Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaatteisiin hurahtaneet kotiäidit!!

Vierailija
04.03.2010 |

Millä rahoitatte hankintanne? Tämä on varmaan ikuisuusaihe täällä, mutta minua ihan oikeasti kiinnostaa. Itseltä loppui juuri äitiysloma (ja tulosidonnainen päiväraha n. 1600e/kk käteen) ja nyt saan vain kotihoidontuen (n.250e käteen/kk) ja lapsilisän. Kuntalisää täällä ei ole. Tähän mennessä olen hankkinut lapselle kaikkea ihanaa, mutta miten ihmeessä kotihoidontuki riittää mihinkään!!?? Tähän on turha tulla sellaisten moralisoimaan, jotka eivät välitä lastenvaatteista, minä välitän ja haluan ehdottomasti pukea vauvani kauniisti ja hyvin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa asumiskulut ym. minä sitten käyttötavarat, eli ruoat ja vaatteet. Ostan paljon alesta, koska tykkään ostaa kauniita ja laadukkaita vaatteita, mutten ökyhintaan, lisäksi tykkään kierrellä kauppoja. Ostan myös kutsuilta, netistä, nettikirppareilta. Taviskirppareilta en enää löydä kunnollista meidän lasten kokoisille. Vaatteet kiertävät sitten suurin osa huutikseen, jossa niistä olen saanut ihan hyvin takaisin. Nytkin olen myynyt alkuvuodesta useammalla sadalla eurolla, ne rahat menevät (ja saavatkin mennä) sitten uusiin vaatehankintoihin. Usein tulee ostettua myös liikaa tai yhteensopimattomia vaatteita, mutta ne olen saanut menemään huutiksessa myös, eikä ole tullut tappiota.

Lasten vaatteet ovat iloinen asia :-)

Vierailija
22/35 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

satsin vaatteita (esim. ulkoiluvaatteita tai syksylla uudet kerhovaatteet). Ma surfaan netissa ja bongailen sielta pitkin vuotta sellaista jota ostan karkkirahalla. Ostan lisaksi aleista varastoon seuraavaa kokoa. Emme saa mistaan kaytettyja vaatteit, joskus ostan kirppikselta. Eniten kylla talla hetkella uutena.

Meilla myos oli esikoisen ollessa pieni vahemman rahaa kaytossa ja haluan nyt ottaa kaiken irti kun lapset viela suostuvat kayttamaan aidin valitsemia "lapsimaisia" ihanuuksia. Tykkaan siis lastenvaatteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä itse vanhempainrahalla eli hätää ei ole. Kodinhoidontuki on kyllä tosi pieni ja ei sillä paljoa mitään hankita. Töihin olen kyllä ajatellut mennä vielä tämän vuoden puolella. Täytyy sanoa, että tyttövauvallamme (5kk) on liikaa vaatteita, mutta ei voi mitään. Lindexiin olen hurahtunut eli en osta mitään huippukallista edes. Jos jotakuta häiritsee, mihin rahani laitana, niin so what..mäkin aleista ostan seuraavaa kokoa. Huutonetissä yritin myydä, ei mennyt kaupaksi (liikaa tarjontaa!)

Vierailija
24/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat., Ostan mitä haluan.Mies on siunannut harrastukseni ja mm. lukee blogiani.Meille on tärkeää pukea lapset kauniisti.

Pidän lastenvaateblogia.

Vierailija
25/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun töistä tienaamia rahoja.

Vierailija
26/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saat käsityksesi sieltä.

Vain kourallinen ihmisiä on niin hurahtaneita, että

-ostaa lapselleen ties kuinka monta haalaria samaan kauteen

-käyttää tuhottomasti aikaa juostakseen läpi eri kauppojen tarjouksia ja tarjontaa

-ostaa "jokaisen" eteensattuvan ihanan vaatteen ja myy sitten pian huudossa pois lähes käyttämättömänä!

Itse olen pukenut poikaa 3v erittäin kivasti (ja saanut aikalailla vaatteista kehuja ystäviltä/tuntemattomilta/tutuilta/pk:sta jne).

-Ostan yhden laadukkaan haalarin/kausi (usein alesta)

-Piristän kivoilla hatuilla (ei niitäkään tarvitse olla aina vaihtamassa, vaan se yksi erikoinen/kaunis/hyvä voi olla koko talven päässä!). Ja toki kaksiosainen asu lisäksi esim. kauppa-/teatteri-/kyläilyreissuja varten

-Kenkiä riittää parit hyvät (niissä omasta mielestäni tärkeintä käyttömukavuus)

-Huutonetistä saa edullisesti pienen lapsen vaatetta vähän käytettynä (ja siellä voi niitä omia ylimääräisiä sitten myydä)

-Kun miettii yhden/kaksi pääväriä mitä lapsella käyttää, on kaikkia vaatteiat helppo yhdistellä toisiinsa ;)

Hoitovapaalla meillä jäi esim. pinnasänky turhaksi ja kun sen myi eteenpäin, sai aika monta vaatetta lapselle ;)

Mä pidän lastenvaateblogia mutta ei meillä ollut nytkään kuin 2 talvihaalaria (mulla on 1 lapsi) ja kevääksi on 1 haalari ja 1 housut + takki yhdistelmä. Ja mä käyn töissä enkä kerkeä juosta tarjousten perässä tai joka kaupan tarjontaa katsomassa! Käyn harvoin kaupoilla, ehkä kerran kuussa ja silti lapsella on vaatteita. Netistä ostan kyllä aika paljon mutta kyllä joka vaate tulee ihan käyttöön enkä tee "harhaostoja" kovin usein!

Ja kaikki ostot rahoitetaan ihan mun palkalla! =)

Vierailija
27/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis etukäteen varastoon. Sitten normaalihinnalla ostetaan mitä tarttee. Toki en kenkiä ja ulkohaalareita ole uskaltanut varastoon ostaa, kun on kyseessä eka lapsi eikä hajuakaan 2vuotiaan tai 3vuotiaan koosta (niin, meillä alle 1,5v vanhana käyttää jo osittain 90cm vaatteita, vähän merkistä riippuen). Sisävaatteita,paitoja, housuja sukkia uskaltaa hyvin ostaa ennakkoon, niille on käyttöä anyway jossain vaiheessa.

Vierailija
28/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tykkään pukea lapseni nätisti. Mulla on tyttö 2v2kk ja poika 3kk, olen yksinhuoltaja ja nyt äitiyslomalla, eli tulot eivät päätä huimaa (yhteensä n.1200e/kk josta puolet menee vuokraan) eli ei kyllä kovin paljon jää vaatteisiin. Koitan laittaa säästöön joka kuukausi edes pari kymppiä, ostelen aika paljon huuto.netistä,sieltä voi joskus löytää tosi kivojakin vaatteita halvalla. Ja kirpparit kannattaa tietty myös katsastaa. Ja pieneksi jääneet vaatteet myyn huutonetissä ja niillä rahoilla sitten ostan lisää sopivia vaatteita.

Vierailija
29/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva pukea lapsi(tyttö)kivoihin ja nätteihin vaatteisiin. Vielä kun siihen voi näin äitinä vaikuttaa :)

Vaatteet ostan Huuto.netistä, aleista ja normaalihintaisina kaupoista.

Vierailija
30/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettuna ensin "niskalimassa"töissä aherrettuaan.

Mies ei osallistu vaatehankintoihin.

Vierailija
31/35 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden jälkeen myynyt (kolmen lapseni) vanhoja vaatteita noin 500 eurolla. Se on kuitenkin puolet lisää kotihoidontukeen :) Ja kaikki menee uusiin. Jotka nekin pääosin ostan kirppikseltä. Pojan housuja pitää ostaa uusina.

Vierailija
32/35 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn kirppareilla ei-merkilliset ja huutiksessa merkilliset vaatteet, niistä saa rahaa.

Alesta kannattaa hankkia mahdollisimman paljon ja blogeista saa huippuja ale-vinkkejä.

Vierailija
33/35 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä lapsiahan minä hoidan kotona, sehän on selvää että tulot jaetaan tasapuolisesti perheessä. Meillä on aina ollut näin, myös silloin kun olen itse tienannut enemmän kuin mieheni. Yhteinen tili on ollut käytössä alusta asti.

Vierailija
34/35 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyöritän myös lastenvaateblogia, olen kotona työttömyys- sekä koulutustuella, koska opiskelen. Vaatetan yhtä lasta ja useimmiten omasta rahastani. Ostan lähes kaikki merkkivaatteet alennuksesta netistä ja paljon myös ihan perus H&M ja Lindex.

Talveen meillä on yleensä 2 kunnon haalaria, jotka yritän bongata edellisvuoden alesta.

Osan lastenvaatteista ostan myös lahjarahoista, joita tulee jonkin verran sukulaisilta.

Vierailija
35/35 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat kuitenkin kasvavat kovaa vauhtia eikä suurin osa vaatteista mene miksikään yhden tai kahden käyttäjän jälkeen.

Tottakai voi ottaa itselleen uuden harrastuksen ja alkaa tekemään vaatteita itse. Ainakin olisivat uniikkeja ja mieleisiä. =)

Ja ainahan voi laittaa muutaman kympin sivuun kuussa ja ostaa vähän harvemmin uusia ja kalliimpia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä