Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kuollut rotaviruksen ja pneumokin

Vierailija
05.03.2010 |

vuoksi Muoniossa. Meillä vauva sairasti vesirokon samaan aikaan rotarokotuksen kanssa ja vauva meni tosi heikkoon kuntoon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(rota)tammikuussa ja toisesta (pneumokki) tutkimus menossa. Tulee rokotusohjelmaan syksyllä tai tammikuussa. Meidän pojalla on kummatkin rokotukset. Tai no ei tiedä saako se nyt sitä pneumokokkirokotusta vai hepatiitti a-rokotusta.

Vierailija
2/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain mietin että olikohan tämä lapsonen rokottamaton? Rotavirus rokotettahan on ollut jo vuosia markkinoilla, sen lisäksi että se kuuluu nykyään perusrokotteisiin jotka saa ilmaiseksi neuvolasta.

Pneumokokkirokotteenkin saa yksityisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan kaikille neuvolassa 3kk iässä ja tehosterokote 5kk iässä.

Vierailija
4/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 5.3.2010 11:12 (5/8)

Kauhean traaginen tapaus...

Sitä vain mietin että olikohan tämä lapsonen rokottamaton? Rotavirus rokotettahan on ollut jo vuosia markkinoilla, sen lisäksi että se kuuluu nykyään perusrokotteisiin jotka saa ilmaiseksi neuvolasta.

Pneumokokkirokotteenkin saa yksityisesti.

Vierailija
5/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ainakaan ole varaa rokotteista maksaa.

Vierailija
6/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk, 3kk ja 5kk. Sen vanhemat ei voi sitä saada. Alkoi tammikuussa rokotusohjelmassa. Vanhemmat lapset ovat voineet sen aikoinaan saada jos ovat maksaneet 120 euroa.

Vierailija
7/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennenkin moni on sen yksityisesti ottanut, kuten tuon pneumokokkirokotteenkin joka puolestaan on mahdollisesti tulossa yleiseen rokotusohjelmaan.

Vierailija
8/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis yli vuoden ikäinen.

Mistä alkaen rota-virusta vastaan on rokotettu?

Kaksi lastani sairasti rotan ja olivat kumpikin sen vuoksi kaksi kertaa sairaalahoidossa. Oli kyllä elämäni raskaimmat viikot, olin hoitamassa heitä siellä sairaalassa.

Itselläni patja lattialla ja käytännössä hoisin lapseni 100 % yksin sairaala-aikana. Toki hoitohenkilökunta hoiti tiputukset yms.

Vierailija
9/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin kovin monella teistäkään tulisi mieleen että lapsi sairastaa kaikki taudit yhtä aikaa.

Ikävä tapaus.

Vierailija
10/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-vuotias joutui tiputukseen alle vuorokausi sairauden alkamisesta. Lapsi alkoi oksentamaan illalla ja seuraavana aamuna vietiin hänet tk:een. Tk-lääkäri ei edes alkanut tutkimaan lasta vaan kirjoitti heti lähetteen sairaalan lastenpäivystykseen. Siinä vaiheessa lapsi piti jo kiireesti saada tippaan.

Tämä sattui pari vuotta sitten ja vieläkin seuraan lapsiani todella tarkasti jos saavat oksennustaudin.

Voi vain kuvitella kuinka nopeasti vauva voi kuivua vaarallisen paljon kun isompikin lapsi kuivuu noin nopeasti.

Vierailija
11/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ainakaan ole varaa rokotteista maksaa.

Vierailija
12/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisi pitänyt kustantaa ja se jäi ottamatta huonon rahatilanteen vuoksi.

Nyt ilmeisemmin lapsella rotaviirus, jo kolmatta viikkoa. Pari pv on sairas, sit ok ja taas viikon päästä oireet palaavat. Oksentelua, ripulia jne.

Ihmeen sitkee nyt, huh!!

Mietin vain, et onkohan tässä jotain muutakin?

Eilen päivystyksessä käskivät seurata tilannetta, vaikka mikään ei pysy sisällä.

Eilen klo.17 lähtien oksentanut n.20krt! Nyt reilu 3h ollut oksentamatta, ripulointi jatkuu.. Josko se tästä alkais helpottaan?!

Vierailija
13/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sata vauvaa Darfunissa.

Vierailija
14/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen rokote rotavirusrokote on?

Rotavirusrokote sisältää eläviä, heikennettyjä rotaviruksia. Apuaineina on pääasiassa sokereita, suoloja ja vettä. Rokote ei sisällä säilytysaineita.

Kansallisessa rokotusohjelmassa rokotussarjaan sisältyy kolme rokoteannosta. Ne annetaan suun kautta. THL suosittaa että rokotukset annetaan kun lapsi on 2,3 ja 5 kuukauden ikäinen. Rokotussarja voidaan aloittaa kun lapsi on 6 viikon ikäinen. Ensimmäinen annos tulee antaa ennen 12 viikon ikää. Kaikki kolme annosta tulee olla annettuna kun lapsi on 26 viikon ikäinen. Annosten välin tulee olla vähintään neljä viikkoa. Rokote voidaan antaa yhtä aikaa muiden rokotteiden kanssa. Kuumeisen lapsen rokotusta on syytä siirtää.

Vierailija
15/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11kk myös mahataudissa ja korvatulehduksessa.

Meillä kakkanäyte kuitenkin Rotan osalta negatiivinen,et jotain muuta oksennus-ripulitautia meillä,ihme juttu.

Minä olen kustantanut lapsilleni kaikille sekä rotavirusrokotteet,että pneumokokit. Silti oltiin siinä tilanteessa,että lievä kuivuma lapselle tuli,ei ole vieläkään kokonaan terve.

Minua vaivasi asiassa se (kirjoitin siitä aiemminkin),ettei koko aikana lääkäri kunnolla tutkinut lasta.

Päivystyksessä vastaanottava lääkäri lähetti polille (katsoi vain,että iho hiukan kuiva,viroa murtava lääkäri),lähetti EA polille,siellä hoitaja mittasi hapen (sormianturi) ja lääkäri kävi samassa huoneessa (kyseli vain,ei katsonut/koskenut lapseen) ja sitten menimmekin jo osastolle jossa saimme nenä-mahaletkulla Osmosalia,olimme yhden yön ja lääkäri kävi vain kun lähetti meidät pois (ei katsonut lasta,kertoi vain aamuisen verokokeiden tulokset).

Vierailija
16/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmosalia,olimme yhden yön ja lääkäri kävi vain kun lähetti meidät pois (ei katsonut lasta,kertoi vain aamuisen verokokeiden tulokset).

Vierailija
17/17 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala sentään, toivottavasti ei ole tuttuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan