Mikä on tämän kevään muotiväri? Vieläkö violetti on in?
Kommentit (30)
Ja sininen aika vaaleana on kesän väri. Ja tietenkin musta-valkoinen pitää pintansa.
jännä juttu, kun muistan, miten se oli muutama vuosi sitten aivan mahtava väri, ja kaikki, joilla oli turkoosia, olivat upeita (mielestäni), mutta nyt se on ihan...plääh. Samoin kävi aikoinaan ruohonvihreän kanssa.
koralli oli viime kevään juttu.
muodin edelläkävijöitä ja sellaisia maita, jotka kulkevat edellä muodissa muutenkin, mutta Suomessa ei edes mielestäni näkynyt niin paljoa (tosin kun en asu enää kaupungissa, en pääse seuraamaan muotivirtauksia kovin intensiivisesti). Kyllä nuo trendivärit ovat näkyneet katukuvassa mielestäni yleensä parisen vuotta, olivat ne sitten maailmalla hip tai ei. Luulenpa, että suuri yleisö löytää korallin vasta tänä keväänä.
kun ei sitä ole tarjolla siinä määrin missä viime keväänä?
koralli oli viime kevään juttu.
muodin edelläkävijöitä ja sellaisia maita, jotka kulkevat edellä muodissa muutenkin, mutta Suomessa ei edes mielestäni näkynyt niin paljoa (tosin kun en asu enää kaupungissa, en pääse seuraamaan muotivirtauksia kovin intensiivisesti). Kyllä nuo trendivärit ovat näkyneet katukuvassa mielestäni yleensä parisen vuotta, olivat ne sitten maailmalla hip tai ei. Luulenpa, että suuri yleisö löytää korallin vasta tänä keväänä.
mitaan huomiota mutta satuin lukaisemaan artikkelin (USA:ssa) jossa kesan vareiksi ehdotettiim maustevareja, paprikaa, currya jne. Minulle nuo varit eivat sovi alkuunkaan joten jatkan vanhalla kaavalla enka edes hapea.
Olkoon sitten kuinka lasti season. Kovin IN nyt ainakin täällä muodin takapajulassa, eli Suomessa.
No ainakin joka paikka tursuaa korallia. Olkoon sitten kuinka lasti season. Kovin IN nyt ainakin täällä muodin takapajulassa, eli Suomessa.
kun kirjoitin sen vastauksen siihen, että vaikka koralli olis miten out noin niinku periaatteessa, niin täällä Suomessa muotivirtaukset tulee jäljessä, ja yleensä niitä myös vaalitaan pitempään, mikä ei mun mielestä ole mitenkään huono asia.
onko muodissa ja in, mutta kaupoissa on näkynyt tänä keväänä tavallista enemmän vihreitä vaatteita, erityisesti se vaalea "omenanvihreä" on levinnyt moniin kauppoihin. Vaaleita värejä muutenkin on paljon, lilaa ja punaisen eri sävyjä, peruspinkkiä ei niinkään.
Musta-valkoinen yhdistelmää tietysti riittää, mutta sehän ei oikeasti sovi suomalaisen kalpeaan ihoon ollenkaan.
parin viikon kuluttua värikurssille. Jospa oppisin siellä edes hiukan, että mitkä värit sopivat ja mitkä ei. Tosin kaupoissa ei aina juuri niitä sopivia värejä ole edes tarjolla.
Olkoon sitten kuinka lasti season. Kovin IN nyt ainakin täällä muodin takapajulassa, eli Suomessa.
Mihin perustat väitteesi? Täällä on ihan samat kansainväliset vaatemallistot kuin kaikissa muissakin maissa. Samat lehdet täällä luetaan ja samat tv-ohjelmat katsotaan kuin muuallakin. Nettikin on keksitty jo 15 vuotta sitten.
Mihin perustat väitteesi? Täällä on ihan samat kansainväliset vaatemallistot kuin kaikissa muissakin maissa. Samat lehdet täällä luetaan ja samat tv-ohjelmat katsotaan kuin muuallakin. Nettikin on keksitty jo 15 vuotta sitten.
tätä väitettä. Kunhan sanoin noin, hiukan ironiaakin viljellen, kun yleinen käsitys tällä palstalla se tuntuu olevan.
tajuan toki, että muotioikut ovat täälläkin nähtävissä netin ynnä muiden foorumeiden kautta yhtä lailal kuin muuallakin. Se, että onko kaupoissa muotia tarjolla kuten "suuressa maailmassa" riippuu taas ihan kaupan sisäänostajista.
13
Ei Suomi ole muodin takapajula, mutta se on totta, että monet trendit tulevat tänne myöhemmin. Enkä nyt tietenkään puhu muodin edelläkävijöistä. Mulle on käynyt monta kertaa niin, että kun olen matkustellut jossain, olen pannut merkille jonkun trendin, jota vielä Suomessa ei ole. Esim. kun kävin Australiassa vuonna kesällä (Australian talvi) 2005, siellä oli ne salsahameet ja leveät vyöt ja siihen liittyvät trendit, jotka Suomeen tulivat kunnolla muistaakseni vasta seuraavana kesänä. Samoin leggins-muoti jylläsi täysillä Tanskassa kesällä 2003, mutta Suomessa olin aika yksin legginsieni kanssa.
(En siis yritä tässä nyt väittää, että itse olisin joku muodin edelläkävijä, mutta täytyy kyllä sanoa, että noiden legginsien kanssa kyllä olin.)
Olen siis 20 vuotta ollut edelläkävijä.
vaan vanhoihin kaavoihin kangistunut. Kun jämähtää jollekin vuosikymmenelle pukeutumistyylissään päivittäen sen kerran 20 vuodessa niin kyllä sellaistakin onni joskus potkaisee ja uusi muotivirtaus osuu kohdalle. Siis nämä leggingsit ja kaupoissa olevat farkkupaidatkin ;-) Jos käytti niitä jo 80-luvulla ja käyttää edelleen, niin voi iloita kun on TAAS muodikas.
Ivailin vähän sille, miten naurettavaa on olla jonkin tyylisuuntauksen mukaisesti pukeutuva, ja olla naurettavan iloinen, jos on ollut muita edellä jossain tyylissä...
vaan vanhoihin kaavoihin kangistunut. Kun jämähtää jollekin vuosikymmenelle pukeutumistyylissään päivittäen sen kerran 20 vuodessa niin kyllä sellaistakin onni joskus potkaisee ja uusi muotivirtaus osuu kohdalle. Siis nämä leggingsit ja kaupoissa olevat farkkupaidatkin ;-) Jos käytti niitä jo 80-luvulla ja käyttää edelleen, niin voi iloita kun on TAAS muodikas.
minä olin lomamatkalla 2006 ja ihastuin siellä turkoosiin, suomesta en löytänyt oikeen mitään turkooseja vaatteita, ennenkuin 2008-2009 kesinä jolloin se ei enää tuntunut niin houkuttelevalta väriltä, kun kaikilla oli sitä..
Keltainen on tulevan kevään ja kesän väri. Sopii niin hyvin suomalaiselle peruskalpealle iholle...
Ja sitten 80-luvun pastellisävyt: vaalea minttu, vaaleanpunainen, vaaleankeltainen. Sellaiset ällönhaaleat värit, jotka aikuisen ihmisen päällä on lähinnä vitsi.
Samoin nude-värit on taas muotia. Mun mielestä ihan just oli muotilehdissä juttuja nude-muodista ja nyt on taas.
Ainakin sisustuksessa violetti ja turkoosi on vielä ihan in. Mutta kaupoissa kuin kierteleen, niin vaatteissa esim. violetti taisi jäädä viime syksyyn.
Mutta mä rakastan violettia ja sopii mulle tosi hyvin. Onneksi hamstrasin violetteja vaatteita, kun niitä vielä sai. :) Ihan sama, onko in vai out.