IFin korvaukset
Miten sairaskulukorvaukset (lääkäri, lääkkeet) kannattaa laittaa tuonne? Netistä, vaiko postilla? Liitteiksi mitä? Miten omavastuu menee, vuoden ensimmäisistä korvattavistako, vai miten? Entä laitetaanko kaikki, koko vuoden kulut samassa syssyssä, vaiko tapahtuma kerrallaan, kun on lääkärissä käyty?
Lapsen vakuutuksista siis kyse, jos se jotenkin asiaan vaikuttaa...
Kommentit (5)
jossain vakuutusyhtiössä siis on systeemi, että jos laittaa kaikki netin kautta, niin pitää laittaa kerralla, tai jotain vastaavaa. En siis muista kunnolla miten homma meni, eräs tuttu joskus minulle asiaa valitti, kun jäi osa korvauksista saamatta.
Mutta siis paperiversiona vaikkapa saattoi laittaa tapahtuma kerrallaan, mutta netistä kerran vuodessa, tms.
Eli eihän ifillä ole mitään tälläisiä ihmeellisyyksiä?
Itse saan migreenilääkkeisiin korvaukset IF:stä ja olen jo kohta 20 vuotta laittanut kulut sitä mukaan kun ne tulee eli noin kerran kuussa haen uuden satsin lääkkeitä. Nykyään teen sen netissä, näppärää. Tosin mun vakuutuksessa ei ole tuota omavastuuta ollenkaan, joten sitä en muista kuinka menee. Meidän lasten vakuutuksista on haettu niin harvoin korvausta, etten muista kuinka menee.
laittaa kaikkea kerralla, ainakaan meidän If vakuutuksessa. Eron tekee siinä, onko yksi vuosittainen omavasytuuosuusmaksu vai tapahtumakohtainen, miten kannattaa laittaa maksuun. En tiedä onko Ifillä edes tapahtumakohtaista omavastuun maksua. t. 2
että omavastuu menee kerran per sairaus. Eli jos lapsella on ollut korvatulehdus, ihottuma ja vaikka pälvikalju, niin jokaisesta menee kerran omavastuu, laittaa ne yhdellä kertaa tai erikseen. Se, miten sinun vakuutus kattaa, selviää vakuutuskirjasta, jonka olet saanut postilla kotiin.
IFillä on myös joku määräaika, mihin mennessä korvaukset pitää hakea. Veikkasin puolta vuotta, mutta voi olla, että on nykyään pidempikin aika. Itse haen korvaukset sitä mukaa kun kuluja tulee. Ainakin kela-korvaukset pitää hakea nykyään itse ennen hakemuksen lähettämistä IFille.
Netin kautta näppärin hoitaa ja päätös tulee todella nopeasti.
Omavastuu menee ilmeisesti kertamaksuna? Voi laittaa tapahtuma kerrallaan netin kautta ja ne kyselevät sitten tarvittaessa tositteita kuluista. Meillä on monista tapahtumista ainoastaan kerran kysytty ilmoituksen jälkeen tositteita ja silloinkin kulut olivat hieman suuremmat (tapaturma).