Eh, työkaveri on "meillä ulkoillaan säällä kuin säällä" -tyyppi
Huh sentään. Kuulemma kun on goretexit ja kaikki niin on vanhempien laiskuutta olla ulkoilematta. En voinut olla sanomatta, että se on ihan hyvä syy, minä en ainakaan lähde ulos jos on paska keli. Hyvällä säällä kyllä ehtii ulkoilla.
On meillä muutenkin aika eri näkemys aika monista asioista. Mä olen ilmeisen lepsu, kun käydään joskus hampurilaisella, eikä mennä ulos jos on -30 astetta ja lapsilla on jopa karkkipäiväkin...
Kommentit (54)
Eihän se sinulta ole mitään pois, millä kelillä työkaverisi sitten ulkoilee/ulkoiluttaa.
Ei tällaisista asioista tarvitse alkaa väitellä tai riidellä.
Minua ei kiinnosta, ei kertakaikkiaan kiinnosta, ulkoilee tai jättää kuka milläkin kelillä ulkoilematta. Oli kyse laiskuudesta, reippaudesta tai vaikka masokismista.
Miksi te aina otatte nokkiinne ja alatte väitellä?
Meillä liikutaan kans paljon säällä kuin säällä. Mitä pahaa siinä on?
Yleensä sellainen että täytyy korostaa omien tekemisten oikeellisuutta, kielii vain epävarmuudesta.
vaikka oli alle -32 astetta pakkasta. Armeijan leirit peruutettiin, mutta vaellusta ei, ja sinne vaellukselle meidän piti vaan päästä. Kun tulimme kotiin sunnuntaina, olin palelluttanut uloimman ihokerroksen kupruille, ja seuraavalla viikolla koko kasvije iho kuoriutui pois.
oli olevinaan hieno reissu, nyt ajattelen, että oli aivan tarpeetonta.
Mutta sitten toisaalta, jos tekee mieli ulos, niin ei sää siihen vaikuta - viihtyminenhän on vain pukeutumiskysymys. Pakkasella puetaan lämmintä ja märällä kelillä vedenpitävää, niin ei haittaa kelit mitään.
Joten mun mielestä kummassakaan tavassa ei ole mitään ihmeellistä.
vaikka tavallaan työkaverin ehdottomuus ärsyttää. Ihan kiva tyyppi se on, mutta en mä kauheen mielelläni lapsista sen kans keskustele. Ollaan hyvin äkkiä törmäyskurssilla. On myös jotenkin epätodellista tavata "livenä" näitä tiukkismammoja, kun ei asioista alakaan sellainen vääntö kuin täällä av:lla.
ap
oot lepsu...mieleltäsi kun annat moisen häritä mieltäsi.
Lopeta vertaileminen, aina löytyy toinen reippaampi ja parempi, ei siitä tarvitse nokkiinsa ottaa.
lapsiaan ulos, jos ilma ei heitä satu miellyttämään. Näin se vain on.
Liian herkästi jäädään sisälle ja lapsille se ulkoilu on tosi tärkeää.
Moni käy ylikierroksilla ja jos ei käy, niin sitten se ei kait ole ongelma.
Meillä saatan joskus ihan kelvottomilla keleillä (siis lunta kymmeniä senttejä, bussit lakossa tms.) sanoa ekaluokkalaiselle, että kävelet nyt ite ne kolme kilsaa mennen tullen (joo, toki se pystyy sen tekemään, mutta ei siitä ole kiva kulkea tuollaista matkaa yksin!), kun en kertakaikkisesti kykene työtämään yhtä rattaissa ja pakottamaan kolmivuotiasta kävelemään kuutta kilsaa heti aamutuimaan.
Mulla on sellainen kaveri, joka lähettää sunnuntaiaamuisin tekstiviestin klo 9: "Ihanaa, ollaan jo koko perhe pyöräilty tunti ja nyt lähdetään vielä Nuuksioon retkelle!"
Joo, ihan kiva heille, mutta miksi siitä pitää ilmoitella ja oikein korostaa sitä. Me ollaan sunnuntaiaamuisin klo 9 vielä sängyssä, eikä ole kiirettä ylös saati tarvetta raportoida siitä... Tulee siis sellainen olo, että toinen suorittaa jotain velvollisuuksia ja siitä pitää hakea hyväksyntää muilta.
Niin minä tein, eikä enää tuu viestiä klo 9 vaan klo 11 ja se ei häiritse enää.
Siis jos joku haluaa olla ulkona räntäsateessa niin saa mun puolesta olla. Ja jos jonkun lapset pomppii seinille niin he hakee itselleen parhaat ratkaisut. Meillä ei ole ongelmaa keksiä järkevää tekemistä sisätiloissakin, jos sataa kaatamalla. Ja jos meidän muksut haluaa mennä silloin ulos, niin saavat kyllä mennä - katon niitä ikkunasta sen 5 minuuttia kun viihtyvät siellä.
Ehkä mua eniten ärsyttää se paasaaminen, joka tulee sieltä reippaampien suunnasta, vaatimus että jos heillä näin niin kaikilla muillakin. Tässäkin nyt jo alkaa muutamilla mennä sille linjalle, että "jos et ulkoile säälllä kuin säällä, niin et varmaan ulkoile ikinä vaan katsotte sohvaperunoina tellua ja läskistytte, halveksin tuommoista läskiperseisyyttä lapsesi pitäisi huostaanottaa".
ap
Lopeta vertaileminen, aina löytyy toinen reippaampi ja parempi, ei siitä tarvitse nokkiinsa ottaa.
ette kovin hyviltä kavereilta kuulosta koska haukut noin. Avaa suusi ja sano missä mättää. Ole aikuinen, älä hiiri.
Lapset ovat siis päiväkodissa, missä on viisi eri ryhmää. Meidän lasten ryhmä ulkoilee vähiten. Jopa kaikkein pienempien ryhmä on selkeästi enemmän ulkona. Tietenkään ei tartte lähteä ulos 30 asteen pakkasella, mutta mitä ihmettä esim lumisade haittaa. Lapset ovat sitten tosi levottomia, kun päästään kotiin, kun hoitajat eivät ole viitsineet pukea lapsia ja olla itse ulkona. Onneksi illat pitenevät pikkuhiljaa niin, että pääsee päivällisen jälkeen itse käyttämään lapsia ulkona.
Tässäkin nyt jo alkaa muutamilla mennä sille linjalle, että "jos et ulkoile säälllä kuin säällä, niin et varmaan ulkoile ikinä vaan katsotte sohvaperunoina tellua ja läskistytte, halveksin tuommoista läskiperseisyyttä lapsesi pitäisi huostaanottaa". ap
että ota rennommin, ihmiset on erilaisia!
Kyllä mua joskus kavereiden toiminta ärsyttää, eikä tarvii todellakaan siitä alkaa heti avautua. Ärsyttää joskus ja ymmärrän, jos jotakuta ärsyttää kun joku töissä paasaa samaan tyyliin!
Millaiset sosiaaliset taidot teillä on, jos aina pitää toisten toiminnasta alkaa ojentamaan? Mä voin ärsyyntyä ja vaikka kertoakin siitä netissä, eikä se tarkoita, että olisin huono ystävä.
mutta jos ei jaksa niin saa sitä pötköttää sisälläkin, kunhan ei jokapäivä, että lapsi saa tarvittavat ulkoilut.
Millaiset sosiaaliset taidot teillä on, jos aina pitää toisten toiminnasta alkaa ojentamaan? .
Onko sulla jotenki huono omatunto vai miten toisten elämäntapavalinnat niin vaivaa, että tänne tulet kirjoittelemaan?