Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä pitkiä pariskuntia kauhistuta että lapsistanne tulee jättiläisiä?

Vierailija
06.03.2010 |

Esimerkiksi nainen 180 cm ja mies 190 cm niin ei varmaan ole kivaa jos tulee tyttö, joka sitten on aikuisena 185-190 cm pitkä!

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on 175cm ja 185cm ite oon 197 14-vuotiaana, eikä se ole uhtään haitannut. Tosin silloin kun kaikki kysyy mikset pelaa koripallloo se ärsyttää

Vierailija
22/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies on 196cm, tytär 16v. on 175cm ja upean näköinen pitkine raajoineen. Itse jäin pitkää äitiäni selvästi lyhyemmäksi, joten olen vain onnellinen tyttären pituudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ihmisten pituus kasvaa koko ajan. Ennen (mm. heikomman ravinnon vuoksi) ihmiset olivat pienempiä mitä nykyään. Itsekin sen huomaan, ennen olin aika "pitkä" naiseksi (luokkani pisimpiä aina jne.), mutta nykyään omien lasten kaverit (teinitytöt siis) ovat melkein kaikki minua pidempiä. Samoin nykyään naisilla on isommat rinnat ja kuukautiset alkavat aiemmin mitä ennen.

-Pitkillä ihmisillä on monia etuja, yleensä pidempi menestyy paremmin työelämässä. Ja eikös Yhdysvalloissa ole aina se pidempi presidenttiehdokas voittanut vaailit? ;) Pitkä ihminen kai jotenkin erottuu paremmin/antaa luotettavamman kuvan tmv.

-Pitkillä ihmisillä on paremmat mahdollisuudet menestyä harrastuksissa. Toki tauluja voi maalata minkä pituinen tahansa, ja muutamassa harvassa lajissa (baletti?) pienestä sirosta koosta on etua. Mutta melkein kaikissa urheilulajeissa pituudesta on etua.

Vierailija
24/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ihmisten pituus kasvaa koko ajan. Ennen (mm. heikomman ravinnon vuoksi) ihmiset olivat pienempiä mitä nykyään. Itsekin sen huomaan, ennen olin aika "pitkä" naiseksi (luokkani pisimpiä aina jne.), mutta nykyään omien lasten kaverit (teinitytöt siis) ovat melkein kaikki minua pidempiä. Samoin nykyään naisilla on isommat rinnat ja kuukautiset alkavat aiemmin mitä ennen.

-Pitkillä ihmisillä on monia etuja, yleensä pidempi menestyy paremmin työelämässä. Ja eikös Yhdysvalloissa ole aina se pidempi presidenttiehdokas voittanut vaailit? ;) Pitkä ihminen kai jotenkin erottuu paremmin/antaa luotettavamman kuvan tmv.

-Pitkillä ihmisillä on paremmat mahdollisuudet menestyä harrastuksissa. Toki tauluja voi maalata minkä pituinen tahansa, ja muutamassa harvassa lajissa (baletti?) pienestä sirosta koosta on etua. Mutta melkein kaikissa urheilulajeissa pituudesta on etua.

Pitkillä lapsilla voi olla vaikeuksia hanskata kroppansa. Tasaisesti kasvavilla normikokoisilla tuo pysyy yleensä paremmin hanskassa.

Harvoin myös olen nähnyt todella hyvännäköistä 2metristä miestä- no joo paitsi tummaihoisissa näitä on enemmän. Pohjoismaalaiset hujopit ovat usein aika kaukana urheilullisesta ihanteesta.

Harvempi hiihtäjä, yleisurheilija, pesäpalloilija tai jalkapalloilija on harvinaisen pitkä, yleensä ne ovat niitä keskipituisia 180-190cm miehiä. Naisissa tuo pituus taas taitaa pyöriä siinä 165-175cm hujakoilla. Nämä pituudet eivät ole mitenkään erityisen pitkiä nykyajan nuorten aikuisten keskuudessa (noissa lajeissa kun ei huipulla enää niitä keski-ikäisiä näe). Koripallo on sitten asia erikseen tässä touhussa.

Loppujen lopuksi harvassa urheilulajissa se pituus merkitsee, eli sinänsä en tiedä mihin tämä fakta perustuu että pituudesta melkein kaikissa urheilulajeissa on hyötyä. Olisi tosin mielenkiintoista nähdä tutkimustuloksia kuinka paljon todella pitkän ihmisen pituus korreloi urheilusuorituksiin puolin tai toisin.

Vierailija
25/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nainen sitten pitkä tai lyhyt niin 99,9 %:sti mies on naista pidempi. Pitkien naisten on vaikeampi löytää mies.

Minä 168-senttinen, joka olen asunut Kaakkois-Aasiassa kävin jopa treffeillä yhden miehen kanssa siellä kun hän pyysi. Tämä mies oli jotain 10 senttiä minua lyhyempi, ehkä noin 155-158 senttiä pitkä. Ja KYLLÄ tunsin itseni miesmäiseksi ja norsuksi. Ei tarvi miettiä kävinkö toista kertaa hänen kanssaan treffeillä, en. Miestä en sieltä Kaakkois-Aasiasta lähtenyt etsimään, mutta tuli oikeasti huomattua se, että lyhyemmän kanssa on hirveän suuri kynnys olla. Eli jos Suomen miehistä noin 90 % sopii pituudeltaan minun "haarukkaan" eli ovat pidempiä kuin minä niin Kaakkois-Aasiassa se oli noin 30 %. Ja noista kun aletaan karsia sitten muiden ominaisuuksien osalta, onko yhteistä kemiaa jne.

Ja varmaan tähän tulee joku pitkä nyt sanomaan, että ei pidä paikkaansa, että pitkllä huonommat miesmarkkinat...mutta kun oikeasti mietitte niin tekin tai ainakin 90 % teistä seurustelee itseään pidemmän miehen kanssa....

..luulenpa tämän kirjoittajan tunteen johtuvan enempikin siitä, että se oli uusi. Kun taas minä 177cm pidän täysin luonnollisena, että noin puolet miehistä ja melkein kaikki naiset ovat minua lyhyempiä. Ihan myös nainenkin koen olevani.

Niin joo, ja miesystäväni on 168cm, eli tuo viimeinen lausekaan ei päde.

Vierailija
26/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 180 cm ja mies 184cm, vauva alle 3 kiloinen ja kasvanut "huonosti" eli miinuskäyrillä. miehen äiti on lyhyt vain 155 cm ja minun vanhempani pitkiä. voi olla että tyttö jää minua lyhemmäksi mutta kyllä hän silti varmaan pärjää =)

varmaan niitä ihmisiä pelottaa jotka ovat kokeneet jotkin ominaisuutensa haitaksi tai negatiivisiksi asioiksi. jos hyväksyy itsensä ei tarvitse pelätä lapsiensakaan puolesta =)

Vierailija
27/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 180cm pitkä ja käytän pokkana korkokenkiäkin. Mieheni on 195cm. Pituudesta voi olla haittaa silloin, jos ei halua huomiota - sillä sitä pitkät ihmiset väkiselläkin saavat. Itse olen mm. opiskeluni rahoittanut mallin töillä ja niitä töitä en ilman tätä vartta olisi saanut. Tyttäreni pituusennuste on 178cm. En ole kauhuissani :)

Vierailija
28/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti päälle 190-senttinen, tytöstä about 180cm. Ihan tavallisia pituuksia nykyään eikä mitään hirveän poikkeuksellista. Minusta on parempi olla vähän pidemmänpuoleinen kuin keskivertoa lyhyempi.

Vierailija
29/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä parempi. esim. pitkät naiset uskottavia ja parempipalkkaisia työelämässä.ihan tutkittu juttu. Toivottavasti tulee lapsista ylli 180 cm pitkiä.

Vierailija
30/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso pillu. Eikö se yhtään ahdista? Miehenne haaveilee kireistä taskuvenuksista, mutta joutuu teidän kanssa patonkia porttikongissa heiluttelemaan.

Ja av-mammojen "malli"-kuvitelmat... kuinka monen kuvittelette mallin töillä suomessa elävän? JA kun se pituuskaan ei riitä mihinkään, painon kun pitäisi olla myös kohdallaan. Ja hirveän harvalla on. JA jos onkin, niin lärvi on kamala.

että mulla ainakin tiukka vaikka olen yli 180 cm, ja ilman jumppia ja vielä kolmen synnytyksen jälkeen. Pystyn rutistamaan yhdenkin sormen alapäälläni.

Vierailija
31/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

180-senttinen nainen on ihan jättiläiskokoa, miehiä päätä pidempi, vaatteita ja kenkiä ei löydy kaupoista jne.

Maailmaa ei ole suunniteltu pitkille naisille. Aasian maissa jopa minä 165-senttinen olen miesten pituinen. En osaa edes kuvitella miltä mahtaa tuntua 180-senttisestä naisesta esim. Thaimaassa päätä lyhympien miesten joukossa.

Kovin huvittaa miten paljon maailmassa on lyhyitä miehiä.

Nainen182 cm

Vierailija
32/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 180 cm enkä ole huomannut että miehet ois lyhyempiä, jotkut harvat kyllä muttei pääsääntöisesti.

Miehistä ei ole koskaan ollut pulaa, niitä on aina rivissä jos baariin menee, olen vieläpä vähän ylipainoinen eli av:n mukaan ihan ryhävalas mut miehet tykkää, myös hyvännäköiset ja ihan jo alle kakskymppisetkin vaikka itse olen 35 v.

Vierailija
33/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alle 180 cm enkä ole huomannut että miehet ois lyhyempiä, jotkut harvat kyllä muttei pääsääntöisesti.

Miehistä ei ole koskaan ollut pulaa, niitä on aina rivissä jos baariin menee, olen vieläpä vähän ylipainoinen eli av:n mukaan ihan ryhävalas mut miehet tykkää, myös hyvännäköiset ja ihan jo alle kakskymppisetkin vaikka itse olen 35 v.

että nykyään vaatteet menee pitkille hyvin. Tavallisilta osastoilta löytyy tarpeeksi pitkä housuja ja paitoja. Ei ongelmia vaatteidenkaan suhteen. työtä saa myös helposti ja palkkakin työkavereita parempi, allekirjoitan siis tuon väitteen.

Vierailija
34/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhistuta, ei tullut mieleenkään.

Mä olen 176 ja mies 186. Olisiko mun pitänyt ottaa itseäni lyhyempi mies tai jäädä lapsettomaksi?

Mulla on kolme tyttöä. Kaikki keskimääräistä pidempiä, mutta eivät sentään "jättiläisiä". Mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.

Vierailija
35/131 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsestään selvää, että pituudesta on etua. Joukkuelajeissa ulottuvuus on tärkeää, esim. lentopallossa ja jääkiekossa. Mitä pidemmät raajat, sitä paremmin ne saa "tuikattua" kiekon/pallon perään.

Samoin monissa heittolajeissa on pituudesta etua, esim. keihäänheitossa ,varsinkin jos menee senttipeliksi, niin se pitkäkätinen saa sen heiton lähtemään paremmin kentälle. Nyrkkeilyssä toki on kärpässarjat, mutta jos on pitkät raajat/pidempi mitä vastustaja, niin on helpompi väistellä, toisaalta itse ulottuu kauempaa löymään.

Ja pituus ei korreloi kömpelyyden kanssa...! Itse esim. harrastan joogaa, vaikka olen 182cm pitkä. Teininä kävin myös tanssitunneilla. Enemmän kyse on siitä, miten viettää elämänsä =jos makaa sipsipussi sylissä pleikkaria pelaamassa, niin kasvaa kömplöksi ja läskiksi aikuiseksi. Jos taas liikkuu pienestä pitäen (edes normaalisti, ei mikään himoliikkuja tarvitse olla) niin kehon hallinta kehittyy hyvin ja paino pysyy kurissa. Me lapsina esim. luistelimme paljon talvella, se kehitti varmasti tasapainoa ym.

Vierailija
36/131 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö aloittajan mielestä pitkien ihmisten siis olla lisääntymättä? koska heidän lapsistaan tulee pitkiä. Ainut mitä pelkään on tuollaisten pätkien(?) asenne asian suhteen.

Mikä sinulle on niin pahaa jos ihminen on pitkä? antaa kaikkien kukkien kukkia.

Pitäisi rumien olla tekemättä lapsia , lyhyvien? ketä suomessa silloin enää asuisi? sinä yksin kun oot niin sanonko mikä?

Vierailija
37/131 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät naiset ovat mielestäni kauniita ja pitkät miehet komeita :)

T. Nainen 184 cm & Mies 205 cm

P.S. Lisään vielä, että aika moni sänky on vain 200 cm pitkä. Mies on 205. = Arjen haaste, mutta näistä selvitään :)

Vierailija
38/131 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella miltä mahtaa tuntua 180-senttisestä naisesta esim. Thaimaassa päätä lyhympien miesten joukossa.

kun voi hengittää ahtaassa metrossa muiden yläpuolella...

N 180 cm

Vierailija
39/131 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

180-senttinen nainen on ihan jättiläiskokoa, miehiä päätä pidempi, vaatteita ja kenkiä ei löydy kaupoista jne. Maailmaa ei ole suunniteltu pitkille naisille. Aasian maissa jopa minä 165-senttinen olen miesten pituinen. En osaa edes kuvitella miltä mahtaa tuntua 180-senttisestä naisesta esim. Thaimaassa päätä lyhympien miesten joukossa.

mulle aasialaiset miehet eivät jotenkin ole oikeita miehiä, ihme käppänöitä. Samoin suomalaiset alle 180cm miehet tuntuu jotenkin alimittaisilta napoleoneilta. Miehellä on oltava mittaa samoin naisella ollakseen näyttävä.

Vierailija
40/131 |
28.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät naiset ovat mielestäni kauniita ja pitkät miehet komeita :)

T. Nainen 184 cm & Mies 205 cm

P.S. Lisään vielä, että aika moni sänky on vain 200 cm pitkä. Mies on 205. = Arjen haaste, mutta näistä selvitään :)

Sen vielä lisään, että ainoa asia mikä pelottaa, on että saako lapset selkävaivoja (ne kun on kuulemma yleisempiä pitkillä ihmisillä). MEillä ei kuitenkaan kummallakaan ole mitään rakenteellista vikaa, ei vikaa nivelissä eikä selässä, joten siksi noita lapsia uskaltaakin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan