Eikö teitä pitkiä pariskuntia kauhistuta että lapsistanne tulee jättiläisiä?
Esimerkiksi nainen 180 cm ja mies 190 cm niin ei varmaan ole kivaa jos tulee tyttö, joka sitten on aikuisena 185-190 cm pitkä!
Kommentit (131)
ja jos mieskin on alle 190-sentinen, niin ei ole kyllä mitenkään pitkä pari vaan varsin keskiverto.
Itse olen 175 cm ja tuttavapiirissäni on paljon itseäni pidempiä naisia. Itse olen pitkähkö mutta ne oikeasti pitkät naiset ovat mielestäni väh. 182 cm.
mietitytä se että lapsesta voi tulla pitkä vaikka molemmat vanhemmat lyhyitä?
minun äitini on 160cm ja isäni korkeintaa 163cm mutta minustapa tuli 170 NAINEN ja äiti:)
Eli näinkin päin voi mennä.
Kaikkea sitä ihmiset jaksaakin miettiä!
Kun olen 170cm niin en ole mikään kovin pitkä mutta omien sisaruksien ja tuttavapiirin keskellä tunnen itseni korstoksi. Yki serkku on itseäni 3cm pidempi.
...että tyttöni kasvaa isommaks kun muut ja vahingossa talloo alleen jonkun pygmin uikuttajan.
MITEN NIIN EI OLISI KIVAA OLLA PITKÄ TYTTÖ HÄH?
Ootko VÄHÄN urpo?
nyt sitä, jos ei kasva 180-senttiseksi...
Menneisiin sukupolviin verratessa täytyy muistaa, että osa sotavuosina syntyneistä eivät päässeet kasvukanavaansa, koska ravinto ei ollut kunnossa. Ei tarpeeksi proteiineja ja muita rakennusaineita vain halpoja hiilareita.
1900-1939 syntyneet taas saivat pääsääntöisesti kunnon ravintoa ja kasvoivat pituutta. Suomalaisethan on aina ohjannut omaan kasvukanavaan se, että myös köyhät ovat kalastaneet, metsästäneet ja syöneet marjoja.
Tähän törmää paljon livenäkin. Pituus pelottaa. Meillä minä olen 186 cm ja mies 202 cm ja pitkä esikoispoika on ja toinen tulossa, ehkäpä tyttö. Elkää te meidän puolesta murehtiko! Eiköhän lapsemmekin löydä seuraa, jossa pituus ei ole ratkaiseva kynnyskysymys. :)
Eikö teitä kuolevaisia pelota että lapsennekin kuolevat?
Meitä lyhyttä pariskuntaa kyllä huolestuttaa, että pojastamme tulee todella lyhyt.
siis minua mietityttää moni asia lasten tulevaisuudessa: terveys, hyvinvointi, toimeentulo, koulutus, onnellisuus, turvallisuus, ym ym ym mutta tuo koko ei kyllä ole listalla ykkösellä, kunhan tyttö kasvaisi edes 170 centtiseksi ja poika myös!!
En ole minäkään itseäni koskaan miehenä tai miesmäisenä pitänyt, vaikka pituutta on yli 180. Kaikkea sitä kuuleekin.
Ja pojastani on ennustettu kaksimetristä, eikä se ahdista ollenkaan, päinvastoin:)
Aika hyvän itsetunnon tarvitsee yli 180-senttinen tyttö, että kestää jatkuvan miesmäisenä olon.
olla näössä tai varsinkin päässä vikaa jos kuvittelee että pelkkä pituus tekee naisesta miesmäisen!?! Onko sitten alle 180cm miehet naismaisia?? :D Pikkuneitejä?t.pitkä NAINEN
Minä kauhaen pitkänä naisena varmana olen monelle kauhistus, mutta silti hieman harmittaa jos tyttäreni jää 170 cm, toivoisin yli 175 cm. Ennusteen mukaan jää 170 cm. En vähättele kuitenkaan lyhyitä ihmisiä, sitä kun ei voi vaikuttaa omaan pituuteensa. Omasta pituudestani olen todella ylpeä.
Niin, miten rumat ihmiset kestätte sen, että teidän lapsita tulee myös rumia?
jo vuosia Aasiassa asuessaan. Ja kerää ihailua vielä.
ja sain kyllä ihailevia kommentteja miehiltä osakseni. Omaa miestäni ihan nauratti näiden ihastunut tuijottelu ;-)
t. N182 cm, pitkät suorat vaaleat hiukset ja iloinen hymy/perusilme kasvoilla 80 % ajasta
ovat keskimääräistä pidempiä kaikki, mutta en mä elä pelossa että heistä tulisi "liian" pitkiä. En mä nyt voi lapsen isää sillä perusteella valita, että sillä "lyhyet" geenit.
Näistä viesteistä on suoraan luettavissa että pitkien vanhempien mielestä pituus on tärkeä ja toivottava ominaisuus lapsissa. Tähän olen törmännyt myös normielämässä.
Jotenkin tuntuu ylikorostuneelta tuo pitkien ihmisten oman pituuden ihannointi. Onko se vastareaktio sille että pitkät ovat kokeneet itsensä jotenkin erilaisiksi?
Tosiaan vähän samanlainen ominaisuus olisi jos kauniit ihmiset ihannoisivat kauneutta.
Oli nainen sitten pitkä tai lyhyt niin 99,9 %:sti mies on naista pidempi. Pitkien naisten on vaikeampi löytää mies.
Minä 168-senttinen, joka olen asunut Kaakkois-Aasiassa kävin jopa treffeillä yhden miehen kanssa siellä kun hän pyysi. Tämä mies oli jotain 10 senttiä minua lyhyempi, ehkä noin 155-158 senttiä pitkä. Ja KYLLÄ tunsin itseni miesmäiseksi ja norsuksi. Ei tarvi miettiä kävinkö toista kertaa hänen kanssaan treffeillä, en. Miestä en sieltä Kaakkois-Aasiasta lähtenyt etsimään, mutta tuli oikeasti huomattua se, että lyhyemmän kanssa on hirveän suuri kynnys olla. Eli jos Suomen miehistä noin 90 % sopii pituudeltaan minun "haarukkaan" eli ovat pidempiä kuin minä niin Kaakkois-Aasiassa se oli noin 30 %. Ja noista kun aletaan karsia sitten muiden ominaisuuksien osalta, onko yhteistä kemiaa jne.
Ja varmaan tähän tulee joku pitkä nyt sanomaan, että ei pidä paikkaansa, että pitkllä huonommat miesmarkkinat...mutta kun oikeasti mietitte niin tekin tai ainakin 90 % teistä seurustelee itseään pidemmän miehen kanssa....
Ei haittaisi olla 180cm nainen.
Miehelle lyhyys on pahinta, alle 170cm ei voi mieheksi sanoa :\
T: 155cm nainen.
onneksi ei ole tyttöjä, on vain kaksi poikaa. Ei uskalla tehdä kolmatta lasta, jottei vain tulisi tyttöä...
Ja paras on, etti sitten jättiläispoikamme tule tekemään lapsia, tai jos tekevät, niin saavat sitten myös poikia....
kuin 165-senttinen vaikka liikkuisivat yhtä paljon -> pitkistä ei tule ylipainoisia yhtä helposti kuin lyhyemmistä.