Boikotoikaa S-ryhmää!
Kommentit (174)
täytyykin lähteä S-markettiin, siellä on muuten hinnat paljon halvempia, kuin K-kaupoissa;) Esim. paahtoleipä 0,97€, K-kaupassa 1,17€.
Kuin myös kauppaa, joka sitä myy. Voin valita, haluanko tukea ostoksillani Valiota vai sitä yksittäistä yrittäjää. Sinulla ei ole valtuuksia määritellä muiden puolesta, kumpi on parempi vaihtoehto. Kuten täälläkin on jo tullut esiin, myös suomalaiset tuottajat tienaavat ArlaIngmannin kautta. Ja valtiontalous ei romahda siihen, että Suomessa ei ole monopolia maidontoimittajan kohdalla.
Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että tässä taloudellisessa tilanteessa on elintärkeää HYVINVOINTIyhteiskunnan kannalta, että kaikki yhdessä tukisimme suomalaisia yrityksiä? Tätä menoa Suomi on tulevaisuudessa kahtiajakautunut pahoinvointiyhteiskunta. Arvaa kummalla puolella meidän perhe on? No sillä paremmalla, mutta kauhulla ajattelen valtiontalouden (samalla kuntatalouden) romahtamista. Ei tarvi olla profeetta sen ennustamiseen. Vain "hieman" alaa opiskellut.
Hok-Elannon S-marketissa töissä, ja meillä on myynnissä kahta Arla Ingmannin maitoa. Toinen ruotsalaista ja toinen suomalaista. Purkit on erilaisia, joten ne kyllä erottaa.
ja vaikka asunkin alueella, jossa S-liike myy vielä Valion maitoa, teen tietoisen päätöksen tämän ketjun perusteella ja ostan Arla-Ingmannia.
EN lukenut koko ketjua. Mutta tässä muutama pointti.
Mikä yritys toi helpotuksen meidän laktoosivammaisten elämään? VALIO! Ensin hyla-tuotteilla ja sitten laktoosittomilla loistavilla tuotteilla. Kiitos siitä heille ja heidän tutkimusyksikölleen. Muut tulivat perässä.
Siksi en ostaa muuta kuin Valion tuotteita, meillä on varaa ostaa niitä. En halua muutenkaan suosia ikeoita, hooämmiä ja arloja!
pito ei enää kannata kun kaikki ostaa ruotsalaista maitoa niin voimmekin laittaa tämän vanhan velattoman navetan pois lehmineen ja mennä kortistoon. Emme laita enää niitä tukia ja rahoja kiertämään ja työllistämään vaan sinne kortistoon saavat mennä myös lomittajat, seminologit, jalostusneuvojat, Pro Agrian nevonta agrologit, maitoautoilijat, rehutehtailijat, maatalouskauppiaat, espoolaiset MELAn työntekijät,teurastamon ja meijerien työntekijät, maatalouskoneiden valmistajat, lypsykonehuoltajat, traktorihuoltajat/korjaajat, rehuautoilijat, eläinlääkärit,maatlouden tutkimus ja opetuksessa olevat työntekijät, navettakalusteiden toimittajat sekä valmistajat jne. Odotetaan sitten vaan käsi ojossa että ruotsalaismaidon ostajat maksaa verorahoista meidän työttömyyskorvukset. Suomessa on sitten 300 000 uutta työtöntä entisen 250 000 lisäksi.
pito ei enää kannata kun kaikki ostaa ruotsalaista maitoa niin voimmekin laittaa tämän vanhan velattoman navetan pois lehmineen ja mennä kortistoon. Emme laita enää niitä tukia ja rahoja kiertämään ja työllistämään vaan sinne kortistoon saavat mennä myös lomittajat, seminologit, jalostusneuvojat, Pro Agrian nevonta agrologit, maitoautoilijat, rehutehtailijat, maatalouskauppiaat, espoolaiset MELAn työntekijät,teurastamon ja meijerien työntekijät, maatalouskoneiden valmistajat, lypsykonehuoltajat, traktorihuoltajat/korjaajat, rehuautoilijat, eläinlääkärit,maatlouden tutkimus ja opetuksessa olevat työntekijät, navettakalusteiden toimittajat sekä valmistajat jne. Odotetaan sitten vaan käsi ojossa että ruotsalaismaidon ostajat maksaa verorahoista meidän työttömyyskorvukset. Suomessa on sitten 300 000 uutta työtöntä entisen 250 000 lisäksi.
Arla- Ingman on supi-suomalaista ja ostan sitä kun se on halvempaa. Hyvinpä tuo maistuu kahdelle ipanalle ja mulle kahvissa.
K-kaupoissa on vaan "syötti-tarjouksia" (ranskalaisiapottuja, limua,sinistä lenkkiä- en muutenkaan osta noita)ja peruselintarvikkeet: maidot, leivät, vihannekset ovat sitten suhteessa kalliimpia!!
Käytän todellakin meijän kylän S-markettia ja lähikaupunkien Prismoja. Hyvät valikoimat ja hinnat!!!
Suomessa verotetaan yritys (myös maatalousyritys) kuoliaaksi ja sallitaan välikäsien mahtavat voitot tuottajahintojen kustannuksella (isot ketjut) ja sallitaan tuoda ulkomailta ilman veroseuraamuksia!!
Suurin osa mukamas kotimaisuudesta kohkaavista on todennäköisesti sitä mieltä, että on ahneille duunareille aivan oikein, kun tuotanto siirretään halvemman työvoiman maihin. Miksi kauppa ei voisi menetellä samalla logiikalla ja ostaa sieltä, mistä saa halvemmalla? Vain siksikö, kun se kolahtaa maajussien omaan nilkkaan?
kyllä sun täytyy tukea valion osakkeenomistajia, tai Suomi kaatuu ja jyväjemmarit jää työttömäksi..ihan oikeesti, hei =) =) Meidänkin kylän S-marketissa on paremmat valikoimat, kuin K-kaupassa ja perushinnat halvempia,lisäksi S-kortti on paljon parempi, kuin K-plussa.
Itse maitotilan emäntänä olen tosi tarkka siitä että kaikki muutkin kuin ruoka on kotimaista! Enkä todellakaan naura jos jostain irtisanotaan ihmisiä. Katson jopa vessapaperistakin että on suomessa tehtyä ennen kuin ostan puhumattakaan huonekaluista, vuodevaatteista jne.
naapurin mansikanviljelijää tai salaatinkasvattajaa, kuinka mielellään käyttävät halpatyövoimaa, jolle voi maksaa minimipalkaa ja teettää töitä mielinmäärin.
Itse maitotilan emäntänä olen tosi tarkka siitä että kaikki muutkin kuin ruoka on kotimaista! Enkä todellakaan naura jos jostain irtisanotaan ihmisiä. Katson jopa vessapaperistakin että on suomessa tehtyä ennen kuin ostan puhumattakaan huonekaluista, vuodevaatteista jne.
tavallinen duunari katsoo hintalappua ja ostaa sieltä, mistä halvemmalla saa. Menee sitten verorahoja maanviljelijöitten tukiaisiin.
"pito ei enää kannata kun kaikki ostaa ruotsalaista maitoa niin voimmekin laittaa tämän vanhan velattoman navetan pois lehmineen ja mennä kortistoon. Emme laita enää niitä tukia ja rahoja kiertämään ja työllistämään vaan sinne kortistoon saavat mennä myös lomittajat, seminologit, jalostusneuvojat, Pro Agrian nevonta agrologit, maitoautoilijat, rehutehtailijat, maatalouskauppiaat, espoolaiset MELAn työntekijät,teurastamon ja meijerien työntekijät, maatalouskoneiden valmistajat, lypsykonehuoltajat, traktorihuoltajat/korjaajat, rehuautoilijat, eläinlääkärit,maatlouden tutkimus ja opetuksessa olevat työntekijät, navettakalusteiden toimittajat sekä valmistajat jne."
Mä olen boikotoinut valioa jo aikoja! Juuri siksi, että ne tilalliselle maksetut korvaukset maitolitrasta on aivan naurettavan pienet ja silti maidon hinta on älytön. Kun asioita tutkin aikoinaan niin silloin ingman maksoi enemmän ja maito silti halvempaa.
kun on velaton pääosin yli 40 vuotta vanha navetta ja ei laita rahojaan mönkijöihin, mökkeihin, muotivaatteisiin, rakennekynsiin, ravintolaruokailuihin jne. Ja jos tulosi tuntuvat pieniltä niin voit aivan hyvin ruveta maitotilalliseksi niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Suomi on vapaa maa. Ps. olet muuten aika tyhmä jos et ymmärrä ruveta viljeljäksi. Ajatteles nyt ei tarvitse tehdä mitään ja raha juoksee! :)
No K-ketju hykertelee...
vai miksi moinen muutos?
..joka väität että valiolla on monopoli, selvitäppäs ensin mitä se sana tarkoittaa :D
Ja tiedättekö montaa muuta ammattiryhmää, jotka joutuu sairaslomallakin menemään töihin? Lomarenkaasta ilmoitetaan vaan että lomittajaa ei saa, niin pakkohan ne eläimet on sinne jonkun mennä hoitamaan ->eli vaikka käsi kipsissä.
Ja vielä se, että kuinka moni teistä olisi valmis työskentelmään tuntipalkalla, joka vuosituloista laskettuna jää johonkin euron kieppeille. Joten turha teidän ''toimistossa ysistä viiteen'' -ihmisen on valittaa (huom. olen myös itse em. toimistotyöläinen!)
jotka Suomessa vievät maitonsa Arla-Ingmannille. Itse ostan halvempaa maitoa ja säästän vuodessa itselleni.