Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotaanko hoitovapaa lusmuiluksi työnhakutilanteessa?

Vierailija
02.03.2010 |

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, hyviä/huonoja? Pitäisikö yrittää keksiä jotain hommaa, esim. vapaaehtoistyötä kerran kuussa, ettei cv ole ihan tyhjä? Miten ootte merkannut äippäloman/hoitovapaan cv:hen, jos oottee vakkariduunissa? Pitääkö sitä edes mainita, työsuhdehan jatkuu?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mulla oli työsuhde 2000-2006, josta olin 3 vuotta yhteensä äitiyslomilla ja hoitovapailla, en niitä merkinnyt, MUTTA laitoin henkilötietojen yhteyteen lasten syntymävuodet. Niistä voi päätellä että ainakin pari vuotta on pois oltu. Tuo 10 v. esimerkki on kyllä vähän "paha" - eihän siinä ole edes enää osaamista jos on 10 viimeistä vuotta ollut pois töistä..

vaikka olisi ollut nykyisessä duunissa vaan vuoden ennen ensimmäistä äitiys- ja hoitovapaarupeamaa ja olisi töistä pois 10 vuotta (monta lasta putkeen) eikä enää palaisi samaan duuniin, työsuhteen kestoksi katsotaan tuo 10 vuotta ja se on myös maintitava työtodistuksessa? Kaikkien kannattaisi siis hankkiutua vakkariduuniin ennen lapsentekoa. Näyttää paremmalta cv:ssä.

vaan se päättyy kun päättyy. Ja työtodistuksiin ei merkitä vanhempainvapaita eikä hoitovapaita.

minäkin olen täällä joskus ihmetellyt, kun sanotaan, ettei missään tapauksessa voi cv:een laittaa äitiyslomia ja hoitovapaita, kun eivät liity työhön mitenkään. Kyllähän ne liittyy, jos niiden ansiosta työkokemuksesta putoaa puolet pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän