Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei jaksa enää

Vierailija
03.03.2010 |

Asia on nyt niin,ettei mulla ole enää voimia. Tää viimeinen viikko vei sen viimeisen pisarankin minusta mitä oli jäljellä. Haluaisin vain palata ajassa taa päin. En tekisi tätä kuopusta. Niin julmaa kuin se onkin ja niin paljon kuin rakastankin lasta. Silti siirtyisin takaisin jos voisin.

Luulin,että minä en koskaan väsy,enkä masennu. Vaikeaa on ollut aiemminkin,mutta tämä...

Lapsi syntyi ja heti oli selvää,alusta asti,että hän on todella allerginen. Nyt ikää on vuosi ja 5 ruoka-ainetta jotka käy. Taistelua on ollut ruokien ja kaikkien suhteen. Imettänyt olen ja laihtunut kun imetysdietti on niin tiukka. Hiuksia lähtee tukkoina.

Keskiviikkona esikoinen sairastui mahatautiin. Perjantaina kuopus ja minä,lauantaina mies. Muut olemme toipuneet,mutta 1v oksensi vielä viime yönä.

Mulla loppui maidon tulo kokonaan sunnuntaina. Sen jälkeen kuopus ei ole juonut mitään. Perjantain ja maanantaina välillä pissaa tuli 4 kertaa.

Menimme sairaalaan. Paino oli laskenut 600g ja lievä kuivuminen.

Laittoivat nenämahaletkun ja Osmosalia sai yhden yön.

Verikokeet aamulla ja ne näytti kai jotain ok koska lähettivät kotiin "toipumaan". Sen jälkeen on pissannut 3krt pvässä ja oksentanut kerran,siis nyt ti-ke välillä.

Juonut ei ole. Syönyt on minimaalisen vähän. Aukile on järkyttävällä kuopalla.

Meillä on käytössä Neocate-korvike,muttei lapsi sitä huoli. Enkä edes tiedä sopiiko kuinka. Mitä jos vaikka polttaa kurkkua juotuna.

Kauramaitoakin koitin antaa. Ei huoli. Kaurapuurojauhe käy syötynä,mutta en tiedä käykö tuo kauramaito.

Olen koittanut vain imettää ja imettää ja imettää. Ei tule. Juonut olen,olen koittanut levätä (hah) ja hieronut rintoja lämpimällä ja kaikkea mahdollista. Imetys vain on tullut tiensä päähän.

Jotain lapsi on saatava juomaan.

Olen itkenyt niin,etten jaksa enää mitään.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti.

Vierailija
2/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeeseen, se voisi vielä palauttaa tuon äidinmaidon erityksen, jos sitä siis toivot.

Tilanteesi on todella kurja, voimia sinulle toivottelen kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko allerginen korvekkeelle? Jos ei niin pullo suuhun, en käsitä ongelmaa?

Vierailija
4/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

allerginen vai ei. Nyt kun on edelleen oksennustauti niin en tiedä oksentaako sitä vai korvikkeen takia.

ja PULLO SUUHUN VAAN? Niinkö. En edes jaksa kommentoida noin tyhmää lausetta.

Osittaisin olisi helpotus,että imetys loppuisi. Se varmasti parantaisi minun omaa elämääni,voisin syödä ja juoda ja ottaa rennommin ja saisin vähän jaksamista enemmän...

Mutta jos en saa lastani juomaan mitään niin miten voisin lopettaa imetyksen??!!

Mutta tosin se taisi loppua jo...

ap

Vierailija
5/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itket ja imetät jos noin paljon häiritsee elämää? Hörpytysmukit, nokkamukit on keksitty!

Vierailija
6/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mahatautiin saakka maitoa kuitenkin tuli. Se ei ollut ongelma,olin valmis tinkimään muusta.

NYT se on ongelma. Lapsi ei juo MITÄÄN. Ja luuletko todellakin,etten ole kokeillut jokaista helvetin keinoa mitä on.

On nokkamukia,hörpytyslasia,pulloa,nokkaa,korkkia,tuttiosaa kaikkea kaikkea kaikkea..

Menen taas kokeilemaan jos lapsi nielaisisi 10ml nestettä ruiskulla vai sylkeekö taas ulos

ap

Vierailija
7/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän ton paniikin, et jos lapsi kuivuu. Onko lapsen vointi mikä? Makkaako vaan ja nukkuu. Jos on hereillä ja touhuaaki niin ei välttämättä hirveetä hätää. Koita kestää.

Ei se enää kauaa kestä. Pienille lapsille voi tulla tosiaan uudestaan mahatauti. Sellasta on nyt ja niin tympeä tauti.

Kyllä sää jaksat!! Voimia! se todellakin kuluttaa niin paljo nuo huolet ja siivoamiset ja hoitamiset....

Mite nyt menee?

Vierailija
8/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan toki tuommoinen stressi vaikuttaa maidontuloon. Ensinnäkin - nyt et ota paineita siitä enää. Anna sen aika olla ohi että itsellesi tulee parempi vointi ja saat voimia, olet kuitenkin hyvin imettänyt ja todellakin tehnyt kaikkesi. Lapsi on erittäin allerginen, sekin on raskasta. Kaverin lapsi söi kans kahden ensimmäisten vuoden aikana 4-6 eri ruokia. Nyt jo teini ja saa syödä kaiken paitsi maitoa. Edistystä siinä alkoi 2-3 vuoden ikäisenä, muistan vielä kun hän sai alkaa syömään vehnää ja sai herkuksi aina ranskanleipää:), oi että hän nautti siitä, tai kun määrätty grillimakkara sai syödä - he grillasivat joka ilta yhden talven. Nyt siihen teidän vointiin tarvitsette apua tällä hetkellä heti. Lapsi rupeaa kyllä juomaan pikkuhiljaa, pakottamalla vähän kerrallaan. Mutta jos on noin kuiva kun kerrot ehdotan kyllä että käytte sairaalassa taas. Voi olla että nesteytys ois paikalla ja siitä kun piristyy juominenkin voi alkaa sujumaan. Pyydä apua läheisimmältäsi että saat kunnon yöunet. Tuntuu kyllä paremmalta taas yhtenä päivänä, lupaan sen. terv kätilö

Vierailija
9/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tultiin kotiin iltapäivällä.

Hoitaja sanoi mennessä "Nyt pääsee äiti lepäämään"... joo,mut kuka sitä lasta kantaa yöllä ellei äiti? Yks yöhoitaja siellä vain oli siinä päädyssä missä oltiin. Kyllä se olin minä joka lapsen kanssa valvoi.

Suorastaan huvittaa nyt kuinka esikoisen kanssa olin huolissani kun se ei syönyt kunnolla hedelmiä, "vain" banaania. Voi luoja mitä antaisinkaan jos tälle lapselle voisin antaaa jotain noin vaan ja se söis sen...

ja samoin olin huolissani kun mummo antoi esikoiselle 2v mehua... voiko typerämpää aihetta huolehtia olla. Lasi mehua silloin tällöiin,mitä väliä.

Tälle antaisin vaikka litran mehua päivässä jos voisin.

1v aukile on edelleen aivan lommolla. Vettä sain juomaan 20ml ja ruiskutin noin 30ml (osa valui pois) NC korviketta.

sairaalaan olen tänään soittanut. Jos tulee pissavaippoja niin pitää pysyä kotona. 3 pienen pientä pissavaippaa on tänään tullut.

Onhan se enemmän kuin viikkoon,mutta...

ap

Vierailija
10/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kutakuinkin samassa jamassa elin vuoden kun mikään korvikekaan ei sopinut, olisiis pakko imettää ja syödä itse minimissään 5 ruoka-ainetta, vähän myöehmmin meni 7 eri ruoka-ainetta ja täysimetin tässä pakossa 14kk ikään, kunnes korvike alkoi sopia NC)

Mutta teidän tilanne:

Ensisijainen tehtävä on varmistaa ettei lapsi kuivu tai näänny, eli pidetään hänet nyt hengissä. Näin ollen kuulostaa kyllä kovasti uuden sairaalareissun paikalta ja nesteytystä kehiin.

Saman tien nyt mietintämyssyyn että kumman valitset, laitetaanko maidontulo käyntiin kaikilla kikkakolmosilla, joilla se varmasti esim. imetystukiryhmän ja muun tuen avulla saadaan kuntoon, mutta ON varmasti rankkaa. VAI lähdetkö totuttamaan lasta pulloon ja otetaanko siis NC nyt käyttöön sillä riskillä ettei sitten sekään sovi.

Tiedän että vaikea valinta ja ettei sairaalassa ainakaan imetystä tueta. tiedät itsesi, voimavarasi ja oletko ns. tahtoihminen. Jos paukkuja löytyy, niin siinä mielessä imetys tietysti turvallisempi nyt kun olet saanut imetysdietin kasaan, jolla lapsi on oireeton. Mutta jollet jaksa taistella sairaalan tuen puutetta vastaan ja mennä oman pään mukaan, niin ehkä se Neocate ja siis pullo olisi oikea vaihtoehto. Ole dietillä siihen asti että olet tehnyt valinnan varmasti ja rauhassa, niin ei tarvitse sitten jälkikäteen jossitella.

Eli nyt vedät napasi pullolleen niitä mitä saat syödä imetysdietin puitteissa ja juot itsekin paljon ettei tämä hidasta maidontuotantoa ja lähdette nyt sairaalaan ja samalla käyt mielessäsi läpi että jatkaako imetystä vai joko olisi Neocaten aika. Voit ilman muuta antaa rintaakin vaikka lapselle sairaalassa annettaisiinkin pulloa ja tästä päätät sinä, eivät hoitajat ja sinulla on oikeus jäädä sairaalaan jos haluat lapsen kanssa.

JOS päädyt imetyksen jatkoon, niin juot ja syöt nyt todella paljon ja hyvin ja tehokkaasti ja valjastat miehen tässä avuksi mahdollimman paljon. Sen lisäksi pidät itsesi ja rinnat erityisesti lämpiminä, pyydät miestä hieromaan yläselkää/hartioita ja sivelemään lapaluiden välistä. Ykkösolutta voit ottaa (no siellä sairaalassa saattaisivat ihmetellä) ja jos päästävät pian kotiin sairaalasta, niin kotona voit yhden keskiolusenkin siemaista niin saat rentouduttua ja se nostaa hyvin maitoa (voit silti hyvin imettää). Ota reiluja annoksia Magnesiumia, esim. 2-3 kertaisesti suositeltu, ainakin muutama päivä. Ylimäärä poistuu kakan mukana ja voi tehdä ripulia, jolloin tiedät että ovit jopa vähentää magensiumia normaaliin suositukseen. Vauvaa pidät rinnalla niin paljon kuin mahdollista, tuntikausia, jos esim nukkuu siinä ja luputtelee. Koetat rentoutua ja tuon stressin keskellä voi apua siitä millä itse psyykkasin itseäni, eli jokainen päivä on pivä vähemmän allergiaa, päivä vähemmän imetysdiettiä. Vaadit itseltäsi tässä vaiheessa VAIN vauvan hoidon, et _mitään_ muuta.

JOS päädyt Neocateen siirtymiseen, niin ainakin Avent-merkkinen tuttipullo voisi olla hyvä, sillä se on muotoiltu enemmän rinnanpäätä muistuttavasti suussa olevaksi kuin perustuttipullot. Sitä voi ainakin kokeilla. Jos haluat vauvan hyväksyvän pullon ja tämän selkeästi valitset ja vauvalla on vaikeaa tottua pulloon, teet parhaiten kun lakkaat tarjoamasta rintaa aivan kokonaan. Päätöksen tehtyäsi voit samantien palata myös normaalille ruokavaliollesi (syö silti vielä useita kuukausia lisäravinteita, sillä imetysdietti vie kropastasi "kaiken" ja voin kokemuksesta kertoa että tunne on huikea ja upea kun sen päätöksen sitten lopulta tekee (tosin me ensin varmistimme että Neocate on jo alkanut sopia). On tietysti tavoite ettei syötöistä tulisi kamalia huudatuksia ja että itse olisit rentona. Jos valitset pullon ja olette nyt muutaman vrk:n sairaalassa, niin voit hyvin pyytää hoitajia antamaan jos se tuntuu itsestäsi hyvältä (minusta tosin ei varmaan olisi tuntunut, mutta jollekin voisi olla niin hyvä). Jos siis sinusta tuntuu voimavarojen puolesta ja muutenkin itsellesi luontevalta lähteä pullon totuttamiseen tässä yhteydessä, niin siinä on kyllä se etu että tuota syömättömyysvaihetta voi kaataa ihan sumeilematta myös sairaalan ongelmaksi, eivät ne voi sieltä kuivunutta ja nesteytettyä vauvaa laittaa kotiin jollei tämä ota maitoa. Eli silloin et ole ongelman kanssa yksin.

Päätätpä niin tai näin, niin ihan hirmusti voimia toivotan, sillä tiedän kuinka rankasta vaiheesta on kyse. Sitä ei tajua kukaan joka ei samaa vaihetta ole joutunut elämään. Vertaistukea löytyy histamiini.com ja yahoo groupsin allergia-listalta.

En tiedä osasinko olla yhtään avuksi tai hyödyksi, mutta yksi asia on selvä, te lähdette nyt juuri sairaalaan jos kerran lakiaukile on kuopalla. Kyllä tämäkin vaihe tästä suttaantuu! Tsemppiä!

Vierailija
11/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmosalia saa apteekista ilman reseptiä (jauhe, joka sekoitetaan veteen) ja maitohappobakteereista (Gefilus plus liukenee nesteeseen) voi olla jotain hyötyä suoliston tasapainon palautumiseen.

Mutta jos aukile kuopalla eikun takaisin sairaalaan. Ei sinun tarvitsekaan jaksaa yksin kotona vaan käyt ainakin tarkistuttamassa tilanteen.

Vierailija
12/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinulla on menkkakierto toiminnassa synnytyksen jäljiltä? Ellei, niin sen alkaminen voi vetää "kuiviin" muutamaksi päiväksi, mutta sitten taas helpottaa kun vuoto alkaa. Tuo on yksilöllistä.

Vielä siitä maidontulsota, että ainakin sillä Aventin pumpulla jotkut ovat saaneet hyvin ylläpidettyä maidon tuloa kun ovat esim. vkon-parikin kokeilleen korvikkeen sopivuutta. Ehkä sillä heruttelu auttaisi sinunkin tapauksessasi silloin kun vauva ei ole rinnalla imemässä. Tuli vielä sekin mieleen että jos vauva on niin väsy mahataudista ja nestehukasta, että imu on hyvin heikkoa, niin lisänesteytys voisi piristää ja saada aikaan napakammat imut ja paremman stimulaation rinnalle.

Vierailija
13/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin olet voiton puolella. Jos joi edes jotai nii tosi hyvä!!

Vierailija
14/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen että jos kaurapuurojauhe käy ja jotkut muut ruoka-aineet, niin onko niitä saatu nyt yhtään menemään. Jos on ja jos kyse vain Neocaten maun outoudesta ettei siksi huoli, niin ehkä sitä voisi ujuttaa ruuan mukaan niin tottuu makuun vähitellen. (Varmaan kyllä olette jo kokeilleetkin ja muutenkin antaneet nestepitoisina löysinä ruuat nyt, jos siis suostuu syömään, mutta kunhan nyt vielä mainitsin kun sitä mielellään haluaisi olla avuksi antaisi jonkin neuvon josta olisi apua kun tietää miten kipeästi sitä tilanteen laukaisevaa keinoa tuossa tilanteessa kaipaisi.)

Vierailija
15/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ajatus, voi olla ettei käy teille, mutta ehdotan, jos kävisi.

Kuinka voimakkaasta lapsi reagoi rintamaidon kautta ruoka-aineisiin? Onko jotain ruokia, jotka voisit ottaa väliaikaisesti ruokavalioosi, ilman, että lapsen oireet pahenevat liikaa? Saisit imetyksen uudelleen käyntiin.

JA minäkin suosittelen sitä sairaalaa, nyt ihan ensimmäisenä.

Vierailija
16/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommalla "lääkeruiskulla" vedellä löysennettyä vauvojen hedelmäsosetta.Jos on siis joku,mikä sopii.

Vierailija
17/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antaa (mehu)jääpaloja lapselle tai jäämurskaa jos haluais. Mahatauti on kyllä kamala noin pienelle. Mehu pysyy kuulemma paremmin sisällä kuin pelkkä vesi.

Vierailija
18/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti syö Piltin päärynäsosetta mut nyt yökkäilee siitä ihan muutenkin,voi olla,et yhdistää sen maun ja oksentamisen jotenkin..

Sairaalaan soitin toisenkin kerran,ei ne ota meitä vaikka aukile onkin kuopalla kun on tullut 3 pissavaippaa tänään (jokainen sis noin 100ml pissaa,punnittiin ne siis ja miinustettin vaipan paino) ja koska on kuitekin syönyt ja leikkinyt...

Tosin poika oli lievässä kuivumassakin järjettömän hyvän tuulinen,on niin iloinen ja tyytyväinen tapaus :'(

Mutta ihan vähän mua helpotti kun söi 1,5dl iltapuuroa (veteen tehty,siis 1.5dl vettä ja siihen muksu kaurapuurojauhetta).

Nyt nukkuu.

Katson nyt sitten aamulla uudestaan.

ap (edelleen todella huolissaan)

Vierailija
19/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin väkisin sairaalaan ja vaikka valehtelisin pissan määrän pienemmäksi! Tsemppiä!

Vierailija
20/27 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda imetys. Niinkuin itsekin sanoit, olosi helpottuu kun ei tarviis siitä murehtia. Monilla se imetys ei vaan onnaa.

Voimia ((( )))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi