Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saadaan työpaikka?

Vierailija
04.03.2010 |

Ei näytä työn saaminen onnistuvan hakemuksia lähettämällä.

Jospa ryhtyisin soittelemaan? Mitkä firmat palkkaavat ihmisiä yleensäkään? Mihin kannattaa soittaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekin kun keksit keinon...

vielä 10v. sitten ei ollut ongelmaa...

Vierailija
2/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä alan töitä haluaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut työpaikan laittamalla hakemuksen suoraan yritykseen joka kiinnostaa, tai mol.fi sivuilta löytyneeseen työpaikkaan.

Olen parhaillaan töissä mutta haen uutta paikka, ja sain juuri kutsun työhaastatteluun.

Hyvä, lyhyt hakemus + cv on kaiken a ja o. Haastattelut karsii loput.

Vierailija
5/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks turhaan nähdä vaivaa!

Vierailija
6/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain töitä puolen vuoden työttömyyden jälkeen kun entiseltä työpaikaltani jäi työntekijä äitislomalle. Eivät laittaneet paikkaa edes hakuun vaan soittivat ja kysyivät kiinnostaako työ.

Avoimia hakemuksia kannattaa silti lähettää ja soittaa yrityksiin. Voi olla että kiinnostuvat sinusta ja nimesi jää muistiin. Osaamistaan kannattaa markkinoida aktiivisesti.

Vierailija
7/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma työnhakijat ilmoitus.

Vierailija
8/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa firmoihin ja lähettää vaikka lisäksi samaan firmaan hakemus kirjallisetikin ja näyttää että on kiinnostunut.

Pääkaupunkiseudulla ainakin postinjakelussa on ainakin jokin aika sitten tarvetta työntekijöille.

Vierailija
9/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sukulaisia. Eikä sukulaisia varsinkaan semmoisissa tehtävissä, että niistä olisi apua.

On niin noloa kun suositteljoitakin kysyvät, niin ei mulla ole ketään.

Vierailija
10/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hakemuksen yhteydessä pitäisi aina soittaa.

- suurin osa työpaikoista ei tule auki työkkärin sivuille, joten kannattaa lähetellä avoimia hakemuksia.

No, omat työpaikkani olen kuitenkin saanut hakemuksen perusteella (olen soittanut aina ja vähän kysellyt lisää ennen hakemuksen laittamista) ja kaikki niistä ovat olleet auki työkkärin sivuilla. Hakuammunta avoimilla hakemuksilla ei ole koskaan tuottanut tulosta.

Vierailija
11/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sitten kyselette, kun soitatte hakemuksen lähettämisen jälkeen?

Vierailija
12/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä kysyy, on kiinni tietysti paikasta. Kysymykset on varmaan aika eri, jos haet lähihoitajaksi kuin sinne postinjakeluun. Tai opettajaksi. Aina voi kysyä työyhteisöstä, millainen ryhmä, montako kollegaa, millainen organisaatio. Ja tietysti lisää itse tehtävästä, millaiset painotukset, millaisia asiakkaita tm.

Mitä te sitten kyselette, kun soitatte hakemuksen lähettämisen jälkeen?

Vierailija
13/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit hakea samaan firmaan uudelleen? Itselläni nykyinen vakkarin paikkakin on vanha kesäduunipaikka (siis nyt toimet aivan erit) ja sain vakkaripaikan ilman, että heillä oli oikeastaan kysyessäni tarvetta juuri sellaiselle toimelle, johon minut palkattiin. Pomo vain sanoi kysyessäni, että minulle löytyy aina töitä ja halusi keskustella siitä, mitä haluaisin tehdä. Sitten sainkin oikeastaan juuri sen toimenkuvan, jota itse olin halunnut ja vielä toivettani paremman palkan, jota vielä nostivat puolen vuoden kokemuksen jälkeen reilusti ilman että olisin pyytänyt..ja siis palkkani on 2v sitten valmistuneelle mielestäni hyvä, kun maksavat reilusti yli maan keskipalkan ja asumme pienellä paikkakunnalla:)

Että meinaan vaan että paras kaiku olisi hyvin tehdyllä työllä, jos olet jossain sopivassa firmassa joskus ollut töissä? Itseäni on nimittäin oikeastaan joka paikasta, jossa olen ollut töissä, pyydetty uudelleen töihin enkä ole koskaan (edes yhtä päivää) ollut työttömänä, en edes opiskeluaikana kesäisin/lomilla.

Vierailija
14/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain menee.:-/ Jos jossain on paikka julkisesti auki, voisin paikasta soittaakin,mutta avoimen hakemuksen perään en soita. Vähän vaivaannuttava tilanne jos heillä ei kerta kaikkiaan ole töitä tarjolla.

Vierailija
15/15 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut neljästä työpaikastani kolme sillä tavalla, että olen vaan laittanut oman toimialani firmoihin avoimia hakemuksia. On tärpännyt tosi nopeasti.

Tämä saattaa toimia paremmin pienissä yrityksissä, joissa rekrytointi-ilmoituksia ei pistetä kovin usein ja rekrytoinnit jää muutenkin jokapäiväisten kiireiden jalkoihin. Niin kuin nyt viestintä- ja mainosalalla, missä itse työskentelen.

Tänään haastattelin kaksi mahdollista työntekijää meille, molemmat olivat laittaneet avoimen hakemuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi