Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle oli tullut paino rv 30 mennessä?

Vierailija
03.03.2010 |

mulle 800g

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painoa tullut 7.6 kg. Toivottavasti ei enää viidessä päivässä paljon nouse, ens keskiviikkona sektioon..

Vierailija
22/32 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoa tullut 10-12kiloa. Vähemmän kun edellisillä kerroilla, mutta silti siis paljon. Ei kyllä huoleta, aina on paino tippunut itsestään takas lähtöpainoon 50kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla ne ylimääräiset raskauskilot itsestään lähtevät...itsellä nyt kolmas raskaus ja 6-7 kg tullut nyt viikolla 30.Vaikka parikiloa on vaan edellisistä jäänyt olen todenteolla joutunut ne laihduttamaan.Toiset väittää että imetys vie kilot,-itsellä ainakin maitoa pukkasi vain entistä enempi mitä enempi imetin ja tämä yleisempää kuin itsestään lähtevät kilot.Ihmetyttää myös tapaukset joilla ei ole tullut kuin muutama gramma painoa näihin vikkoihin..lihavat/pullukat ovat tietysti eriasia kun sitä rasvavarastoa on jo enempi...itse olen norm.painoinen/norm.indeksi ja painoa tullut aina n.12kg eli aika suositusten mukaisesti..nyt yritän että jäisi edes 10 kiloon ettei ihan 5-6 kiloa tarttis taas laihduttaa kun ei ne vaan todellakaan itsestään häviä....ajatelkaa hyvät naiset,itsestään häviävää läskiä,,,saa nauraa,,sellaista ei vain ole olemassa!!,kovaa hommaa laihdutus vaikka urheilullista elämää vietänkin,en suosittele,paremmin jaksaa arjessakin kun ei jää liikakiloja Terv.Nainen 35-v

Vierailija
24/32 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällaset ketjut on aivan turhia,jos "unohdetaan" mainita lähtöpaino tai BMI. Mitä väliä onko jollekin tullut painoa 200 g vai 12 kg, jos ei oteta huomioon, että toinen on raskaaksi tullesaan painanut 90 kg ja toinen 50 kg!

Meillä ainakin lääkärillä näytetään suositeltavasta painonnoususta taulukko, joka on porrastettu lähtö BMI:n mukaan. Itelläni lähtö-BMI on 21, jolloin painoa pitäisi tulla 13-16 kg vähintään, nyt rv 28 on tullut 8,5 kg. Edellinen lapsi painoi syntyessään 1,7 kg, joten kyllä hyvällä ruokahalulla tätä toista kasvattelen, ja kyllä vituttaa ne ketkä kehuskelee ylpeenä jollain 0,1 kg:n painonnousulla, miten joillekin voi oman kropan ulkomuoto sen 9kk:n ajan olla NIIN tärkee!

Vierailija
25/32 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä: 9,3kg 

Toisessa: 11,2kg

Kolmannessa: 10,6kg

Vierailija
26/32 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

kiitos tästä! Ei sinulle sattuisi olemaan linkkiä ko. taulukkoon?

Minulla lähtö-BMI aivan sama, ja nyt viikolla 30+4 painoa tullut 6 kg. Olin tästä todella huolissani, kun tiukasta ruokavaliosta huolimatta olen samoilla linjoilla kuin ed. lapsen kanssa. Hän painoi syntyessään 4,5 kg, ja vaikka sokeritasapaino oli silloin minulla koko ajan ok, niin pelkään taas tällä painonnnousulla kasvattavani samanlaista jättiläistä...

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 14:23"]

Meillä ainakin lääkärillä näytetään suositeltavasta painonnoususta taulukko, joka on porrastettu lähtö BMI:n mukaan. Itelläni lähtö-BMI on 21, jolloin painoa pitäisi tulla 13-16 kg vähintään, nyt rv 28 on tullut 8,5 kg. Edellinen lapsi painoi syntyessään 1,7 kg, joten kyllä hyvällä ruokahalulla tätä toista kasvattelen, ja kyllä vituttaa ne ketkä kehuskelee ylpeenä jollain 0,1 kg:n painonnousulla, miten joillekin voi oman kropan ulkomuoto sen 9kk:n ajan olla NIIN tärkee!

[/quote]

Vierailija
27/32 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikko 30 ja 13 kg on painoa tullut. Lähtöpaino oli 55 kg. Neuvolassa syyllistetään helposti jos painoa tulee nopeaan tahtiin tai muuten raskausaikana paljon, oli mukava nähdä että en ole poikkeustapaus vaikka painoa on kertynyt näille viikoille näin paljon.

Vierailija
28/32 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja kyllä ne lääkärit ja neuvolantädit kovasti syyllistää, jos sitä painoa nousee liikaa. Itsekästähän se on itseään tahallaan lihottaa, kun tutkimustulokset viittaa siihen, ettei se suuri painonnousu ole sikiölle hyväksi.[/quote]

Viikolla 30 raskauskiloja oli 13 - 14. Lähtöpaino normaali, ja olen keskimittainen ja sporttinen. Neuvolassa tätä ei ole pidetty liian paljona, ja nousu on ollut tasaista. Maha on kyllä iso ja rinnoissa ja yläreisissä on lisämassaa, mutta ei ole turvotusta missään. Sokeriarvot ovat normaalit.

En voisi nyt tahallani lihottaa itseäni, se vain olisi aika mahdotonta. Makuhermot hylkivät roskaruokaa, ja hedelmät ja kasvikset maistuvat. Lisäksi vauvamaha vie tilaa vatsalaukulta, enkä pysty enää syömään läheskään yhtä isoja kerta-annoksia (edes hedelmiä) kuin normaalisti. Ainoa lihottaja on, etten jaksa liikkua kovin paljon, koska maha painaa ja pakottaa lepoon ja koska väsyttää. No, raikas ja kevyt jäätelö ja mehujäät maistuvat tavallista useammin, mutta kohtuus niissäkin.

Vierailija
29/32 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo laiha ennen raskautta ja paino nousee vain grammoja raskausaikana niin ei ole tervettä koska silloin on laihtunut oikeasti. Lapsi painaa loppuraskaudessa ainakin sen n.3kg ja siihen päälle vedet ja istukka ym ym. Kropan pitäisi kuitenkin pystyä synnyttämään ja imettämään. Minullakin jäi synnärille molemmilla kerroilla 10 kg ja ei ollut edes mitään turvotuksia.

Mammareksia on tabu!

Vierailija
30/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennoin 162cm ja lähtöpaino oli 66kg.

Nyt menossa 29+5 ja painoa tullut lisää vähän alle 6,5 kg. Ensimmäiset 3kk paino pysyi samassa.

Vierailija
31/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 kiloa!! Että semmoista. Ja ihan on normaalia kuulemma. Enkä kule ennen kuullut, että joku ei ole juurikaan lihonut...

Minusta se on huolestuttavaa jos joku lihoo 15kg. Painon nousuhan on ihan eriasia, sitä voi tulla se 10-20kg.

Vierailija
32/32 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkolle 30 mennessä kymmenisen kiloa. Lähtötilanteessa olin hoikka ja olen syönyt ja liikkunut aivan kuten aiemminkin eikä ole ollut pahoinvointia tai mielitekoja syömisen suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä