Onko teillä aina mies mukana raskausajan ultrissa?Entäpä neuvolassa ja neuvolalääkärillä?
Kommentit (45)
esikoisen raskaudessa kävi yhden kerran neuvolatädin pyynnöstä:)
Ultriin haluan miehen mukaan, mutta en ymmärrä mitä ihmettä hän tekisi normineuvolakäynneillä mukana.. pissanäyte ja mittauksia, keskustelisi mun suolentoiminnasta..? aika tylsiä käyntejä muutenkin.
Ultriin haluan miehen mukaan, mutta en ymmärrä mitä ihmettä hän tekisi normineuvolakäynneillä mukana.. pissanäyte ja mittauksia, keskustelisi mun suolentoiminnasta..? aika tylsiä käyntejä muutenkin.
Eipä itseäänkään kiinnostaisi käydä. Kyllä meillä kuunneltiin sydänäänet joka kerta, keskusteltiin vauvan hoidosta ja vanhemmuudesta.
vaikuttaa,joka kertahan sen pitäisi silloin olla mukana:DEnpä ole koskaan edes kysynyt että haluaako tulla mukaan, en ole häntä sinne kaivannutkaan.Ultra ihan eri juttu.
niin ultrissa kuin tavallisilla neuvolakäynneillä, paitsi ihan ekalla (jonne halusin mennä yksin), ja sitten yhdellä kertaa, kun ei saanut työvuoroa vaihdettua. Mies halusi tulla mukaan kaikkiin, ja niin neuvolakäynnit kuin miehen työvuorotkin soviteltiin sen mukaan, että pääsi mukaan. En minäkään koskaan kysynyt, haluaako tulla mukaan, ja alkuun olin aika ihmeissäni, kun mies itsensä änki mukaan (ei siis kysynyt, saako tulla, vaan yksinkertaisesti veti vaatteet päälleen ja totesi, että joko lähdetään sinne neuvolaan), mutta eipä tuosta mitään haittaakaan siellä ollut, jos ei hyötyäkään. Mies oli myös esikoisen syntymän jälkeen mukana jokaisella neuvolakäynnillä ensimmäisen kolmen vuoden aikana.
Kuopuksen raskausaikana mies tuli ensimmäiseen ultraan, jossa siis vain varmistettiin, että kohdussa on vauva, mutta neuvolassa hän ei käynyt kertaakaan. En pyytänyt mukaan eikä hän ollut tulossakaan, ei vaikka hänellä olisi ollut vapaapäiväkin, ja mulla oli aina esikoinenkin mukana, myös miehen vapaapäivinä. Esikoinen tykkäsi, kun pääsi neuvolaan leikkimään eikä tarvinnut aina kökkiä kotona. Kuopus on pian 1-vuotias, eikä mies ole edelleenkään käynyt kertaakaan neuvolassa, ja edelleenkin mulla on aina myös esikoinen mukana, vaikka miehellä olisikin vapaapäivä.
Oli myös osassa neuvolakäyntejä, neuvolalääkärillä ei ollut mukana.
Pidän outona, jos mies ei edes kerran käy neuvolassa. Luulisi puolisonsa ja lapsensa hyvinvointi sen verran kiinnostavan.