Eh, työkaveri on "meillä ulkoillaan säällä kuin säällä" -tyyppi
Huh sentään. Kuulemma kun on goretexit ja kaikki niin on vanhempien laiskuutta olla ulkoilematta. En voinut olla sanomatta, että se on ihan hyvä syy, minä en ainakaan lähde ulos jos on paska keli. Hyvällä säällä kyllä ehtii ulkoilla.
On meillä muutenkin aika eri näkemys aika monista asioista. Mä olen ilmeisen lepsu, kun käydään joskus hampurilaisella, eikä mennä ulos jos on -30 astetta ja lapsilla on jopa karkkipäiväkin...
Kommentit (54)
ap luuli että kaikki kirjoittaa, että ei tarvitse mennä ulos kun ripsottaa vettä tai on muutoin pilvinen keli.
ap luuli että kaikki kirjoittaa, että ei tarvitse mennä ulos kun ripsottaa vettä tai on muutoin pilvinen keli.
Sitä mä kyllä osasin odottaa, että "paska keli" muuttuu tällä palstalla "veden ripsottamiseksi ja pilviseksi keliksi". Ja tämä onkin just se, mikä ärsyttää säälläkuinsäällä-tyypeissä.
ap
luulisi sinun tietävän, ettei kaikki ole samaa mieltä kanssasi ja voisit ottaa ne hermeet nenästä pois.
Sitä mä kyllä osasin odottaa, että "paska keli" muuttuu tällä palstalla "veden ripsottamiseksi ja pilviseksi keliksi". Ja tämä onkin just se, mikä ärsyttää säälläkuinsäällä-tyypeissä. ap
herää jo. Sulle vinoillaan, kun oot niin herkkä, että työkaverisi reippaus saa sun mielen matalaksi.
En minäkään mitään "korosta", vaikka olemmekin joka sään ulkoilijoita. Minusta on tietty vähimmäisvaatimus, että ihmisillä pitäisi olla kunnon ulkoiluvarusteet säälle kuin säälle. Onhan se nyt vähän noloa joutua kieltäytymään vaikkapa koulun keväisestä metsäretkestä, jos ei ole viitsinyt hankkia lapselle muita vaatteita kuin farkut ja kangastennarit.
Ei se goretexin ym. hankkiminen silti tarkoita, että on pakko leikkiä jotain extreme-partiolaista koko ajan. Mutta usko tai älä - ulkoilu ihan oikeasti ON pitkälti pukeutusmiskysymys. Kun on kunnon vehkeet, ei kelikään tunnu paskalta.
mua ärsyttää säälläkuinsäällä-tyyppien asenne. On myös vähän rassaavaa joutua oikeasi olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Pitää niellä mielipiteensä ja tulla tänne narisemaan.
ap
mutta ei mulla ole sitä tarvetta julistaa. Ei tulisi mieleenkään ladella mitään itsestäänselvyyksiä tyyliin, se on vain pukeutumiskysymys. Ärsyttäväähän tuollainen on.
Mutta kyllä mä salaa oudoksun lapsia, jotka eivät ole tottuneet ulkoiluun.
Yhden äidin kanssa yritin järjestää lapsille leikkitreffejä. Hän työttömänä oli kotona, minä hain hänen lapsensa aamuisin ulos. Kunnes selvisi, ettei tämä lapsi edes pidä ulkoilusta...
En voinut isommin ihmetellä, kun oma lapsi ei viihtynyt hänen seurassa. Aivan eri planeetalta tämä perhe...
Me muuten oltiin esikoisen kanssa sunnuntaisin aina yhdeksältä autioilla pihoilla. Nyt pari lasta myöhemmin tuo on kummasti loppunut ;)
mua ärsyttää säälläkuinsäällä-tyyppien asenne. On myös vähän rassaavaa joutua oikeasi olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Pitää niellä mielipiteensä ja tulla tänne narisemaan. ap
kehut sitä säällä kuin säällä tyyppiä, että jopa te ootte reippaita ja sitten kerrot omat jutut....ja se siitä.
mukavaksi goretexeillä. No, mä en kuitenkaan näe tarvetta mennä ulos kaatosateella, joten en investoi vaatekaappiini tonnien edestä erilaisia ulkoiluvetimiä. Peruskelejä on kuitenkin valtaosa vuoden päivistä, silloin pärjää ilman erikoisvarusteitakin.
Lapsillahan periaatteessa on kamppeet säähän kuin säähän, haalareita, välivaatteita ja kurahousuja yhdistelemällä.
Työkaveri tosin omistaa pitkiä lenkkejä vaativan koiran, joten ehkä ne eri säihin käyvät kamppeet on hänelle itsestäänselvyys.
ap
Ettekö tienneet että äidit, jotka ulkoiluttavat lapsiaan säässä kuin säässä saavat urhoollisuusmitalin. Jos on coretexit käytössä, niin saa pronssisen. Jos on muu vettähylkivä materiaali, niin hopeaa tulee. Ja jos vetää ihan luomutuotteilla (puuvilla, pellava, villa, kumi) niin siitä saa kultamitalin!
Sankari Äidit -kerhoon pääsee, jos tekee tätä toistuvasti vuosikymmenen ajan. Lisäpisteitä tulee tyylistä: tukka kanapersuusmalliin 10 pistettä, tukka värjätty punaiseksi 10 pistettä ja otsaan tatuaitu "av-mamma" 30 pistettä.
Lisäksi jos voi esittää kuva- tai ääniaineistoa ylimääräisestä tuulesta tai sateesta saa vuoden jäsenyyden Sankari Äidit -kerhossa ilmaiseksi ja kuva julkaistaa Sankari Äidit arjentyössä -palstalla.
Pakkasesta tulee plussaa! Plussakortti vain paukkuu, siinä missä tietty pakkanenkin, kun lukemat menevät yli -30 C astetta.
Kyllä vain ulkoilu säässä kuin säässä kannattaa. Meillä on kirjahyllyssä jo monta mitalia. Siinä ne nököttävät yhdessä mieheni, 3 lapsen ja minun hankkimani Hymytyttö ja -poika patsaiden kanssa!
on näkymätön, se on se hyvä mieli =)
JOPA TOISTEN REIPPAALLE ULKOILULLE löytyy kateellisia. Hui hai.
Ettekö tienneet että äidit, jotka ulkoiluttavat lapsiaan säässä kuin säässä saavat urhoollisuusmitalin. Jos on coretexit käytössä, niin saa pronssisen. Jos on muu vettähylkivä materiaali, niin hopeaa tulee. Ja jos vetää ihan luomutuotteilla (puuvilla, pellava, villa, kumi) niin siitä saa kultamitalin!
Sankari Äidit -kerhoon pääsee, jos tekee tätä toistuvasti vuosikymmenen ajan. Lisäpisteitä tulee tyylistä: tukka kanapersuusmalliin 10 pistettä, tukka värjätty punaiseksi 10 pistettä ja otsaan tatuaitu "av-mamma" 30 pistettä.
Lisäksi jos voi esittää kuva- tai ääniaineistoa ylimääräisestä tuulesta tai sateesta saa vuoden jäsenyyden Sankari Äidit -kerhossa ilmaiseksi ja kuva julkaistaa Sankari Äidit arjentyössä -palstalla.
Pakkasesta tulee plussaa! Plussakortti vain paukkuu, siinä missä tietty pakkanenkin, kun lukemat menevät yli -30 C astetta.
Kyllä vain ulkoilu säässä kuin säässä kannattaa. Meillä on kirjahyllyssä jo monta mitalia. Siinä ne nököttävät yhdessä mieheni, 3 lapsen ja minun hankkimani Hymytyttö ja -poika patsaiden kanssa!
Aikoinaan leikkipuistossa oli yks mamma, joka leuhki kuin ovat aina ulkona. Silloinkin, kun oli vesi- ja räntäsateen jälkeen tullut pakkanen, ja aivan koko piha oli jäätikköä, johon oli vähän heitetty hiekkaa reitille. Kaikki muut perheet menivät sisätiloihin leikkimään, mutta tämän äidin lapset nököttivät tumput suorina ulkona, kun siellä oikeasti ei pystynyt liikkumaan eikä leikkimään...
ulos ellei ole ihan pakko mennä jonnekin. minusta se on normaalia! lumisateessakaan en viihdy, odotan että se lakkaa.
saisitte käytyä ulkona vaikkei keli niin loistava olekaan. Olkaa mammat kotona niin laiskoja kuin haluatte, mutta hoitakaa kuitenkin hommanne töissä. Meillä ainakin päiväkodin 'säännöissä' lukee, että ulkoilemme kahdesti vrk:ssa sään salliessa ja meillä se ei ainakaan toteudu. Ehkä siellä lukee pienellä präntillä, että hyvä sää tarkoittaa +20 ja auringon paistetta.
ylipirteet "sehän on vaan pukeutumisesta kiinni" -ihmiset on ihan syvältä. Miehelläkin tuli joku mielenhäiriö joulun jälkeen ku sano ettei anna sään enää haitata lenkkeilyä. Viikon sitä kesti ja kahtena päivänä sai mutkin houkuteltua. Tosiasia on et tää on ihan arktinen persläpi tää maa.
Lapsi on vietävä työpäivän ajaksi hoitoon ja itse sinne töihin mentävä. Matka taittuu joko kävellen tai pyörällä, muita vaihtoehtoja ei ole vaikka tulis mummoja taivaalta. Totesin kyllä pari vuotta sitten ostettuani goretexit että kyllä se ulkoilu vaan on paljon kivempaa kun on kunnolliset varusteet vaikkei siellä ulkona vapaaehtosesti olekaan.
Liian herkästi jäädään sisälle ja lapsille se ulkoilu on tosi tärkeää.
Moni käy ylikierroksilla ja jos ei käy, niin sitten se ei kait ole ongelma.
annetaan lasten syödä liikaa lisäaineita!!!!!!!
ja maailma olisi pelastunut!