Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempainvarteista..

Vierailija
07.03.2010 |

Pääsettekö kaikki lapsen opettajaa helposti tapaamaan? Me olemme kumpikin töissä ja opettajalle sopii ajat 8-15. Minä vien miehen aamulla töihin koska työpv alkaa hieman myöhemmin ja meillä vain 1 auto. Lisäksi olen yksinäni työpisteessäni eli en voi lähteä ellen varta vasten hommaa sijaista siksi aikaa pomon kautta kokonaan toisesta paikasta.

Miten ihmeessä kaikilta muilta onnistuu vai onnistuuko?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä varmaan joku ratkaisu löytyy. Kutsu opettaja vaikka kahville teille illalla.

Vierailija
2/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä jo opettajalle sanoimme tästä ongelmasta, mutta niin vaan on taas samat ajat valittavana.. Viimeksi mies pääsi, kun oli pitkällä sairauslomalla varttien aikaan. Ehkä hänellä sitten on kovin ongelmaa hoitaa omien lapsien hoitoasiat tällöin , mutta eipä sen ymmärtäminenkään meitä auttaisi. Ei kyllä ole mitää tällaista sanonut, kunhan pohdin ja yritän ymmärtää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mikään valittavista ajoista ei käy, open kanssa sovitaan sitten joku muu aika.

Vierailija
4/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvartteja päivällä... Ensimmäiset ajat alkaneet puoli viidelta, viimeiset joskus seitsemän aikaan. Joten ei ole tullut ongelmaksi sen vuoksi ehtiä paikalle...

Vierailija
5/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hänellä olisi miten lyhyt koulupäivä juuri tuona päivänä, on se lyhimmilläänkin varmaan joku 9-14. Ei kouluaikana mitään vartteja voi pidellä.

Vierailija
6/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettajana laitan juuri noin tarjolle keskusteluajat, mutta joustan, jos jollekin ei sovi. Jos niitä tarjoaa alunperinkin kovin hövelillä aikataululla, saattaa joutua istumaan monena päivänä 7-17 ja pitämään varttien välillä pitkiäkin taukoja. Kysy ihmeessä opettajalta vaihtoehtoja.

Meillä muuten oli oman ekaluokkalaisen kanssa sama juttu, ope tarjosi vain aamuaikoja. Nyt on menossa jo toiset vartit ja kysyin häneltä, josko voisimme tulla iltapäivällä, jolloin myös minä pääsisin paikalle (syksyllä en päässyt). Sesopi hänelle mainiosti.

Vierailija
7/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavampaa pitää vartit koulupäivän yhteydessä.

vanhempainvartteja päivällä... Ensimmäiset ajat alkaneet puoli viidelta, viimeiset joskus seitsemän aikaan. Joten ei ole tullut ongelmaksi sen vuoksi ehtiä paikalle...

Vierailija
8/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vartit virka-aikana. Se on ihan hyvä sääntö, koska muuten niihin menisi vaikka kuinka monta viikkoa ja iltaa että saa pidettyä. Se on myös turvallisuuskysymys. Ei yhteen varttiin osallistuminen voi olla niin ylivoimaista. Tehkää pioneerityötä siellä työpaikoillanne, että muutkin oppivat pitämään omien lasten asiat on etusijalla. Enemmän olen huolestunut erityisiä palveluita tarvitsevien lasten vanhempien tilanteesta, joilla saattaa olla sairaaloissa, terapioissa yms ramppaamista lähes viikoittain milloin mihinkin aikaan päivästä, hyvässä lykyssä jos on vielä yksinhuoltaja, niin varmasti rankkaa on.

Vierailija
9/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana jokaisen työpaikan pitäisi jo ymmärtää, että 1krt/vuosi on vanhempainvartti, minne mennään, sen voi joutua käymään myös työajalla, ollaanhantöistä pois lapsen sairaudenkin takia.

opettajankyllä puolestani tarjoaisin ehdottomasti muutamia ilta-aikoja.

Vierailija
11/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vartit virka-aikana. Se on ihan hyvä sääntö, koska muuten niihin menisi vaikka kuinka monta viikkoa ja iltaa että saa pidettyä. Se on myös turvallisuuskysymys. Ei yhteen varttiin osallistuminen voi olla niin ylivoimaista. Tehkää pioneerityötä siellä työpaikoillanne, että muutkin oppivat pitämään omien lasten asiat on etusijalla. Enemmän olen huolestunut erityisiä palveluita tarvitsevien lasten vanhempien tilanteesta, joilla saattaa olla sairaaloissa, terapioissa yms ramppaamista lähes viikoittain milloin mihinkin aikaan päivästä, hyvässä lykyssä jos on vielä yksinhuoltaja, niin varmasti rankkaa on.

Jos on kiinteä työaika, niin kyllä yhteen varttiin osallistuminen voi olla niin ylivoimaista. Työpaikoilla ei työnantaja pidä lasten asioita etusijalla, vaan siellä tehdään tulosta!

Mutta tällöin vaihtoehtona varmaan on että ei osallistu vanhempainvarttiin. Ei niihin kai vanhempia voi pakottaakaan.

Vierailija
12/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana jokaisen työpaikan pitäisi jo ymmärtää, että 1krt/vuosi on vanhempainvartti, minne mennään, sen voi joutua käymään myös työajalla, ollaanhantöistä pois lapsen sairaudenkin takia. opettajankyllä puolestani tarjoaisin ehdottomasti muutamia ilta-aikoja.

Työpaikalta ei voi olla pois vanhempainvartin vuoksi. Lapsen sairauden vuoksi on määritelty poissaolo-oikeus, mutta ei vanhempainvartin. Työpaikoilla on työnantajan edustajat, jotka eivät kyllä tosiaan välttämättä ymmärrä.

Vierailija
13/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa eräs ope käyttää kolme iltaa vartteihin - eikä veny viikkojen mittaiseksi vaan saa siis kolmessa päivässä homman hoidettua. Eikä muillakaan opeilla siihen paljon kauempaa mene. Jotkut opet eivät vain halua/voi olla peräkkäisinä iltoina, joten ilmoittavat ne illat/aamut jolloin heille käy. Ja aina on ollut myös järjestelyn varaa.

Vierailija
14/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ope on nyt kolme kertaa rykäissyt koko savotan läpi yhden illan aikana. Ajat on olleet välillä klo 14-20.

Vierailija
15/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin pidän vartit aina aamulla 7-8 ja iltapäivällä 13-15.15 välillä. Ilta-aikoja en tarjoa, koska minun täytyy ehtiä hakemaan oma tarhalaiseni ennen viittä ja matkaan kuluu aikaa lähes tunti, joten viimeistään 16 on koululta päästävä lähtemään. Minulla päivän viimeiset vartit tuppaavat aina venymään vielä niin että tiukkaa välillä tekee ehtiä ajoissa.

Minun mieheni työpäivä loppuu aina vasta 18 jälkeen, joten haku on minun vastuullani.

Aina on kaikki vanhemmat saaneet järjestymään.

Vierailija
16/16 |
07.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sopii ajat työajalle ja jättää oppilaat siksi aikaa toisten hoteisiin. Toiset tekevät joko aamusta ennen oppituntien alkua tai iltapäivällä ja illalla oppituntien jälkeen.