KUMMILAPSITOIMINTA
hei
onko sinulla kummilapsi/a ulkomailla?
kertoisitko minulle kokemuksiasi - niin hyvia kuin huonojakin - ja minka organisaation kautta paatit lapsen hankkia.
itse mietin juuri kummilaspsen ottoa, mutta en osaa oiekin paattaa...
kiitos:)
Kommentit (10)
kiitos vastauksista.
itsekin mietin etta haluaisin muistaa lahjoin etc mutta monissa organisaatioissa se kielletaan...
en viela tieda mita kautta kummilapsen ottaisin..
Luotettavan tuntuinen järjestö kaikin tavoin. Lapset ja perhe ovat olleet kiitollisia jouluisin lähettämistäni koulutarvikkeista.
Suosittelen Interpediaa: www.interpedia.fi
Minulla on sieltä jo toinen kummityttö. Ensimmäinen kasvoi aikuiseksi, pääsi tyttöjen koulukodista eteenpäin opiskelemaan. Tunnen siitä vilpitöntä iloa.
Nykyinen kummityttö kirjoittaa ihania kirjeitä ja lisäksi tiedän kummikohteen luotettavaksi. Saamme kummilapsen kirjeiden lisäksi myös tiedotteita 1-2 krt vuodessa koulukodista, jossa kummilapsemme käy koulua ja asuu viikot. Interpedia kertoo tiedotteessa myös ajankhotaisia uutisia ko. maan tilanteesta.
Suosittelen Interpediaa näistä syistä:
-Suomalainen järjestö, ei isoa kansainvälistä katto-organisaatiota. Ei ole niin tunnettu kuin isot järjestöt, koska ei ole varoja käytettäväksi isoihin mainoskampanjoihin.
-Ruohonjuuritasoista toimintaa, kumppanit kunkin maan kummilapsikohteissa tunnetaan hyvin. Pientä, mutta ammattimaisesti hoidettua toimintaa, jolla on iso merkitys tuettavien elämässä.
-Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järejstö, toiminta perustuu YK:n lasten oikeuksiin
-Interpedia hoitaa myös kansainvälisiä adoptiota. Se on erillistä toimintaa, adoptio ja kummilapsi ovat aivan eri asioita. Mutta monet adoptiovanhemmat ovat adoptiomatkansa aikana käyeet myös kummilapsikohteissa ja nähneet omin silmin miten Interpedian kohteet toimivat.
Olipa järjestö mikä tahansa, suosittelen ryhtymistä tuumasta toimeen! Itselle tulee hyvä mieli kun voi konkreettisesti auttaa lasta, joka apua tarvitsee. Kummius on myös hyvä tapa välittää omille lapsille ymmärrystä siitä, että maailmassa voi vaikuttaa pienilläkin teoilla.
Ap, ryhdy toki kummiksi!
Mielestäni joka järjestöllä oli kulut liian isot ja itse lapselle/perheelle/kylälle meni ihan liian vähän siitä kuukausimaksusta.
Pidän hyvänä asiana, että enää ei voi lähettää lahjoja omalle kummilapselle ja että lahjoituksillamme tuetaan koko kylää.
Mitkäköhän on Plan pomojen palkat?
tyttö oli 4v. ja nyt hän on jo 14v. ja edelleenkin sponsaan häntä. Olen tavannutkin hänet, hän on kuin minun oma tyttäreni lähes.
Minulla on word visionin kautta kummilapsi. Hän on vasta 4 vuotta. En ole kauan ollut vielä joten haluaisin tietää, että mitä olette lähettäneet teidän kummilapsillenne jotka ovat 4 vuotiaita kuin tämä minunn
Voisitko kertoa , mitä voisin lähettää minun 4 vuotiaalle kummilapselle
Sain toivoa sukupuolta ja se otettiin hyvin huomioon. Aluksi sain lähetellä pikkulahjoja (t-paita, tarroja jne.) mutta Plan poisti tuon lahjatoimintansa ja sen myötä rupesin harkitsemaan että lopettaisin koko touhun. Kirjeenvaihto huonosti enkkua osaavan tulkin kanssa kun ei oikein iske ja tuntuu tyhmältä rangaista kaikkia lapsia muutaman kateudesta (niitä pikkulahjoja kohtaan).