Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v 10kk ei osaa pukea, mutta osaa kohta lukea, mitä mieltä?

Vierailija
03.03.2010 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on, kun vanhemmat tekevät kaiken lapsen puolesta. Nyt olisi korkea aika harjoitella sitä pukemista.

Vierailija
2/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä 3v 9 kk pukee ja lukee. Ensimmäisen on hallinnut jo pitkään, jälkimmäisen jalon taidon oppi kuukausi sitten. Ja ei, en odota lapsestani nobelistia. Sattui vain herkkyyskaudet sitten tähän saumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mäkään mitään ihmelasta odota, kunhan nyt kouluun mennessä edes sisävaatteet itse pukisi. ap

Vierailija
4/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa olla äidin vauva, kun kerran pikkuvelikin on. Ennemmin ehkä tuolla on asperger kuin cp. En oo kyllä ennen nähnyt cp-vammaisen kiipeilevän ja juoksevan niin kovaa hoplopissa.

Vierailija
5/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjussa vain piti auttaa ja senkin oppi alle 3,5vuotiaana.

Lukemaan oppi vähän reilu 3,5cuotiaana.

Eli ei tee vaikutusta lapsesi lukeminen, pukeminen (tai sen tekemättömyys) sinäänsä ihmetyttää.

Ja ei, en minä tullut mitenkään kehumaan lapseni taidoista, kun sitä kumminkin kohta joku väittää.

Vierailija
6/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin opettivat potallekin, kun en itse viitsinyt. syömään itse oppi kyllä jo 1-vuotiaana kun mä en enää vitsinyt syöttää.

Vierailija
7/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun tylsää et lapset osaa jo noin pieninä lukea!! saattehan silti lukea heille vielä satuja? jotenkin vaan tosi aikaisin. mitäköhän tekevät koulussa 7 vanhana, kun siellä opetellaan tuo lukeminen??

kyllä monet 2+ vuotiaat pukevat jo osan vaatteista ja varmaan useimmat 3 vuotiaat osaavat pukea halutessaan melkein kaiken. meidänkin lapsella on välillä vauvapäiviä, jolloin musta on ihanaa kun saa auttaa, täytti just 3v..useimmiten ei saa auttaa yhtään enää =(

Vierailija
8/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa katsotaan syksyllä aika pitkään, jossei lapsesi silloinkaan vielä osaa pukea. Mutta tosiaan diagnoosin saa varmaan sitten aika nopeasti.

Vierailija
9/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nelivuotiaani usein teeskentelee ettei osaa tehdä asioita joita ei vain sillä hetkellä satu huvittamaan. Kuten esim. kenkien jalkaan pukeminen, on se kumma kun se joinakin tiettyinä aamuina on ihan ylivoimaisen vaikeaa vaikka muulloin sujuu normaalisti...

Vierailija
10/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppisi taitoja, joita en viitsi pakottaa oppimaan. ja diagnoosilla saa parempaa hoivaa ja minä kelalta enemmän rahaa. lapsella on uhmakkuushäiriö, kuten mullakin. ap

Vierailija
11/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mentiin hoplopiin. sitä ihmettä ei kyllä kotona ole tapahtunut.

Vierailija
12/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten en olisi niin varma et oppii siellä sen enempää, nykyään on tyyliin 10 lasta ja 1 vittuuntunut täti vaikka "tilastollisesti" olisikin useampi...

Vierailija
13/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut menevät ulos tai tulevat sisälle. Siperia opettaa. ja pikkuveli oppii ennemmin.