Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksuhäiriömerkintä

Vierailija
06.03.2010 |

sain merkinnän luottotietoihin :( Oma moka!! Ja harmittaa kun kyse niin pienestä summasta... Lasku unohtui jne... Nyt jäi mietityttämään että vaikuttaako se jotenkin vakuutuksiini esim, auto, henkivakuutus... eli voiko vakuutusyhtiö sen takia irtisanoa ne?! Vaikka maksuhäiriömerkintä ei tullut vakuutuslaskusta, vaan yhdestä lainasta...

Ja muutenkin miten muilla on vaikuttanut elämään maksuhäiriömerkintä?? Nyt olen laksun jo maksanut ja se näkyy tiedoissani, mutta merkintä säilyy 2v.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai neuvoja :)

Vierailija
2/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä merkintää näin helposti saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan autovakuutukset saanut vaikka onkin merkintä luottotiedoissa.Jopa pienen lainan sain pankista mutta piti olla kaksi takaajaa.Tuskinpa sulta mitkään vakuutukset yms muut lähtee....

Vierailija
4/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä ei yleensä vaikuta jo voimassa oleviin luottoihin tai sopimuksiin, mutta tod. näk. et enää saa uutta luottoa, osamaksusopimusta tai luottokorttia, ainakaan helposti. Merkinnästä kannattaa kertoa avoimesti ja myös siitä että maksut on nyt suoritettu.

Et ehkä saa vuokra-asuntoa kaikilta toimijoilta tai et voi tilata tavaraa laskulla. Vakuutusyhtiö/sähkö/teleoperaattosi saattaa edellyttää ennakkomaksua tai vakuuksia uusien sopimusten osalta. Saattaa vaikuttaa myös joihinkin työpaikkoihin.

Vierailija
5/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten visa ja käyttöluotot pitää palauttaa leikattuna. Pankissa jopa tilinavauksessa asia tulee esille. Jotkut vakuutusyhtiöt eivät suostu muuhun kuin että maksat koko vuoden kerralla.

Vierailija
6/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen kotivakuutuksen yhteyteen eli ei vaikuta jo olemassaoleviin sopimuksiin, vaihto toiseen yhtiöön olisi saattanut olla hankalaa (en yrittänyt)

Vierailija
7/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kusessa maksujeni kanssa. Itse mokasin täydellisesti raha-asiani! Olisi pitänyt käyttää ja olla fiksummin... se pitkä tarina ja pääsin jo perintätoimistojen kanssa sopimuksiin maksuista eikä tullut merkintää tietoihin, mutta sitten yksi sopimuserä unohtui maksaa... Olin niin väsynyt ja kaikkee, turhautunut ja stressaantunut koko tilanteeseen että ihme että siihen asti sain hoidettua ettei tullut merkintää.

Olen jo luottokortin kahtia leikannut ja palauttanut. Vakityö minulla on ja velkojanikin olen maksanut reilusti pois ja olen huomattavasti voiton puolella. Eli siinä mielessä helpottaa, mutta harmittaa jos vakuutusyhtiö alkaa laittaa vastaan... pitää sitten vaikka vuoden maksut maksaa kerrallaan. Mutta eihän auto- ja henkivak noinvaan voi irtisanoo, varsinkin kun olen säännöllisesti ja ajallaan kaikki sinne maksanut.

Ehkä mä tästä selviän -en ehkä ole ainoa suomessa... ja HARMITTAA kuitenkin koska kyse oli vain 112 eurosta! Onneksi on jo oma asunto ettei sen hankkimista tarvitse lykätä...

Vierailija
8/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakuutusyhtiö voi luottohäiriömerkinnän takia lopettaa vakuutuksia, jos maksat niistä laskut. Uusien vakuutusten saaminen on kuitenkin vaikeaa. Liikennevakuutus on lakisääteinen vakuutus ja se vakuutusyhtiön on pakko myöntää myös maksuhäiriöiselle, mutta muita vakuutuksia yhtien ei tarvitse myöntää, jos ei halua. Tiivistetysti, jos maksat vakuutusmaksut niin ei ole mitään hätää.

Vierailija
9/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat voisi ola huonomminkin... ja kyse suuremmista summista...

KIITOS kaikille neuvoista! ja kommenteista...

Vierailija
10/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vakuutusyhtiö voi luottohäiriömerkinnän takia lopettaa vakuutuksia, jos maksat niistä laskut. Uusien vakuutusten saaminen on kuitenkin vaikeaa. Liikennevakuutus on lakisääteinen vakuutus ja se vakuutusyhtiön on pakko myöntää myös maksuhäiriöiselle, mutta muita vakuutuksia yhtien ei tarvitse myöntää, jos ei halua. Tiivistetysti, jos maksat vakuutusmaksut niin ei ole mitään hätää.

Liikennevakuutus pitää myöntää, mutta luottotiedottomalta voidaan vaatia koko vuoden maksut kerralla.

Vierailija
11/12 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan btw

Vierailija
12/12 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi:)

mistä pankista sait lainaa ja paljonko ja paljonko sulla on velkoja kun on mennyt luottotiedot?

monet on sanonu et jos on menny luottotiedot niin autovakuutuksen saa vasta jos maksaa vuoden maksut heti?

paljonkohan ne vuoden maksut on ja onko se tosiaan noin ettei niitä saa erissä maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi