Cityhipit ovat parempia ihmisiä kuin tyhmät massat
Kerrankin hyvä kolumni tästä aiheesta, ehdottomasti lukemisen arvoinen!
http://www.hs.fi/juttusarja/salmi/artikkeli/Hipit+te+pilaatte+kaiken/11…
Hipit, te pilaatte kaiken
Kaupunginvaltuutettu Jussi Halla-ahon kommentti parin viikon takaiseen kasvisruokakeskusteluun oli kerrankin järjellä ymmärrettävissä. Helsingin Sanomien mukaan Halla-aho epäili, että kasvisruokapäivässä on kyse siitä, että tietty klikki yrittää pakkosyöttää sen avulla ideologiaansa.
Tietyllä klikillä Halla-aho tarkoitti urbaaneja nykyhippejä, jotka ovat omineet ideakseen sen, että välillä on kivaa syödä pinaattilettuja.
Vaikka ajatus ideologian pakkosyötöstä tässä yhteydessä on hölmö, se on aivan looginen. Yhteiskunnan pitää ohjata ihmisiä syömään järkevää ravintoa ihan samalla tavalla kuin se yrittää hillitä tupakanpolttoa, heroiininkäyttöä ja autoilua kännissä.
Ongelma on siinä, että urbaanit nykyhipit ovat kahmineet ajettavikseen kaikki hyvät asiat, kuten kasvissyönnin, ympäristön- ja eläintensuojelun sekä moniarvoisen ja vastuullisen Suomen rakentamisen. Jos kannatat mitään edellä mainituista, sinut leimataan cityhipiksi.
Ongelma se on siksi, että kaupunkilaiset elintasohipit ovat ärsyttäviä. He ovat itselleen etuja kahmivia luomukermapeffoja, jotka meikkaavat kulutustottumuksensa ympäristöteoiksi, mutta lipeävät niistä aina, kun yksilöllinen hipintahto niin vaatii.
He ovat hyväpalkkaisia, ratikkayhteyksien varrella asuvia pamflettiälykköjä, jotka tietävät paremmin, millaisia kurkkuja sinun pitäisi ostaa. He pukeutuvat kirpputorivaatteisiin vain sen vuoksi, että retrovaatteet ovat muodissa, mutta mainitsevat syyksi kierrättämisen.
He ovat istuneet vuosia baareissa harjoittelemassa retoriikkaansa, joten kun kuulostaa siltä, että he ovat huolissaan yhteiskunnan heikoista, he todellisuudessa ajavat oman kaveripiirinsä asioita.
He pitävät itseään hyvinä veronmaksajina, joten he osaavat vaatia itselleen etuja, kuten yksilöllistä palvelua synnytyksessä valaanlaulun tahtiin, kierrätetystä lähipahvista valmistettuja kahvimukeja ja enemmän runonlausuntaa terveyskeskuksen auloihin. Ja kaikki tietysti valtion piikkiin.
Ja mikä tärkeintä, heistä lähtee aivan helvetin kova ääni. Kun he antavat toimittajakaverilleen Eat&Joy Maatilatorin edessä lausuntoa siitä, kuinka jokaisen vastuullisen vanhemman pitäisi antaa lapselleen välipalaksi kuivattuja luomuomenalastuja, 6,90 €/80 g, ei tavallinen S-marketissa kävijä voi tehdä muuta kuin vaihtaa puistatuksen vallassa tv-kanavaa.
Elintasohippien ”ideologian” isoin kompastuskivi on se, että sen ei ole tarkoitus muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi. Sen tarkoitus on osoittaa, kuinka minä olen parempi ihminen kuin muut, ja kuinka minä kuulun yhteiskunnan eliittiin tyhmien massojen yläpuolelle.
Kun mikä tahansa asia yhdistetään – vaikka väärinkin perustein – tällaisen joukon ajamaksi, ei ole ihme, että muutkin kuin perussuomalaiset saavat siitä raivoihottuman.
Kommentit (4)
tajuaisivat antaa vinkin poliiseille. Eiköhän noistakin muotihipeistä noin 70% jäisi kiinni huumeista.
Kansalaisilta odotetaan nyt valveutuneisuutta käräyttää näitä epämääräisiä hippejä.
Tämä elintasohippi sai taas vettä myllyyn siihen, että on fiksumpi kuin keskivertomassa:D
että pahat hipit jäisivät kiinni huumeista. Nyhän moni kuvittelee kaikkien hippien käyttävän aineita.
Kyllä minäkin tahtoisin puhdistusta. Huumehipit linnaan.
Olen käsittänyt että juuri hippien keskuudessa huumeet ovat suuri ongelma.
Olen ollut enempi ja vähempi hippi mutta nuo elintasohipit kyllä ärsyttää yli kaiken. Juuri se että ollaan olevinaan jotenkin "massaa" parempia. Joo, olin sellainen parikymppisenä 90-luvulla jolloin se ei ollut trendikästä kuten nyt. Nyt jos joku ikäiseni tulee lässyttämään toisten elintavoista niin ei se minusta mitenkään hienolta ja "tiedostavalta" kuulosta, pikemminkin tekee mieli sanoa että hei kasva vähän, maailma ei ole mustavalkoinen.
Yksi hippikaveri vuosien takaa otti innoissaan yhteyttä, oli etsinyt minun yhteystietojani ja käytiin kylässä, mutta kun en ollut enää vegaani ym. niin yhteydenpito loppui sitten siihen. Ihme uskonnollista meininkiä, vääräuskoisten kanssa ei hengailla.
tajuaisivat antaa vinkin poliiseille. Eiköhän noistakin muotihipeistä noin 70% jäisi kiinni huumeista.
Kansalaisilta odotetaan nyt valveutuneisuutta käräyttää näitä epämääräisiä hippejä.