välikausihaalari
onko se kevyempi kun toppapuku? tekeekö sillä mitään?
Kommentit (14)
Se on ikäänkuin tuulipuku haalarina. Usein ovat vedenpitäviä tai ainakin kosteudenpitäviä. Mielestäni tarpeellisia, etenkin syksyllä! Keväällä käyttöikä meillä aika lyhyt. Olemme kylminä kesinä kylläkin käyttäneet myös juhannksena mökillä :)
kohta varsin oppii kävelemään. noin 74 cm pitkä nyt. eli kannattaa varmaan ostaa joku 80 cm..?
ap
kumpi parempi: koko haalari vai takki ja housut?
ap
itse kokisin käytännöllisempänä noin pienellä haalarin.
Jos aiotte mennä ulos keväisin ja syksyisin esim. hiekkalaatikolle, niin välikausipuku on kätevä. Pienellä on haalari kätevä, koska monet makaavat siellä hiekkalaatikolla, menee vähemmän hiekkaa sisävaatteisiin.
Merkeistä riippuen harkitsisin jopa koon 86 ostamista, välikausihaalareiden valikoimat ovat aika olemattomat syksyisin.
ostin kurahousut ja kuratakin. kannattaako silti ostaa haalari esim alle? vai mitä niiden alle laitetaan? oon niin umpio tiedän!
ostin kurahousut ja kuratakin. kannattaako silti ostaa haalari esim alle? vai mitä niiden alle laitetaan? oon niin umpio tiedän!
Takista en tiedä voihan senkin laittaa
Hommaat välikausiasun, joka kestää hankausta ja sadesäällä kurahousut ja takki. Meillä on toiminut kyllä kaikista parhaiten välikausihaalari, joka kestää kulutusta ja kosteutta. Esim. sellainen kumitettu alaosa, Lassie suprafill on ainakin sellainen. Kurahousut ja -takki on minusta aina tuntuneet hankalilta pukea.
ostin tytölle alesta syksyllä/alkutalvesta sellasen Suprafill haalarin 20 eurolla,oikea hinta tais olla 80 euroa..muistaakseni.Kyllähän se isommilla lapsilla varmaan tuo kurahousu ihan hyvä myös,kait ne sen itse jo osaa pukea.
Ellette sitten kulje leikkipaikalle rattailla ja haluat varjella niitä kuralta. Silloin kurikset on toki kätevät, kun saa riisuttua "liat pois".
Sadetakki ehdottomasti vain sadesäällä, tai sitten villapuvun päälle vain sadeasu.
Riippuu varmaan vähän siitä, missä asutte ja kuinka paljon ja millaisilla säillä ulkoilette.
Meillä välikausipuvut (vedenpitävät "kuoriasut") ovat käytössä niin talven nollakeleillä (märkää lunta) kuin syksyllä ja keväällä sateessa, toki myös kuivalla, tuulisella säällä jos lämpötila on vain muutaman plus-asteen.