Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies käyttämään nykylaitteita?

Vierailija
02.02.2026 |

Ei käytä älypuhelinta eikä tietokoneita. Ostin synttärilahjaksi alkuvuodesta käytetyn iphonen ja käytti sitä viikon ja palasi vanhaan näppäinpuhelimeen.  Oli kuulemma liian iso eikä osannut kirjoittaa viestiä kun ei ole näppäimiä ja silmätkin tuli kipeiksi. Sanoo että ei tarvitse näitä laitteita yhtään mihinkään eikä halua olla sellainen kyttyräselkä ja puolisokea mitä suurin osa ihmisistä on. Jos tarvitsee jotain niin ajaa vaikka päivän autolla sen perässä sen sijaan että tilaisi netistä. Olen tarjoutunut tilaamaan jos jotain tarvitsee mutta ei luota nettikauppoihin.  

Laskutkin on laittanut suoraveloitukseen työpaikan koneella. 

Ärsyttää tuollainen vanhakantainen ajattelu. Ja mies on alle 40 vuotias. Isoäitinikin käyttää älypuhelinta kuin vanha tekijä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua se sinulle kuuluu?

Vierailija
2/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juntti sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies vaikuttaa fiksulta. Itse luovuin älylaitteista ja internetistä lähes kymmenen vuotta sitten. Pikkuläppäri on, että laskut saa hoidettua tarvittaessa, mutta ei muuta. 

Vierailija
4/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa erikoista. Miehesi kun ikänsä puolesta kuuluu siihen ryhmään, jotka ovat yleensä todella kiinnostuneita kaikista uusista laitteista ja niiden ohjelmista. Onko hänellä aina jotain käytännön ongelmia uuden omaksumisen kanssa? Tietokonetta sentään töissä osaa käyttää, kun kerran laskutkin maksaa siellä. Pitäisikö teille hankkia läppäri, joka nyt lienee lähinnä hänen töissä käyttämäänsä tietsikkaa? 

Itse pidin pari "oppituntia" pian 80-vuotiaalle tädilleni älypyhelimen käytöstä ja nyt hän hoitaa kaikki pankki-, kela- ym. asiat ihan sujuvasti.  Ainoa "rajoite" oli, että sitä Tikstokkia ei sitten tarvita ;)

Vierailija
5/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta mies vaikuttaa fiksulta. Itse luovuin älylaitteista ja internetistä lähes kymmenen vuotta sitten. Pikkuläppäri on, että laskut saa hoidettua tarvittaessa, mutta ei muuta. 

Miten ihmeessä laskujen maksu onnistuu pikkuläppärillä ilman internetiä?

Vierailija
6/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä sinä sitten vauvapalstailet?

Vierailija
7/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuhan miehesi käyttämään työpaikan konetta laskujen maksamiseen.

Mitä hän sitten tekee kotona sillä välin kun sinä sometat? Laittaa ruokaa, siivoaa ja hoitaa lapsia?

Vierailija
8/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

"En käytä älylaitteita tai internettiä", kehuu joku palstalla, jonne pääsee vain älylaitteilla ja internetillä.

Vierailija
9/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs mies.

Vierailija
10/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin WiFi 

Vierailija
11/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se panee hyvin ja tuo fyrkkaa perheelle, niin anna olla luddiitti vaan...

Vaihda sitten uuteen kun heppi ei enää nouse.

Vierailija
12/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko se on tuputtaa? Vaikuttaa ihan jalat maassa tyypiltä, ei mikään lauman mukaan eläjä. Ehkä osaa mutta ei vaan halua. Itsekin harkinnut irtiottoa älylaitteista, määräävät elämää jo liikaa.  En koe pakkoa todistella omaa "moderniutta".

Vierailija
13/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

"En käytä älylaitteita tai internettiä", kehuu joku palstalla, jonne pääsee vain älylaitteilla ja internetillä.

Ehkei omista internettiä, vaan käyttää naapurin verkkoa.

Vierailija
14/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin WiFi 

Et luopunut siis internetistä lainkaan. Aloit vaan lokiksi.

Vierailija
15/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ehkei omista internettiä, vaan käyttää naapurin verkkoa.

Kynän ja paperinko se siihen naapurin verkkoon liittää?

Ilman lupaa tuo on muuten tietoliikennerikos.  

Toki jos liityt pelkällä paperilla niin se on lieventävä asianhaara.

Vierailija
16/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin WiFi 

Et luopunut siis internetistä lainkaan. Aloit vaan lokiksi.

Tuo naapurista kommentoinut oli joku muu. Minä en käytä nettiä, en halua jakaa tietojani ties mille rikollisille ja yrityksille ja hallituksille. 

Vierailija
17/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kynän ja paperinko se siihen naapurin verkkoon liittää?

Ilman lupaa tuo on muuten tietoliikennerikos.  

Toki jos liityt pelkällä paperilla niin se on lieventävä asianhaara."

Sua hassutettiin poloista!

Vierailija
18/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi käyttää älypuhelinta, en itsekään omistaisi ellei olisi töiden puolesta pakko

Vierailija
19/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi käyttää älypuhelinta, en itsekään omistaisi ellei olisi töiden puolesta pakko

Tietokone ei siis ole älylaite?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä