Muita, joilla on tullut paniikkikohtauksessa "epätodellinen olo"? tai asiantuntijoita?
Osaatko kuvailla tuota oloa? Tietääkö kukaan, mistä tuo olo johtuu? mitä aivoissa silloin tapahtuu? Olen niin monen kuullut kertovan että tuo kuuluu paniikkihäiriöön ja itselläkinin on sellaisia oloja ollut, mutta sitä oloa on vaikea selittää sellaiselle, joka ei ole sitä kokenut.
Kommentit (28)
Mulla on ollut (hoitamaton) paniikkihäiriö jo vuosia, ja kolme kuukautta sitten rävähti päälle ilmeisesti jatkuva depersonalisaatio. Ympäristö näyttää ihan normaalilta, mutta olen jatkuvasti todella väsynyt ja tuntuu kuin olisin ikään kuin "irti" kehostani.. päässä tuntuu todella oudolta. Syöminenkin on hankalaa, koska tuntuu kuin mulla ei olisi edes päätä/suuta/nielua/kieltä (!!) Epämääräinen ahdistus ja oudot pelkotilat vaivaavat myös koko ajan, tuntuu etten pysty rauhoittumaan hetkeksikään.
Voiko paniikkihäiriö/ahdistus todellakin aiheuttaa jatkuvaa, kuukausia kestävää depersonalisaatiota? Pelottaa ihan hirveästi etten enää koskaan palaudu normaaliksi.
Dissosiaatiota. Itselläni on usein myös. Liittyy aika moniin mielisairauksiin esim. paniikkihäiriöön, masennukseen ja myös siihen psykoosiin. Mutta älä tuon yksittäisen oireen vuoksi ala panikoida, koska olet tietoinen olosi ''epänormaaliudesta'', joka on hyvä merkki. Traumaan nämä olot on myös kytköksissä.
Itsellä tuli tällainen epätodellinen olo ensimmäisen kerran 14-vuotiaana ja pelästyin kuoliaaksi. Lähdin usein itkien koulusta kotiin, koska en tajunnut mistä siinä on kyse. Yksi ilta sitten itkua tuhertaen kirjoitin googlen hakukenttään juurikin ''epätodellinen olo'' ja helpotti valtavasti kun tajusin, että en olekaan ainut, joka tuntee näin! Dissosiaatio on tosi yleinen juttu, mutta kuitenkin jostain syystä niin tuntematon. Ei kovin usein kuule siitä puhuttavan.
minulla on epilepsia,ja nuo ovat poissaolokohtauksia.
ettei olisi jonkinsorttinen epileptinen kohtaus....? minulla on epilepsia,ja nuo ovat poissaolokohtauksia.
T: Toinen epileptikko
Tuo on ihan normaalia äidille jolla on pieniä lapsia, johtuu estrogeenin vähäisyydestä. Myös hormonaalinen ehkäisy sammuttaa omaa estrogeenin tuotannon ja saattaa jopa aiheuttaa vaihdevuosioireita nuorelle. Kannattaa mitata estrogeenitasot ja googlettaa estrogeenin ja masennuksen/psykoosin yhteydestä...
dissosiaatio derealisaatio depersonalisaatio
No entäs sitten jos elimistö on sanonut stop 24/7 4v eli epätodellinen oli 4v kaikki konstit on kokeiltu paitti antipsykoosi lääkkeitä