Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä aina mies mukana raskausajan ultrissa?Entäpä neuvolassa ja neuvolalääkärillä?

Vierailija
05.03.2010 |

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen ultraan taisi päästä. Neuvolassa oltiin ekalla kertaa yhdessä. Muuten ei..

Vierailija
22/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ekassa raskaudessa mukana neuvolassa aina kun pääsi, ei tosin enää loppuvaiheessa kun käyntejä oli niin tiheästi. Toisessa ja kolmannessa raskaudessa kävi silloin tällöin, yleensä vahti lapsia. Ultrissa on myös ollut mukana mahdollisuuksien mukaan ja lastenneuvoloissa on lähes poikkeuksetta mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ultrat ja ehkä noin yhdellä neuvolakäynnillä. Ei ole ollut lääkärikäynneillä ja en olisi päästänytkään. Tosin taisi olla yliaikaiskontrollissa (lääkärillä), jossa päätettiin käynnistyksestä.

Vierailija
24/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on outoa, jos mies istuu vieressä silloin. Tosi outoa.

Ja lapsia on ennestään.

Muissa ultrissa kyllä, muttei joka neuvolakäynnillä. Musta se on turhaa, koska siellä katotaan paino, pissa ja verenpaine. En tajuu mitä hyötyä miehestäni silloin olis :P.

Paljon enemmän hyötyä, kun on sen aikaa muiden lasten kanssa.

Synnytykseen tulee tottakai mukaan, mutta musta neuvolakäynnit on jossain määrin henkilökohtaista terveydenhoitoa, jossa en itse henkilökohtaisesti välttämättä tukihenkilöä kaipaa.

Miksi sun mies sitten tuli synnytykseen? Eikö sekin oo tosi outoa, että synnytyksen aikana kätilö tutkii kohdunsuun avatumista? Todella uskomatonta, että jonkun mielestä alakautta tehtävä ultraääni on TOSI outoa, olisi ehkä miehellesikin avartavaa jos pääsisi sitä joskus todistamaan...

Vierailija
25/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään ylimääräisissä ja ei ollut ollenkaan selvää, että lapsella on kaikki kunnossa. En halunnut olla yksin, jos olisin saanut kuulla, että sikiö ei elä enää.

Vierailija
26/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oli mukana muutamia kertoja kun oli vuorotöissä ja sattuivat ajat vapaapäiville, mutta muissa ei ole päässyt.

Kiinnostaisi tietää pääseekö jossain paikassa isä lähtemään töistä mukaan neuvolaan, vai miten näin monet ovat voineet mennä yhdessä esim. ultraan? Ne tehdään ainakin meillä vain virka-aikana, jolloin työssäkäyvän miehen mahdollisuudet päästä mukaan ovat olemattomat, jos ei ole vuorotöissä ja saa työvuoroja järjesteltyä sopivasti.

Vierailija
27/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOustavat molempiin suuntiin: Joskus mies on työnantajan tarpeesta töissä yömyöhään ja vastaavasti voi joskus käydä päivällä omilla asioilla. Eli aika helposti onnistuu yleensä järjestämään menoja, kunhan on puhelimen tavoitettavissa.

Vierailija
28/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kaivannut neuvolakäynneiltä muuta kuin nopean tsekkauksen että kaikki kunnossa. Ekalla käynnillä ja tokassa ultrassa mies oli mukana.

Vierailija
29/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ekassa raskaudessa oli ainakin ekassa lääkärineuvolassa ja kerran tavallisessa. Tokassa ei tainnut olla kuin kerran neuvolassa ja sitten noissa ultrissa oli. Liukuva työaika hänellä + mahdollisuus etätöihin (päivästä riippuen kylläkin).

Vierailija
30/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan tarvitse häntä sinne mukaan enkä tarvitsisi ultraankaan, mutta tottakai hän halusi tulla sinne nähdäkseen kuka siellä masussa köllöttelee :-) Minun alapääni ei ole mikään tabu, josta pitäisi olla hyshys.

Vierailija
31/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oli myös pari kertaa neuvolassa, ja synnytysvalmennuksessa tietty myös. Nyt tokassa raskaudessa ei ole ollut neuvolassa kertaakaan, ei ole töiden puolesta ollut mahdollisuutta. Mutta tuskin olisi tullut, vaikka olisi ollutkin, kun raskaus on sujunut ihan normaalisti.

Mitäpä sillä miehellä siellä neuvolassa tekee. Neuvolalääkärille meillä mennään yksin, ei sinne edes miestä huolita ellei ole jotain vialla. Kerran kävin myös sairaalan polilla tarkastuksessa kaatumisen jälkeen. Silloinkaan mies ei päässyt mukaan lääkärin tutkimukseen. Oli siis mukana ja paikalla, mutta kehotettiin odottamaan tutkimuksen ajan ulkopuolella.

Vierailija
32/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti päivällä vapaata ja teki illalla pidempään.

Vierailija
33/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut koskaan mukana. Mulle riitti, että tuli synnytykseen. Mitä se siellä neuvolassa tekee kuuntelemassa minun painonnousustani, verenpaineestani ja vaivoistani. Ultran vielä ymmärrän mutta en sitä, että joku ottaa miehen mukaan neuvolaan!

Vierailija
34/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakäynneille ei.

Vierailija
35/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies mukana ultrissa, on halunnut itsekin nähdä vauvan ja kuulla onko kaikki ok (riskiraskauksia kaikki kolme). Neuvolassa/lääkärillä on ollut joskus, joskus taas ei.

Vierailija
36/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ultrat ja neuvolakäynnit, haluaa olla itse mukana.

Vierailija
37/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä 3 kertaa. Takana 3 raskautta ja jokaisen aikana mies on ollut yhden kerran neuvolassa mukana, koska on halunnut kuulla sydänäänet.

Itse en suoraan sanottuna ymmärrä miksi joidenkin miehet ravaavat äitiysneuvolassa aina mukana. Kulkevatko miehenne mukananne hammaslääkärissä ja gynelläkin? Ja nyt on ihan turha sanoa, että "yhteinen lapsi niin tottakai mies osallistuu blaa blaa blaa", sillä äitiysneuvolassa käyminen ei vaikuta millään lailla isyyden laatuun.

Vierailija
38/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä 3 kertaa. Takana 3 raskautta ja jokaisen aikana mies on ollut yhden kerran neuvolassa mukana, koska on halunnut kuulla sydänäänet.

Itse en suoraan sanottuna ymmärrä miksi joidenkin miehet ravaavat äitiysneuvolassa aina mukana. Kulkevatko miehenne mukananne hammaslääkärissä ja gynelläkin? Ja nyt on ihan turha sanoa, että "yhteinen lapsi niin tottakai mies osallistuu blaa blaa blaa", sillä äitiysneuvolassa käyminen ei vaikuta millään lailla isyyden laatuun.

Pitäisikö häntä kieltää? MIksi pitäisi? Onko se jotenkin haitallista, jos mies on neuvolassa mukana?

Vierailija
39/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mä sillä ukolla siellä teen:DKaikissa kolmessa raskaudessa on ollut kunnallisissa ultrissa mukana.Ihanalta tuntui, kun tuli mielellään jopa tämän meidän "yllärivauvankin" molempiin ultriin.

Vierailija
40/45 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siksi, että ovat pariskuntia, ja haluavat olla yhdessä? Ainakin siis silloin kun se onnistuu ilman työn ja lasten asettamia rajoitteita.