Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vesirokko, raskaus, testiin?

Vierailija
05.03.2010 |

Esikoisella taitaa olla vesirokko ja itse olen nyt raskaana. Ja NYT äitini sanoi, että vesirokkoni oli vauvana todella lievä, tyyliin pari näppyä. Voinko ollakkaan nyt ollenkaan varma olenko sen sairastanut?? Kauanko menee labratuloksissa jos se testataan ja onko myöhäistä jo??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain lievää lämpöä ei näppyjä ollenkaan. Äitini siis oletti etten sairastanut sitä lainkaan.

Raskausaikana pyysine ttä testattaan vasta-aineet ja testissä näkyi, että mulla on ihan normaali immuniteetti vesirokkoa vastaan. Eli lähes oireeton vesirokkokin voi tuoda suojan.

Vierailija
2/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suoja pitäisi olla. Mulla oli aikoinaan samankaltainen tilanne, testasivat verikokeella olinko sairastanut, ja kun en, niin sain tablettikuurin ehkäseväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos testi näyttääkin, että ne näpyt eivät ole ollut vesirokkoa? Tietysti pelkään vauvan puolesta.. rv 18..

Vierailija
4/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat melenrauhan, kiire-vzv tulos tulee nopeesti (n. 1h), vaan sen näytteen matka labraan voi kestää..

Vierailija
5/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon päästä pitäisi tulla tuloksia.

Vierailija
6/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen sairasti vesirokon ja silloin olin vk16 raskaana. Testattiin vasta-aineet ja en ollu sairastanut sitä. Sain estolääkityksen, mut silti tuli vesirokko, tosin lievänä. Pelkäsin vauvan puolesta. Onneksi syntyi täysin terveenä.

Kuukausi sitten hänellä oli vesirokko eli ei sairastanut sitä sikiöaikana.

Vierailija
7/7 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys kannattaa aloittaa varaltakin. Mulla nimittäin oli sama tilanne kun odotin nuorintani (7 kk ikäinen). Lapset sairastuivat vesirokkoon, js itse oli rokon sairastanut hyvin lievenä aikaisemmin. Kävin varalta vesirokko-testissä ja sieltä tuloksena oli että minulla ei ollutkaan vasta-aineita veressä. Aloitettiin heti se lääkitys, ja menin uudelleen testiin sen jälkeen kun lapset olivat tervehtyneet. Olin kuitenkin ehtinyt saada vesirokkotartunnan, ja minulla olikin vasta-aineita tässä testissä. Loppuraskauden olin erityistarkkailussa äitiyspolilla, eikä vauvassa huomattu mitään poikkeavaa. Toistaiseksi ei ole ainakaan vielä huomattu. Terve ja virkeä lapsi on ollut :-)

Vasta-aineiden tulokset kestävät kauan ja voit ehtiä saada tartunnan jo sitä ennen, kuten minulle kävi.