Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalla irtisanoutuminen?

Vierailija
03.03.2010 |

Olen hoitovapaalla ja jos nyt sanon itseni irti niin mitä tapahtuu? Alanko saada liitosta rahaa? Etsin toki uutta työtä mutta en voi palata entiseen työhöni mitenkään työaikojen vuoksi (päiväkodin aukiolot ym..).

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut olemaan hoitovaan loppuun ja vasta sitten irtisanoutua

Vierailija
2/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssiajan jälkeen. Karenssiaikana saat toki kotihoidontukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin itse olen tehnyt niin.

Vierailija
4/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut olemaan hoitovaan loppuun ja vasta sitten irtisanoutua

kyllä kesken hoitovapaan voi irtisanoutua?

Vierailija
5/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin joudun olemaan hoitovapaan loppuun? Enkö siis voi sanoa itseäni irti nyt kesken hoitovapaan? t. ap

Vierailija
6/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITsellänikin asia ajankohtainen! jos sanon nyt itseni irti töistä, otanko itse yhteyttä liittoon/työkkäriin vai miten asia etenee? En ole ap mutta kiinnostaa..Työnantajan väli tosi tulehtuneet koska jäin hoitovapaalle, niin en tosiaan takas meinaa mennä enää!!

Vierailija
7/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin joudun olemaan hoitovapaan loppuun? Enkö siis voi sanoa itseäni irti nyt kesken hoitovapaan? t. ap

t. 4

Vierailija
8/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITsellänikin asia ajankohtainen! jos sanon nyt itseni irti töistä, otanko itse yhteyttä liittoon/työkkäriin vai miten asia etenee? En ole ap mutta kiinnostaa..Työnantajan väli tosi tulehtuneet koska jäin hoitovapaalle, niin en tosiaan takas meinaa mennä enää!!

työkkäriin ja liittoon.

Vierailija
9/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voisi irtisanoutua. Käytännössä mäkin olisin tehnyt sitten niin, että mun sijaiseni olis lopettanut perjantaina, minä palaan maanantaina ja irtisanon itseni heti, joten työnantajan olis välittömästi pitänyt alkaa etsiä taas uutta henkilöä tähän paikalle

Vierailija
10/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla ollessakin kuluu ensin irtisanomisaika ennen kuin työsuhde päättyy. Sitten työsuhteen päättymispäivästä 3 kk olet laskennallisesti karenssissa (siis jos haet työttömyyskorvausta, tuo aika merkitään karenssiksi, jolta et saa korvausta).

Käytännössä irtisanoutuminen tapahtuu kuten muutenkin, eli ihan kirjoitat asiasta paperin, ja toimitat sen esimiehellesi.

Vierailija
11/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittautua työkkärissä työttömäksi työnhakijaksi, ja sen jälkeen voit hakea liitolta ansiosidonnaista. Sitä et kuitenkaan saa ennen kuin 3kk karenssi on kulunut.

Työkkäriin joudut myös kirjoittamaan kirjallisesti perustelun irtisanoutumiselle. Se on pakollinen - siihen voit kirjata nuo oikeat syysi (karenssia se ei sinun tapauksessasi poista).

Vierailija
12/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyiseltä työnantajalta niin edellytyksenä on, että palaat ainakin päiväksi kyseiseen työpaikkaan. Näin oli ainakin ystävälläni.

Vierailija
13/13 |
03.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalin lomakorvauksen = palkan pitämättömistä vuosilomista saat palaamatta töihin päiväksikään

t. se itsekin hoitovapaalla irtisanoutunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme