Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Minkälaiseen ihmiseen et pidä yhteyttä, vaikka lupaatkin?
07.03.2010 |
Ainahan kun eri tilanteissa erotaan ihmisistä luvataan pitää yhtettä. Suurinpaan osaan varmaan se yhteydenpito lakkaa.
Minkälaisiin ihmisiin et itse pidä enää yhteyttä?
Minusta vaan tuntuu, että minä olen sellainen ihminen johon ei pidetä yhteyttä.
Esim. vanha työkaveri, muutti työpaikkaa, oltiin aika läheisiä ja ei enää missään tekemisissä olla.
Hyvä puistotuttu, kyläiltiin toistemme luona, muutti toiselle paikkakunnalle, eikä enää pidetä yhteyttä.
Lisänä opiskeluaikaiset kaverit, lupaukset yhteydenpidosta loppuivat kun todistukset saatiin jne.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse en pidä yhteyttä kovinkaan tiiviisti oikein keneenkään, mutta jos yhteisiä intressejä elämässä ei ole - jotkut olen jättänyt taakseni ihan kokonaan mm. seuraavanlaisista syistä:
- jos arvomaailmamme ovat liian erilaiset - esim. sisareni on aina paheksunut ns. boheemia ( hänen mielestään ) elämäntapaani ja tästä syystä emme juurikaan ole toistemme kanssa tekemisissä
- jos lapsilla ja kaikilla omilla tekemisillä jatkuvasti ns. kilpavarustellaan
- jos ihmisellä ei ole halua ajatella kriittisesti/itsenäisesti - eikä hänellä ole huumorintajua/tilannekomiikantajua
- jos huomaan ihmisessä valheellisuutta tai teennäisyyttä - tai ylimielisyyttä - tai vastaavasti hän käyttäytyy itse alentuvasti minua ja elämääni kohtaan - niin kaveruussuhde ei ole tasavertainen, eikä näin ollen tyydytä varmaan kumpaakaan osapuolta
- erääseen, ennen melko läheiseenkin perheeseen, olen jättänyt pitämättä yhteyttä, koska he tulivat meille -vuosikausia- aina vaan syömään/juomaan/velttoilemaan - eivätkä edes omaa lautastaan viitsineet pöydästä viedä astianpesukoneeseen - eivätkä ikinä pyytäneet meitä heille esim. viettämään iltaa. Eli jos suhde ei ole vastavuoreinen millään tavalla, sellaiset suhteet saavat kyllä jäädä.
- myöskin eräs julkisuuden henkilö on ollut hyvä ystäväni vuosia, mutta hänen julkisuutensa on valitettavasti muuttanut häntä siinä määrin teennäiseksi ( itse hän ei sitä tiedosta, eikä myönnä ollenkaan ), etten enää jaksa pitää yhteyttä häneen - eikä hän minuun - luultavasti hän siksi, että olen niin tavallinen, eikä minusta myöskään ole hänen uralleen mitään hyötyä.
- myöskään minä en ole ollut koskaan mikään kovin suosittu henkilö, tai ainakaan sellainen, jonka seuraan olisi ollut kovasti tunkua - mutta muutama erittäin läheinen ja hyvä ystävä minulla on aina ollut - tai siis, ne samat, jotka ovat olleet jo n. 30 - 10vuotta.