Eikö teitä pitkiä pariskuntia kauhistuta että lapsistanne tulee jättiläisiä?
Esimerkiksi nainen 180 cm ja mies 190 cm niin ei varmaan ole kivaa jos tulee tyttö, joka sitten on aikuisena 185-190 cm pitkä!
Kommentit (131)
jonka lapsi (esikoinen kyseessä) on nyt vajaa 5 vuotiaana 123.5 cm (täyttää siis toukokuussa 5). Tyttö kyseessä ja ei hirvitä yhtään, jos tulee pitkä, niin sitten tulee.
me vanhemmat ollaan äiti 168 ja isä 185 cm.
Kuopuksesta vaikea sanoa kun on vasta 5 kk, mutta on paljon lyhyempi kuin esikoinen samanikäisenä. ja siis myös tyttö.
kauhistuta,että lapsistanne tulee persjalkaisia pätkiä?!!"
Huoh...olisiko minun sitten yli 180cm pitkänä naisena pitänyt etsiä 160cm pitkä mies itselleni?? Hahaha...ei kiitos, pitkänä on ihana olla ja suon sen mielelläni lapsillenikin!
180-senttinen nainen on ihan jättiläiskokoa, miehiä päätä pidempi, vaatteita ja kenkiä ei löydy kaupoista jne.
Maailmaa ei ole suunniteltu pitkille naisille. Aasian maissa jopa minä 165-senttinen olen miesten pituinen. En osaa edes kuvitella miltä mahtaa tuntua 180-senttisestä naisesta esim. Thaimaassa päätä lyhympien miesten joukossa.
sieltä Thaimaasta tai Aasiastako yli 180cm naisen pitäisi sitä miestä lähteä etsimään vai miksi se pitäisi häiritä jos muut ovat lyhempiä?!? Olen asunut maassa, jossa melkein kaikki oli vähintään 15cm lyhyempiä kuin minä, jopa enemmän, eipä paljoa haitannut! Vaatteitakin löytyi pajon helpommin kuin täällä kun oli niin pirun kuuma kokoa ajan, hameet ja shortsit oli kivat! Paikalliset paremminkin ihailivat ja ihmettelivät kuin suomalaiseen tyyliin, "karmea hujoppi, kirahvi, romuluinen jättiläinen" kauhistelivat.
Kaikkien pitää olla keskimittaisia, keskinkertaisia, keskiverto koulutuksen hankkineita keskiverto kansalaisia.
Lyhyet on kääpiöitä ja hukkapätkiä, pitkät on romuluisia hujoppeja.
Naapureita vituttaa erityisen pitkä tai lyhyt ihminen, kun eivät voi itse pistää paremmaksi.
Kolme lasta, kiva jos tulee pitkiä. Tai lyhyitä. Tai jotain siltä väliltä.
Oikeasti en kyllä toivo pojastani lyhyttä, nainen voi periaatteessa olla lyhyt tai pitkä siitä kärsimättä, mutta lyhyillä miehillä ei ole aina helppoa.
Toivomme että lapsistamme tulee sopusuhtaisia ja ulkoisesti ok oloisia, sekä hallitsevat kroppansa.
Ymmärrän että pitkä on kaunis, mutta jos kyseessä kömpelö tai äärikasvu voimakasta esim. leuassa/nenässä yms. niin ei ole kovin kaunista (kuten jollain todella pitkillä joilla liikakasvua).
Tunnen useamman pitkän vanhemman, jotka pitävät hyvin pitkiä lapsia toivottavana. Tosin nämä lapset ovat harvemmin liikunnallisesti parhaimmillaan, vaan kroppaa tuntuu olevan liikaa hallittavaksi. Näillä pariskunnilla pitkillä miehillä ei ole kovin atleettinen ylävartalo, vaan usein pullohartiat.
Eli itse en näe miksi pitkä olisi komea tai itseisarvonaan toivottava. Itse toivoisin että lasten kroppa on toimiva ja kaunis oli pituus sitten vähän enemmän tai vähemmän.
syödä enemmän kuin pienemmät kanssasiskonsa :)
ja naisillakin sitten mahkuja vaikka mihin mallitouhuihin :).
Nimim. itse olen 160 cm pitkä, mutta enpä ole kärsinyt tästä alimittaisuudestakaan
Kun näin hänet ekan kerran järkytyin ihan täysillä. Sen jälkeen ajattelin ettei tuo tule miestä löytämään. Eikä ole Suomesta löytänytkään, mutta Saksasta sitten joku jäi käteen. Muuten mukava ihminen, mutta järkyttävän iso ja romuluinen naiseksi. Kengän kokokin on jokin 45.
Itse olen 159cm, enkä ajattele olevani mitenkään epänormaali tai kääpiö. En myöskään päivittele tai ihmettele pitempiä ihmisiä. Huomioni herättää vain todella pitkät= yli 195 pitkät tai sitten ihan mini-ihmiset. Mutta en usko että pituudella on mitään merkitystä, jos muuten voi hyvin.
Mieheni on 186cm ja hänen äitinsä on 165 cm ja isänsä 174 cm. Miehen siskokin taitaa olla reilusti yli 170 senttinen....
Siis kehtaatkin nimitellä! Ei todellakaan kauhistuta! Minä olen 176cm ja mieheni 200cm. Lapsestamme on ennustettu tulevan hieman alle 180cm :) Ja sinulle ap: LAPSEMME ON VIELÄ TYTTÖ! APUA! JÄTTILÄINEN! Tulee sitten 150cm tai 190cm, niin yhtä ihanaa se on :) Me olemme mieheni kanssa ylpeitä siitä, että olemme pitkiä. Olemme vain hyötyneet siitä. Ja aiomme kyllä opettaa lapsillemme, että kroppansa pitää kantaa ylpeydellä ja hyvällä ryhdillä! :)
Aikoinaan oli puutostiloja yms. joten 1940- ja jopa 1950-luvulla ja aiemmin syntyneet jäivät pienikokoisiksi vaikka pituusgeenien mukaan heidän olisi pitkiä pitänyt olla.
Mieheni on 186cm ja hänen äitinsä on 165 cm ja isänsä 174 cm. Miehen siskokin taitaa olla reilusti yli 170 senttinen....
jos verrataan asiaa maailman mittakaavassa. Ainoastaan Länsi-Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta sekä Australiasta löytyy yhtä lailla pitkiä. Mutta ainakin 90 % maailman ihmisistä on reilusti meitä lyhyempiä. Itse olen asunut ulkomailla ja olen 168 cm ja kyllä kieltämättä hieman inhotti olla miesten mittainen. Asuin siis Kaakkois-Aasiassa. Aika hyvän itsetunnon tarvitsee yli 180-senttinen tyttö, että kestää jatkuvan miesmäisenä olon. Jos siis yhtään matkustelee tai muuttaa ulkomaille. Lisäksi usein ajatellaan automaattisesti, että pitkä tyttö = malli. Valitettavasti pitkistä tytöistäkin vain harva soveltuu malliksi eli on hoikka ja mallin mitoissa. Suurin osa on suhteellisesti ihan yhtä läskejä ja kömpelöjä kuin lyhyemmätkin. Täytyy myös todeta, että 165-senttinen läski on paljon siromman näköinen kuin 185-senttinen läski.
Aika hyvän itsetunnon tarvitsee yli 180-senttinen tyttö, että kestää jatkuvan miesmäisenä olon.
olla näössä tai varsinkin päässä vikaa jos kuvittelee että pelkkä pituus tekee naisesta miesmäisen!?! Onko sitten alle 180cm miehet naismaisia?? :D Pikkuneitejä?
t.pitkä NAINEN
Tutkimusten mukaan pitkät menestyy elämässä paremmin.
Itse olen 166cm ja pojasta tulee ennusteen mukaan 200cm. Tyttöä meillä ei ole.
enpa ole aikaisemmin tajunnut tata pelata.
ma olem 174 cm ja mies 187 cm ja meilla on kolme tyttoa.
Pitkia tyttoja varmaan tulee .... hui, kun pelottaa!!!