Mahtavin bändin tai artistin keikkakokemuksesi?
Olen aika monta bändiä nähnyt. Silti täytyy sanoa, että ehdoton ykkönen Coldplay! Aivan mahtava! Oli kyllä niin uskomatonta kun 90 000 ihmistä osaa laulujen sanat ulkoa ja bändi antoi kaikkensa. Suomessa ei oikeasti ikinä saataisi 90 000 laulamaan samaan aikaan. Silloin kyllä oli tunteesta kyyneleet silmissä.
Kommentit (38)
Koko yleisö oli mukana täydellä sydämellä kaikissa biiseissä ja etenkin Sting on aivan yliluonnollisen upea livenä.
Varsinkin kun efektit tuntui iholla :-D Tallinnan konsertissa olin.
Kerran olin 90-luvulla jollain festarikeikalla, enkä mitenkään muista bändiä, mutta muistan etten tahtunut sen keikan koskaan loppuvan, tanssin aivan innoissani. Samoin oli eräs CMX:n keikka Tullikamarilla joskus 90-luvun loppupuolella, olisin voinut jatkaa ikuisesti...
Metallican keikka jumppakentällä vuonna 93 jäi mieleen ekana isona keikkana, olin siellä kaverini ja sen porukoiden kanssa :-)
Ja vaikka mitä hyviä keikkoja olen nähnyt, mutta nämä on erityisesti jäänyt mieleen.
Siitä olen niiiiin kade :D
Mulla paras oli Apocalyptica muutama vuosi takaperin Tavastialla, sähköä oli aivan valtavasti, vaikka minäkin olen käynyt todella paljon keikoilla ja konserteissa!
toukokuussa 2008 Denverissä oli mahtava kokemus. Sitä fiilistä ei vielä ole ylitetty, vaikka paljon muitakin hyviä keikkoja on tullut nähtyä: Jarrea olen ollut katsomassa pari kertaa Hartwall-areenalla, loistavaa. Samoin Depeche Mode helmikuussa, ja tietty myös Rammstein!
Globenissa kauan sitten nuoruudessa ;-)
Nykyään tykkään enemmän pienistä keikoista, tulee käytyä Nosturissa ja Tavalla. Parhaita on olleet Amorphis ja Before the Dawn.
samoin siellä aikoinaan myös Suede, Muse, Prodigy, Antrax, Moby ja Mike Pattonin Mondo Cane.
Iha sikamahtava livebändi.
Suomalaisista helposti REMU
konsertti Wembleyn stadionilla. Esiintyjinä mm. Van Halen ja Bon Jovi.
(Ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, siellä ei ollut vessoissa lainkaan jonoja!)
tuli nenäliina tarpeeseen, kun Hurt alkoi soimaan.
Ehkä siis paras Ismo Alanko joskus 90-luvulla Treen tullikamarilla :-)
Nine Inch Nails
Missä ja milloin? Itsellä nähtynä 3 kertaa ja kaikki loistavia keikkoja.
on aivan mahtava esiintyjä! Todella hauskan keikan veti kerran Tavastialla.
Pori Jazzeilla 2001. Satoi, konsertti oli paras ikinä, ja lopussa aurinko alkoi paistaa. Voi kun sen päivän sais elää uudestaan!
Nine Inch Nails
Missä ja milloin? Itsellä nähtynä 3 kertaa ja kaikki loistavia keikkoja.
Savage Gardenin keikka Hartwall areenalla joskus 2000-luvun alussa. Vaikka monenmontaa bändiä on tullut nähtyä sen jälkeen niin samaa tunnelmaa ei ole ollut missään.
HArmiteltiin, kun ei saatu lippuja siihen ekaan, perjantain konserttiin vaan jouduttiin tyytymään lauantaihin. Lopulta kävi niin, että perjantai oli jäänyt vähän vaisuksi, mutta lauantain keikalla oli ihan huipputunnelmat.
Ja bonuksena vielä: ruotsalaiset on paljon siistimmin noilla keikoilla, kännisiä ei juuri näy.
Joskus kauan sitten näin Christy Mooren (irlantilainen folkartisti) klubikeikalla Saksassa, myös se oli unohtumaton elämys.
Jan Garbarek April Jazzissa vuonna 2001 on myös jäänyt mieleen.
eli Dingon konsertti vuonna 1985 tai -86. Olin ihan pikkulikka silloin, mutta niiiiiin rakastunut Nipaan. ja kun Dingo sitten tuli meidän tuppukylään, kinuttiin kaverin kanssa pääsyä sinne. Ihme kyllä päästiin ja meillähän oli tietenkin ranteessa sifonkihuivit (muuten päällä oli farkut ja tuulitakki.. hih...)Se oli aivan järkyttävän ihana konsertti! Kiltit tytöt takarivissä, tuskin nähtiinkään mitään... =0)
Helsingissä marraskuussa 2003 *oih*
todellakin, siinä on mies ja ääni.
Koska suomi alkaa arvostaa hänen laulu-ääntään.
Ikävää vain että häntä ei kuule koskaan radiossa.
Mies vetää kirkot täyteen ihmisiä ja he ei lähde kylminä pois,
vaan iloisella mielellä.
Hän on kai ainoa suomalaisartisti joka tunnetaan monessa maassa.
Viktor Klimenkolle annettakoon hänelle kuuluva arvo.