Lasten kanssa Italiaan, mutta minne? Ei Gardalle-
Meren rannalle, lämpimään, rauhalliseen paikkan, sellaisen jossa hyvää ruokaa.
Kommentit (37)
Olen aika lailla samaa mieltä kuin 21.
Ja Gardalla vesi on tajuttoman kylmää. Minua ei myöskään järvi viehätä. Niitä näkee Suomessakin.
Minä varaan hotellin yleensä aina booking.comin kautta. Kuvien perusteella varaan, sellaisen pienen. Pitää olla oma piha, pöytä ja tuolit pihalla ja keittiö, ja tietysti uima-allas. Googlaa agriturismo Italia, niin saat vaihtoehtoja.
saa minunkin ääneni. Olihan tuolla turisteja, mutta ei mikään turisteille suunniteltu kylä.
Totta on että Sardinialaiset haluaisivat olla erittään Italiasta eli on aivan oma alueensa.
Algherosta pääsee vaikka junalla tutustumaan naapuri kaupunkeihin.
Ainoa keksimäni haittapuoli Gardasta on saksalaisten lomailijoiden yletön määrä. Lapset nauttivat myös uimisesta järvessä, vaikka tottahan tuo on, että vesi on viileää. Sää oli kuitenkin kuuma, joten viileä vesi ei haitannut. Hotellissa oli myös kunnollinen uima-allas. Kävimme Venetsiassa ajelemassa gondolilla ja sitäkin lapset ovat monesti muistelleet. Itse en pidä noista rantapaikoista yhtään. Sisilia ja Sardinia ovat meiltä kokeilematta ja molemmista olen kuullut paljon hyvää.
Milloin te olitte sitten Gardalla, missä siellä (hotelli) ja mikä oli matkanjärjestäjä, jos oli.
(Sisiliaankin haluaisin joskus, mutta matka sinne on kalliimpi ja pidempi)
ap *alkaa jo kuumeisesti miettimään Gardaa*
Meillä jopa teki sen, että ei sen koommin olla Italiaan menty (paitsi Roomaan). Harmi sinänsä, varmasti Italia oikeasti ei ole tuollainen, mutta ei kyllä kiinnosta enää... Muuten ehkä olisi vielä menetellyt, mutta siellä on ihan hirveitä hotelleja ja ne rannat on ihan järkkyjä... Aurinkovuoteiden välissä suunnilleen milli tilaa ja ihmiset kuin sillit purkissa :/. Ihan hirveä paikka.
http://www.aurinkomatkat.fi/Atcomweb.aspx?RequestPage=CMS&p=CS00008_189…
Onkohan tuossa jotain mätää, kun kesäkuun alussa maksasi 1650 € president hotellissa (3 tähteä). Lapsille on kerrossänky. Hain siis 2 + 2 matkaa, yleensä kalliimpia matkat (esim. Riccione). Missäs kohtaa tämä Cattolica on? Onko kaukana Riccionesta (onko tuolla "leikkipuistomaisia" lapsille sopivia rantoja? Ainakin on laitettu: "lapsiperheille, auringon palvojille...mutta rauhaa rakastavat eivät ole saaneet niin hyviä pisteitä" :ks. tuolta: http://www.aurinkomatkat.fi/Atcomweb.aspx?RequestPage=CMS&p=CS00008_189…
"Noin 100 m:n päässä sijaitsevan liikenneympyrän ja rautatien liikenteen äänet kantautuvat huoneisiin. Huoneissa on heikko äänieristys. Luottokortit: yleisimmät."
matkan halpuuteen :) ap ja ed.
http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/italia/terracina/?season=kesa-2010
katsotaanpa millaisia hintoja :)
"Terracina ei ole mikään erityisen ihmeellinen paikka, ihan tavallinen pikkukaupunki. Jos tykkää merestä, jo sen takia voi ehkäpä lähteä piipahtamaan siellä."
Tietenkin varmaan riippuu mitä on jo nähnyt.. Esim. Finnmatkojen esitteessä lukee, että se on varmasti Italian kuvatuimpia paikkoja (no mainospuhettahan se osaksi :))
ap *mietintämyssy päässä*
kerrotaan, että siellä on kylmää vettä. ap
on ihan Riccionen vieressä. Hivenen rauhallisempi paikka, mutta muuten sitä samaa "turistirysä"-kaavaa...
Ainoa keksimäni haittapuoli Gardasta on saksalaisten lomailijoiden yletön määrä. Lapset nauttivat myös uimisesta järvessä, vaikka tottahan tuo on, että vesi on viileää. Sää oli kuitenkin kuuma, joten viileä vesi ei haitannut. Hotellissa oli myös kunnollinen uima-allas. Kävimme Venetsiassa ajelemassa gondolilla ja sitäkin lapset ovat monesti muistelleet. Itse en pidä noista rantapaikoista yhtään. Sisilia ja Sardinia ovat meiltä kokeilematta ja molemmista olen kuullut paljon hyvää.
Onko meri siellä jo puhdas?
Takavuosina siellä oli ihan hirveässä kunnossa ranta, roskaa, levää, vaahtoa ihan rannat täynnä.
Voihan olla, että asialle on jo tehty jotain?
Itse olin Riccionessa siis, vietin heti koko kesän kun kerran menin. Ihana paikka kyllä sinänsä ja just toi rantasysteemi mahtava, kun sitä on kilometritolkulla ja jatkuu paikkakunnasta toiseen :)
pakettimatkoja mutta esim lennot Firenzeen tai Pisaan, siitä alas Piombinoon ja laivalla yli. Ihania 3-4 pikkuhotelleja, upeita rantoja ja kauniita maisemia.
Cattolican ranta oli ihan kiva pienten lasten kanssa, kävelykadun ravintoloita kannattaa välttää. Paremmat ravintolat on siellä ensimmäisten korttelien takana missä paikalliset käy. Kylä sinänsä viihtyisä.
Ligurian rannikolla runsaasti kivoja kyliä; Diano Marina, Albenga, Alassio jne joissa voi lomailla lasten kanssa.
20 vuotta sitten oltiin Bibionessa, siellä on ilmeisesti edelleenkin runsaasti saksalaisia mutta siistiä ja kivat matalat rannat.
häämatkalla, jonne tuli vahingossa tilattua matka, mutta mietimme, että lapset varmaan tykkäävät sitten tästä! :D Paljon kaikkea lasten juttua, rantaa, jätskiä, puuhamaata, turistikojua yms. Onneksi sieltä pääsee todella helposti Roomaan, Pesaroon yms. junalla.
meri sameaa. Jos sellaisesta pitää, mikäpä siinä. Sisilia on ihana, merikin kirkas...
Vinkkejä vuodelle 2016 Italiaan alakouluikäisten lasten kanssa? emme pidä turistirysistä emmekä halua viettää tuntitolkulla rannalla aikaa. Kiinnostaa nähtävyydet yms. ja rannalla oltaisiin vain muutama tunti eikä edes päivittäin.
Vinkkejä? Ikinä ei olla oltu Italiassa.
Lasten kanssa kaikki sujui hyvin, ihmiset ystävällisiä eikä tungettelevia. Kaupoissa sai rauhassa katsella. Ruoka hyvää ja ranta ok.
Aurinkomatkojen retkiohjelma oli myös hyvä, kävimme Venetsiassa ja San marinossa.