta puolen vuoden Vauva, Meidän Perhe, Me naiset ja talo ja koti- lehdet??? Ihan huvikseniko mä en oo niitä ehtinyt lukea.
Kävikö mielessä että mulla ei kenties ole omaa aika sekunttiakaan.
ja sulla aikaa riittämiin provoilla täällä?
Sä sanot, ettei sulla ole omaa aikaa, mutta silti sulla on aikaa kirjoittaa näitä ahdistavia ketjuja tänne päivä toisensä jälkeen.
Kun sä istut koneella, ja annat lasten huutaa, totta kai susta tuntuu, että sä et saa olla ikinä rauhassa. Mitä jos vaan heräisit aamulla, veisit sen vanhemman virikehoitoon, niin että sulla olis vaanse vauva. Tee silloin niitä omia juttuja, kun se vauva nukkuu, tai istu sen kanssa lattialle, kasa leluja eteen, niin sä voit lukea rauhassa. Lue ennen nukkumaanmenoa, kun vauva jo nukkuu.
Tätähän mä sulle joskus ehdotin, mutta ei, sä sanoit, että ei käy, kun sä haluat kostaa niille lapsilles olemalla vain fyysisesti läsnä. Osittain sä itse aiheutat tuon ketjun, jonka seurauksena sulla on tunne, ettei sulla ole omaa aikaa.
Sä olet äiti! Sä joudut kantamaan vastuun sun lapsista, ja ottamaan sen oman ajan niistä hetkistä, kun on mahdollista. Jos et halua olla äiti, niin voithan antaa huostaan ne lapset. Muuta ei! Aina sulla on joku kitkerä ja puolivillainen argumentti vastaan.
Ymmärrätkö, sä aiheutat suurimmaksi osaksi ite tuon tilanteen. Ja jos et jaksa, niin sano ne suoraan sinne lastensuojeluun, kyllä ne auttaa, mutta pitäis sunkin olla hieman vastaanottavaisempi sinne suuntaan, eikä vaan valittaa, nillittää ja valittaa. Sä olen aikuinen ja äiti, sun kuuluu ottaa mysö vähn vastuuta, vaikka miten olis asiat huonosti.
sen pois. Otan sen takaisin 12.5 alkaen, kun saan vaivankin päiväkotiin. Ja sitten mulla on sitä omaa aikaa oikeasti 8 tuntia päivässä. siitä se elämä taas alkaa.
missä selvitetään, kuinka paljon nettiyhteisö kestää hyvä äiti -ihanteiden murtamista?
Muuten en ymmärrä ap:n motiivia kirjoittaa tekstiään. Tosin ei olisi kovin laadukasta journalismiakaan.
Kävikö mielessä että mulla ei kenties ole omaa aika sekunttiakaan.ja sulla aikaa riittämiin provoilla täällä?
Sä sanot, ettei sulla ole omaa aikaa, mutta silti sulla on aikaa kirjoittaa näitä ahdistavia ketjuja tänne päivä toisensä jälkeen.
Kun sä istut koneella, ja annat lasten huutaa, totta kai susta tuntuu, että sä et saa olla ikinä rauhassa. Mitä jos vaan heräisit aamulla, veisit sen vanhemman virikehoitoon, niin että sulla olis vaanse vauva. Tee silloin niitä omia juttuja, kun se vauva nukkuu, tai istu sen kanssa lattialle, kasa leluja eteen, niin sä voit lukea rauhassa. Lue ennen nukkumaanmenoa, kun vauva jo nukkuu.
Tätähän mä sulle joskus ehdotin, mutta ei, sä sanoit, että ei käy, kun sä haluat kostaa niille lapsilles olemalla vain fyysisesti läsnä. Osittain sä itse aiheutat tuon ketjun, jonka seurauksena sulla on tunne, ettei sulla ole omaa aikaa.
Sä olet äiti! Sä joudut kantamaan vastuun sun lapsista, ja ottamaan sen oman ajan niistä hetkistä, kun on mahdollista. Jos et halua olla äiti, niin voithan antaa huostaan ne lapset. Muuta ei! Aina sulla on joku kitkerä ja puolivillainen argumentti vastaan.
Ymmärrätkö, sä aiheutat suurimmaksi osaksi ite tuon tilanteen. Ja jos et jaksa, niin sano ne suoraan sinne lastensuojeluun, kyllä ne auttaa, mutta pitäis sunkin olla hieman vastaanottavaisempi sinne suuntaan, eikä vaan valittaa, nillittää ja valittaa. Sä olen aikuinen ja äiti, sun kuuluu ottaa mysö vähn vastuuta, vaikka miten olis asiat huonosti.
ja yritä ymmärtää, mitä mä haluan sulle sanoa.
tässä se uutuus, että lapsilla on nyt diagnoosit!
Ootko ollut lataamossa välillä, kun susta ei oo kuulunut vähään aikaan, vai ootko itekin kyllästynyt tehtailemaan näitä väsyneitä provoja?
riittävän hyvä äiti.
mutta kyllä sen eteen pitää tehdä jotain muutakin, kuin ajatella vain omaa napaansa. Se vaatii ainakin sen, että vähän miettii, miten sen elämänsä järjestää, ja jos ja kun on ongelmia, yrittää päästä niiden yli eikä vain velloa niissä.
kuin lasteni isä, jolla ei ole omasta mielestään ongelmia, mutta hän tuijottaa kotiin päästyään televisiota eikä kuule vaikka isompi lapsi kysyisi häneltä jotakin 5 krt peräkkäin. Onko hän muka yhtään enempää läsnä? Mä sentäs kuulen mitä lapseni mulle puhuu, vaikka istunkin aamusta iltaan koneen edessä.
Ja nää mun ongelmat eivät helpota ennenkuin lapset pärjäävät omillaan. Suorastaan hävettää tämä ihana rauha, kun on vain yksi lapsi kotona kun isompi on isänsä kanssa reissussa. Tätä on se oikea vauva-arki. Vauva nukkuu ja äiti saa puuhailla rauhassa omiaan eikä kukaan vingu, ei kitise, ei vaadi palveluksia eikä muuta.
Kaksi päivää meni maatessa, kun sai vaan olla ja öllöttää, ei käyty vauvan kanssa edes ulkona, koska ei ollut pakko.
kuin lasteni isä, jolla ei ole omasta mielestään ongelmia, mutta hän tuijottaa kotiin päästyään televisiota eikä kuule vaikka isompi lapsi kysyisi häneltä jotakin 5 krt peräkkäin. Onko hän muka yhtään enempää läsnä? Mä sentäs kuulen mitä lapseni mulle puhuu, vaikka istunkin aamusta iltaan koneen edessä.
Ja nää mun ongelmat eivät helpota ennenkuin lapset pärjäävät omillaan. Suorastaan hävettää tämä ihana rauha, kun on vain yksi lapsi kotona kun isompi on isänsä kanssa reissussa. Tätä on se oikea vauva-arki. Vauva nukkuu ja äiti saa puuhailla rauhassa omiaan eikä kukaan vingu, ei kitise, ei vaadi palveluksia eikä muuta.
Kaksi päivää meni maatessa, kun sai vaan olla ja öllöttää, ei käyty vauvan kanssa edes ulkona, koska ei ollut pakko.
mutta tiedätkö, kenen käytöstä sun on helpoin muuttaa? Omaas. Ja kun olet muuttanut omaa käytöstäs, voit ryhtyä keskustelemaan miehes kanssa siitä, miten hänen tulisi käyttäytyä.
On toisaalta tylyä sanoa, että huolehdi niistä lapsistas kun oot ne tehnytkin, mutta siinä on myös osa totta.
Kyllä, äiti saa sanoa olevansa väsynyt ja haluavansa omaa aikaa, MUTTA äidilläkin on velvollisuuksia lapsia kohtaan, ja jos laiminlyöt lapsiasi, heistä tulee tod. näk. hankalampia. Jos taas annat heille jakamattoman huomiosi välillä, todennäköisesti saat olla myös hetken rauhassa. Sinun käytöksesi heijastuu lapsistasi. Et vi muuttaa heidänkään käytöstään helpolla, mutta omaasi voit.
Valitettavasti monet asiat eivät tule helpolla, ne vaativat panostusta. Ota sinä nyt kaikki apu vastaan, ja yritä myös muuttaa asennettasi. Jos ajattelet, että elämä on paskaa, niin onhan se. Jos hetkeksi raotat sitä paskaverhoa, niin siellä on takuulla hyviäkin asioita. Ihan pieniä, mutta hyviä.
Ei sun tarvii olla mikään kiiltokuvan täydellinen pullantuoksuinen äiti, mutta ole läsnä lapsilles. ALoita siitä.
me tehdään vähintäänkin kerran viikossa 4v:n kanssa pirkka pakastepullia ja uhmis saa voidella pullat ja laittaa niihin sokeria. Mutta myös minä asun kotonani enkä mä ole 24/7 vain toisten ihmisten palvelija, en saatavilla jatkuvasti ja joka kitinään.
Myös mun pitää viihtyä kotonani, tai täällä ei viihdy kukaan.
Tai sit mä muutan pois, kuten joka päivä uhmikselle uhkaan jos se ei ole kunnolla.
pötkölleen vauvan viereen ja rupeen katsomaan kotikatsomoa ja sen jälkeen vielä digiboxilta katsomattomia ohjelmia.
Vauva herää ehkä klo 8 aamulla, mutta me jatketaan puuron jälkeen makaamista ja maataan sohvalla koko huomispäivä.
Kotihelvetti jatkuu taas keskiviikkona kun toinen lapsi kotituu, nyt pitää ottaa levosta kaikki irti.
kuin tulla tänne tarkastamaan mun lääkitys. Ehkä tää johtuu siitä että mun masislääkereseptissä lukee että aamuisin, mä kuitenkin otan sen iltaisin ja sit riittää virtaa koko yö provoilla.
Ja en sit mennyt lääkekontrolliin vaikka lekuri ehdotti. Ei se tuu mun lääkkeenottoa tänne joka ilta valvomaan.