Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän muksulle VAIN PARASTA!!!"

Vierailija
03.03.2010 |

Mikä riivaa ihmistä, kun köyhistä köyhimmät mesoaa tällä tavalla? Todellakin ovat toimeentulotuella, pieni vauva eikä rahaa yhtään ylimääräistä. Silti pitää saada uudet vaunut lapselle, uusi sänky, uutta sitä ja uutta tätä. Liittyivät juuri kirjakerhoon, mistä tulee pari pientä, tosi ohutta lasten kirjaa kuussa jopa kolmen kympin hintaan!! Miksei kelpaa hyvä käytetty?

Mekin aika pienillä rahoilla eletään, mutta sen mukaan myös. Tuntuisi hullulta laittaa yli puolen kuun palkka pelkästään lasten vaunuihin?

Meillä vaunut ostettiin kirpputorilta taskun pohjalla pyörivillä vaihtorahoilla, oli tosi vanhat, mutta aivan ihanat ja tosi hyväkuntoiset. Suuri osa vaatteista on kierrätettyä tavaraa, divareista ja antikvariaateista haalin muutamalla kymmenellä sentillä lapselle kirjoja ja leluillakin on leikkinyt jo aika monta muuta ennen meidän vaavia.

Tietysti sitä saa laittaa rahansa ihan mihin huvittaa, mutta hullulta tuo tuntuu...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin uuden patjan pinnasänkyyn ja äitiyspakkauksen tavarat on uusia, kaikki muu käytettynä. Rahaa ei ole, ei ole koskaan ollukkaan eikä varmaan tuu oleekkaan. En tod ymmärrä miks pitää olla uutta vaikkei olis siihen varaa. Onx käytetty jotenkin huonon ihmisen mitta? Vai pitääks vaan näyttää naapurille?..

Vierailija
2/9 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ja miehelle kelpaa vähän huonompikin.

Näin olen koko ajan toiminut, enkä näe siinä mitään väärää. Lapseni ovat kallein aarteeni maan päällä, joten miksi en heille antaisi sitä kaikkea hyvää mitään vaan irti saan?

En ole koskaan ostanut mitään käytettynä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Sen mitä saan hankittua, haluan uutena. Olen mieluummin ilman kuin roudaan kotiini mitään käytettyä ja vanhaa. Se ei vaan ole mun juttuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se naapuri nyt noin sinut saa kimpaantumaan? RAUHALLISESTI VAAN.

Vierailija
4/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostettiin vauvalle hoitopöytä ja pinnis Huutonetistä! :D

Vierailija
5/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pudottaa silmät päästäni, kun eräs puolituttu puhui ääneen että eivät tiedä ottavatko naisen siskon lasten vanhan sängyn vai ei... Siis jos oma sisko tarjoaa ilmaiseksi vähän käytetyn pinnasängyn niin miettivät ennemmin uuden ostamista!

Mä luulen että se on jotenkin korvien välissä, psykologinen juttu... järjen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
6/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsuuden traumojaan ehkä paikkailevat tällaisella käytöksellä. Eihän pieni lapsi ymmärrä olla yhtään onnellisempi vaikka saisikin yönsä nukkua uudessa sängyssä. Kunhan lapsella on kuivaa, lämmintä, vatsa täynnä ja joku joka rakastaa, niin varmasti on onnellinen.

Vierailija
7/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänkyä joka ei sopisi muuhun sisustukseen.

Oltais saatu kaverilta puunvärinen pinnasänky mutta en tod huolinut.

Halusin tumman pähkinän, koska meillä on kaikki muutkin kalusteet tummaaa, pähkinää tai wengeä.

Haluan että koti on tyylikäs ja yhtenäinen lapsen synnyttyäkin, eikä sen näköinen että joka kaluste on eriparia.

Vaatteita olen saanut kavereilta kasseittain ja ostanut kirpparilta tosi paljon.

Turvakaukalo, sitteri, leikkimatto ym kaikki on kaverilta, vaunut serkulta..

Sänky oli ainut minkä halusin ehdottomasti uutena, sitä katselee kuitenkin niin kauan että täytyy sen silmää miellyttää.

Kaveri on just sellainen, että hyväksyy kaiken mitä ilmaiseksi saa, ihan sama miltä näyttää..

Vierailija
8/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama, sänky haluttiin ostaa uutena vaikka tarjolla oli useampiakin käytettyjä. Vanhat lastulevykalusteet taas maalattiin huoneeseen sopivaksi. Lisäksi joitain vaatteita olen ostanut itse ja joitain saanut kavereilta lainaksi. Myös sitteri ja rintareppu on lainassa. Kirpparilta olen ostanut muutamia kirjoja, mutta hirveetä ylihinnoittelua nykyään pienen kaupunkimme ainoalla kirpparilla... vauvan vaatteita saa halvemmalla cittarin ale-rekistä.

Ongelmana tosin on ''ystävä'' joka ei kysy että haluanko jotain, vaan kantaa sitä tavaraa (esim vaatteita ja leluja) niin että sitä on nurkat väärällään.

Vierailija
9/9 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu kelpasi käytettynä. Köyhä olen, kyllä.

Sitä olen tässä ihmetellyt että kun monella köyhällä on hiton kovat standardit kaiken suhteen. Siis juuri tuo tyyli haluta kaikki uutena, merkkituotteiden ostelu pienistä palkoista/tuista jne. Eihän asia minulle kuulu mutta yrittävätkö kenties todistaa itselleen jotain? Jos, niin mitä?