Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi kertoa exälle että muutan lasten kanssa 200 km päähän.

Vierailija
05.03.2010 |

Exä on hullu narsisti, joten uusi haaste kolahtaa jälleen postiluukustani. Kaikki on jo käyty läpi, huoltajuusoikeudenkäynnit, lähestymiskielto, kotirauhan rikkominen jne. jne.

Sinällään minulla pitäisi olla tuon huoltajuusoikeudenkäynnin tuloksena oikeus muuttaa lasten kanssa ihan mihin haluan kunhan pysyn Suomen rajojen sisäpuolella, exä vain ei ole tainnut vielä oikein sisäistää sitä.

Miten tuo muutosta kertominen oikein pitäisi tehdä? Ajattelin ensin muuttaa ja vasta sitten laittaa asiasta esim. sähköpostia. Onko liian törkeä tapa ilmoittaa vasta jälkikäteen? Muutoinkaan emme keskustele muutoin kuin asianajajien välityksellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on, niin kyllä muuttaisin ensin ennenkuin kertoisin. Itse asiassa muuttaisin paljon, paljon kauemmaksi.

Vierailija
2/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinpaikan, eika sita ole rajoitettu Suomeen vaan saa kauemmaksikin lahtea. Itse muutin ulkomaille. Tassa oli viela sellainen mukava lisa etta koska emme ehtineet viela huoltajuusoikeudenkayntiin (ainoastaan isyyden vahvistamisesta oltiin oikeudessa) niin seuraava hakemus piti sitten laittaa vireille lapsen kotipaikan 'karajaoikeudessa' -> ulkomailla. Ei haastanut se ukko mua enaa oikeuteen sen jalkeen. Muutenkin siis haastoi alunperinkin ihan vaan kiusaa tehdakseen, oma lehma silla oli ojassa ei muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen asuinpaikasta päättämisellä ja huoltajuusmuodolla ei ole mitään tekemistä keskenään niin kauan kun muutetaan Suomessa. Vanhempi, jonka luona lapsi on kirjolla, saa vapaasti muuttaa lapsen kanssa, olipa yksin- tai yhteishuoltaja, senhän takaa jo perustuslaki. Ulkomaille muuttaessa sen sijaan pitää olla toisen huoltajan allekirjoitus.

Ap miettii ihan suotta, miten exä reagoi hänen käytökseensä. Sairaan ihmisen mielenjuoksua ei terve pysty ennakoimaan. Ei edes kannata. Parempi tehdä vain päätökset niin kuin itselle ja lapsille on parasta ja antaa exän sitten huomata tosiasiat myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 puhuu höpöjä.

vaan nimenomaan siita jos on YH. En todellakaan tarvinnut biologisen vanhemman suostumusta mihinkaan koska olin yksinhuoltaja ja ihan itsenaisesti tein paatoksen muuttaa ulkomaille. Lakimieskin viela sanoin minulle etta niin kauan kuin olet YH niin saat muuttaa vaikka Timbuktuun ja siihen ei ole kenellakaan sanomista. Itse puhut ihan hopoja. Tai sitten puhut yhteishuoltajuudesta josta mina en siis tiedda yhtaan mitaan mita Suomen lainsaadanto sanoo asiasta silloin.

Vierailija
5/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ilmoittanut mitään exälle. Oli muutenkin viettänyt hiljaiseloa lähes vuoden eikä lapset kiinnostanut. Ei minulla ollut edes hänen numeroaan. Laitoin vaan tiedot väestörekisteriin avoimena ja muutimme. Liikkumisvapaus on kuules yh:llakin ihan siinä missä muillakin. JA HUOLTAJAN allekirjoitus vaaditaan vain yhteishuoltajuudessa. Asian tarkistaa jo poliisi kun anot lapselle passia ja kun tiedoissa lukee yksinhuoltajuus niin mitään lupia ei kysellä. Soita vaikka poliisilaitokselle ja kysy jos et usko.

Eli ap, minä sinun tilanteessasi muuttaisin ihan hipihiljaa enkä välttämättä kertoisi asuinpaikkaa, ei ole pakko nimittäin voit ottaa yhteyttä lastenvalvojaan ja kertoa asiasta ja siitä, että sinua pelottaa exä ja voivat ottaa sieltä yhteyden exään, että tapaamisista voi sopia heidän kauttaan (voithan viedä lapsen sovitulle paikalle sovittuna aikana) tai vaatia valvottuja tapaamisia muualla.

Kysy lakimieheltä neuvoja tarpeen vaatiessa. Itse en antaisi noin hullulle lasta.

Vierailija
6/6 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi