Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän vauvallani on?

Vierailija
04.03.2010 |

Melkein aina kun nostan hänet syliini niin parkaisee todella kovaa ja säikähdän.

Hellästi ja normaalisti nostan niin silti. Olkapäälle jos laitan tai muuhun asentoon niin ei sano mitään, mutta syliin kun ottaa niin parkaisee ison ja kuuluvan huudon ihan niinkuin se sattuisi.

Voikohan olla massu kipeä tai sitten jotain muuta. Joka kerta tätä ei kuitenkaan tule mutta useasti kyllä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänet ensin kyljen kautta vatsalleen ja sit nostat vasta ylös selkä edellä. Näin nostettuna vauva ei säikähdä.

Vierailija
2/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tapaan nostaa siten, että käännän ensin kyljelleen ja alan siitä nostamaan itseäni kohden. Yleensä käännän vielä samalla niin, että tulee selkä edellä.

Mietin vaan, että olisiko kylkiluu/solisluu tms synnytyksessä mennyt? Kannattaa neuvolassa puhua asiasta, niin tutkivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen laittanut kädet aina kainalon alle ja tuen samalla päätä, mutta en välttämättä joka kerta nosta kyljen kautta eli saatan nostaa suoraankin ylös vauvan.

-ap

Vierailija
4/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nostat kyljen kautta, sitä päätä ei tartte kannatella. Silloin ei niska repsahda niinkuin repsahtaisi suoraan selältään nostettaessa.

Vierailija
5/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis luunmurtuman mahdollisuus. Kun meidä pojalla oli murtunut solisluu (oli toki vanhempi, likemmäs 2), ei sitä huomannut muuten kuin että jos koski häntä hartioiden alueelle, parahti itkemään. Onneksi menimme kuitenkin heti lääkäriin vaikka vähän mietityttikin että ylireagoimme (jopa ekat lääkärit yliopistosairaalan päivystyksessä olivat sitä mieltä ettei siellä mitään ole, ja vasta ylilääkäri halusi välttämättä ottaa röntgenkuvan, ja luunmurtumahan sieltä löytyi...). Eli minä pyytäisin kyllä lääkäriä tutkimaan, ei ole ihan tavallista tuo (meillä kolme lasta, en ole aina nostanut kyljen kautta, enkä muista mitään vastaavaa...).

Vierailija
6/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nostaa suoraan selältään ylös (ei siis kyljen kautta) saattaa olla hiukan huima nousu... Kokeileppa ite nousta siten että pää jää jälkeen.. vaikkakin tukisit niskaa niin nousu suoraan ottaa ihan oikeasti päästä, huimaava tunne. Saattaa itkeä sitä. Nosta aina kyljen kautta.

Vierailija
7/7 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei siis joka kerta edes huuda tai parkaise kun syliin otan..eli en oikein uskoisi että joku luu olisi poikki. Miten olisi voinut mennäkään. Kylvettämiset ja muut kun ei satu tai mitään ja on todella rauhallinen vauva. Parkaisee vaan usein juurikin kun nostan syliin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan