G: Saako lapsesi 100 lelua/ vuosi?
Viitaus HS kuukausiliiteeseen 3/ 2010, s. 46-52.
Kommentit (10)
Jos noin monta lelua saa vuodessa, niin kai niitä sitten heitetään menemään ehjinäkin, jos ei enää lasta kiinnosta.
Eihän kennellekään ole säilytystiloja tuolle määrälle leluja. Leluja kun ei joka vuosi osteta uusia, kuten vaatteita. Vai ostetaanko?
Saattaa tulla myös sinä vuonna täyteen, kun sai 3 suurta pussillista hiekkaleluja. Ostimme kolmeen paikkaan näitä leluja: äidin luokse, isän luokse ja vielä mummolaan. paljon siksi, että voi leikkiä rinnakkain serkkujen ym kanssa.
Jos esim jokainen Fisher Pricen little people hahmo lasketaan erikseen, niin silloin myös.
ei saa puoliakaan tuosta määrästä..
ollut perheen kolmen lapsen lelut yhteensä tuo sata vuodessa. Eli reilut 30 lelua per lapsi. Mikä sekin on kyllä aika paljon.
Mahtaako kyseessä olla samoja talouksia, joihin ostetaan uusi sohva 3 kk (!) välein...
just vuoden ikäiselle Brio-rakennuspalikoita 100 palikan laatikon. Jos ne lasketaan erikseen, niin sitten menisi reippaasti 100 lelua per vuosi ylitse:)
Toi noin 30 lelua on saattanut tulla viimeisen vuoden aikana tai vähän ylikin. Syntyessä sai lahjoja, sitten ristiäislahjoja, joululahjoja jokunen ja vielä synttärilahjat. Sekä muutama itse ostamamme. Mutta ehkä vasta syntynyt on vähän eri asia. Ja kirjatkin pitää laskea, jos halutaan päästä yli 30 .
pikkuötökkää ja eläintä yksien synttäreiden aikaan. Ne maksavat n 3-5 e kappale ja moni vieras toi niitä kaksi-kolme (sukulaiset myös). Ehkä sinä vuonna saattoi tulla 100 lelua täyteen, kun lasketaan joulu, muropaketin höpötykset ja kaverisynttäreiden euron vieraslahjat.
Me ollaankin jo aikaa sitten lopetettu ostamasta mitään, minkä mukana tulee kylkiäisiä. Ei siis tule enää leluja lehtien, murojen, jukurttien, hampurilaisaterioiden tms mukana. Kavereiden synttäreitäkin on vähemmän, kun lapset kasvaa ja alkaa pitää juhlia vaan muutaman kaverin kanssa ilman ongintoja tms oheishömppää. Romun määrä on vähentynyt huomattavasti!
Ihmettelin muuten jutun kaverisynttärilahjojen hintaa. Meidän lapset vei vielä pari vuotta sitten kavereilleen 5-10 euron lahjoja. Synttärikutsuja tuli molemmille vähintään se 5 vuodessa ja oishan se ollut aika mahdoton niihin laittaa 30 euron lahjoja...
juttu tuntui kertovan ihan erilaisesta lapsiperhemaailmasta kuin mitä itse elämme, vaikka asummekin Helsingissä.
700 euroa laapsen synttärijuhliin. Huh huh! Vaan mikäs siinä, jos on hyvät palkat molemmilla vanhemmilla eikä aikaa/halua itse järjestää. Tuskin suurimmalla osalla kuitenkaan on mahdollisuutta tuollaiseen.
Jokseenkin hämmästynyt olin lukiessani ko. artikkelia. Ilmeisesti pääkaupunkiseudun lapsiperheistä kirjoitettu..