Raskaudesta ja synnytyksestä palautumuinen 43- vuotiaana?
(tai sitä vanhempana)
Kokemuksia kellään iäkkäämpänä synnyttäneeltä?
Kommentit (7)
palauduin raskaudesta ja synnytyksestä 42-vuotiaana. Yövalvomisetkaan eivät haitanneet, koska vauva oli niiiiin kauan ja hartaasti toivottu ja odotettu.
Ikä on vaan numeroita ;)
mulla raskaudesta ja synnytyksestä palautuminen sujui 41-vuotiaana loistavasti, painoa tuli lisää 7 kg, siitä suurin osa jäi laitokselle ja muutamassa viikossa paino taas raskautta edeltävässä. Vauva on nukkunut hyvin, joten itsekin olen voinut loistavasti...
Vauva on myös mulle ollut pitkään odotettu, joten koen vain iloa tästä pikkuisesta. Menossa on saanut olla ihan tarpeeksi tähän ikään mennessä, nyt on ihan kiva leikkiä kotia ja nauttia elämästä. Töihin paluu voi tietysti aiheuttaa stressiä, mutta olen päättänyt, että siitäkin selviän yhtä hyvin kuin tästä äitiyslomasta. Ja olen päinvastoin käyttänyt tämän äitiysloman "omaan itseeni", vauva kun nukkuu aika paljon ja kaikki se aika on "omaa". Kuntoiltuakin tulee ihan luonnostaan, ja lisäksi olen alkanut käydä salilla...Raskaus on MAHDOLLISUUS muuttaa elämää parempaan suuntaan, mahdollisuus tehdä pysyviä elämänmuutoksia. Ja mikäpä parempi syy pysytellä hyvässä kunnossa kuin kasvava lapsi??? (Harmaat hiuksetkin saa värjättyä, nimimerkillä niitä riittää)
raskaudet sujuivat hyvin. Ensimmäisen aikana oli elämäni kunnossa, toisessa oli jnkverran liitoskipuja ja sen aikana äitiä piti virkeänä esikoisen perässä juokseminen...
Palautuminen oli muuten ongelmatonta, mutta vartalo ei palautunut entiselleen, vaikka varsin nopeasti paino oli toisenkin raskauden jälkeen raskautta edeltävissä lukemissa. Mutta "kamala" roikkuva maha jäi... Toisen, nopean ja siksi luomusynnytyksen jälkeen palauduin tosi vauhdilla. Mm käväisin aisioilla pyöräillen kolmantena päivänä snnytyksestä.
Kuopus valvotti meitä n 1.5 vuotiaaksi asti, se vei voimia, kun hoidettavana oli kuitenkin aktiivinen (ja kovin mustasukkainen) isoveli.
Kolmattakin vielä toivoimme, mutta kupuksen jälkeen päättyi kolme raskautta keskenmenoon. Nyyh. Sitten olin kai jo liian vanha.
Rohkasti vaan raskautumaan....
21, 23, 30 ja 42v ja viimeinen raskaus oli fyysiesti helpoin. Ei iskiasta eikä muutakaan selkävaivaa, sensijaan närästys oli inhottavaa. No, se ei liity ikään vaan siihen että lähtöpaino oli 10kg enemmän kuin noissa aikaisemmissa raskauksissa. Silti paino nousi koko aikana vain 3,5kg ja palautuminen viikolla 33+3 olleesta synnytyksestä oli todella nopea. Esim omat vaatteet mahtui päälle heti, aiemmissa raskauksissa vasta kuukauden kuluttua.
Väsymys oli tietty kova vauva-aikana, mutta siihenkin oli enemmän syynä yli 20 vuotta jatkunut uniongelma kuin uusi vauva.
mieti lapsen hankintaa enää tuolla ikää?
Itse olen 46 ja odotan neljättä(viimeinen lapsi kylläkin)ja voin mainiosti.
Olen nuorekas(luultu 35v)ja pidän itsestäni ja perheestäni huolta.
Tämä nelonen on todella toivottu!!!
Lapseni ovat 13,8 ja 4 vuotiaita ja mieskin alle 50, että näin...