Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olisiko neuvoja (uniasiaa)

Vierailija
08.03.2010 |

kuinka saada 8kk lapsemme nukkumaan ilman yösyöttöjä?

tällä hetkellä herätään yöllä 3kertaa kun neidillä kamala tarve juoda, ja juokin 150-200ml maitoa.

ei syö tuttia, joten siitäkään ei ole apua, enkä enää viitsi tutin syöntiä edes ajatella opettaa.

ilta rutiinit on aina samat,

ilta puuro n.2dl ja maitoa desi

hampaiden pesu

vaipanvaihto

satu sylissä

ja omaan sänkyyn nukkumaan

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5v heräilee myös...

Vierailija
2/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei yöllä anna maitoa, vaan kestää muutaman yön kitinät, niin avot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tassutusta ollaan kokeiltu, eikä siitä ole mitään apua. samoin jos ottaa syliin ja saa nukahtamaan siihen, niin molemmilla tyyleillä herää korkeintaan tunnin päästä vielä hirveämpään huutoon

Vierailija
4/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella nälkä vai jano yöllä? Oletko kokeillut vesipulloa?

Vierailija
5/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivisin hän ei siitä kyllä perusta muuta kun suun puhdistamisena

Vierailija
6/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moiseen vierottamiseen. jos ei tassuttelut tuota tulosta, niin en lähtisi noin pientä huudattamaan.

Vierailija
7/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile uudestaan. Selvästikin on vielä tarvis yösyömiseen.

Vierailija
8/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri eilen puhuttiin ystävän kanssa tästä. Tiesimme ystäväpiiristämme yhden vauvan, joka ei alle 1-vuotiaana herännyt yöllä syömään.

Jos vaikka tämä vähän helpottaisi? Minä luulin esikoisen kanssa, että olemme todellinen huonotuurinen poikkeustapaus, kun lapsi heräsi öisin syömään.

Vierailija
9/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemme siis vielä ensi yön ja sitten siirrämme hieman myöhemmäksi:)

Vierailija
10/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin kokeilla antaa vettä. Usein lapsi heräilee kuitenkin läheisyydenkaipuuseen. Jos imetät, niin se läheisyydenkaipuu lienee helpointa hoitaa sillä.

Jos annat korviketta, niin sitten toki voit alkaa antamaan vettä tai lopetat kokonaan korvikkeen antamisen. Yöheräilyyn sillä ei välttämättä ole mitään vaikutusta.

Vierailija
11/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lykkäsin sitä ekaa syöttöä vähitellen pidemmälle. Jos teillä tassuttelulla saa lykättyä tunnin, niin siitähän on hyvä jatkaa. Pidennät joka väliä sen verran kuin onnistuu ilman pitkällistä huutoa. Aika pian se kolmas syöttö alkaa jo venyä aamuun asti (jonkin aikaa aamu on sitten puoli kuudelta...). Sitten vaan pitkität ja pitkitätä niitä välejä, kunnes muutkin yösyötöt venyy sinne aamuun.

Minä en ole koskaan anatanut vettäkään yöllä silloin kun on tarkoitus opetella yösyömisistä eroon. Vaippaa vaan akstuu noin isolla ja seuravaksi saat ruveta vaihtelemaan lakanoita öisin, kun ne falskaa.

Vierailija
12/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräilyyn yösyöttöjen lopettaminen ei tosiaan välttämättä vaikuta, mutta helpottaahan se elämää kun riittää että nostaa vauvan viereen loppuyöksi. Ja joskus voi vaihtaa yövuoroa miehen kanssa niin saa itse ihan yhtenäisen yöunen :-)

Vierailija
13/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ensimmäisen kerran siis herätään 12 sitten 3 ja sitten 6jälkeen ja nukkuu vielä 8saakka

Vierailija
14/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen puoltayötä on vielä ilta ja kuudelta jo aamu :-) Moneltako lapsi menee nukkumaan? Mä luulen että pienellä sumplimisella, vaikka siirtämällä lapsen yöunille menoa vähän myöhempään ja oikein tuputtamalla maitoa ilatsyötöllä, saisit ton ekan heräämisen venytettyä vaikka klo kahteen ja tokan seitsemään, jonka jälkeen voit ainakin itse jo nousta, vaikka lapsi nukahtaisikin uudestaan.

Vierailija
15/15 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis neiti menee nukkumaan puoli 9-9 aikaan, ja en siitä hirveän myöhemmäksi viitsisi siirtää. kuukauden päästä olen itse lähdössä töihin jolloin unille pitäisi käydä jo aiemminkin, koska herätys on klo.6.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän